Sări la conţinut

Pe ce am cheltuit eu banii din burse

ianuarie 30, 2014
În Hunedoara

În Hunedoara

În acest articol nu voi fi deloc modest. Chiar deloc, deloc. Cât am fost la facultate am avut în fiece semestru bursă, și de gradu 1 și de 2 și de 3. Ieri au fost anunțați cei 50 câștigători ai Bursei de Merit și m-a făcut să mă gândesc cum mi-am cheltuit eu banii de pe burse.

După ce am venit din SUA, am înțeles că în anul 3, dacă ar fi să aleg între un job și banii de bursă, aș alege banii de bursă.

Mai ales că în anul III, studenții au multe oportunități.

1. Bursa VictoriaBank (poți avea și bursă de la facultate și bursa Moldcell)

2. Bursa Moldcell (poți avea și bursa VictoriaBank și de la facultate)

3. Bursa Orange (pt studenții de la ASEM, poți avea bursa de la facultate)

4. Bursa de Merit (doar încă bursa de la facultate)

Și mai sunt al de Konrad Adenauer, și dacă mai căutați precis mai găsiți.

De ce am optat pentru banii din burse. Inițial după state, m-am dus la festivalul de studenți din Timișoara, fiind primul meu festival, tare mi-o plăcut. Acolo am aflat de Isfit (cel mai mare festival de studenți din lume) și am zis că vreau numaidecât în Norvegia.

Și din august am început s-o bat la cap pe mama în fiece zi că vreau în Norvegia. Și mama mi-o zis iaca o să-ți cauți bani și o să te duci. La un moment dat în septembrie înțelegeam că visul meu era foarte departe de a se realiza, tare pesimist mai eram atunci.

Apoi fiind motivat de visul norvegian am aplicat la toate bursele care erau, așa pe rând am câștigat bursa VictoriaBank și Moldcell. Cel mai amuzat că în ziua când am câștigat Moldcell, reporterul de la ziarul universității m-a contactat să-mi ia un fel de interviu ca un fel de mândria universității, și tot în ziua aceea a venit de la rectorat ordin de exmatriculare pentru cumulul de restanțe (piersuderă borderoul meu cu diferențe de la notele din state).

Și totuși ce am făcut cu banii?

Mie îmi place să cred că i-am investit în mine și lucruri care îmi plac.

Cu banii pe burse am fost în

#Ucraina de mai multe ori (ca să-mi fac vize)

Pe Khreshiatik cu câțiva ani înainte de #euromaidan

Pe Khreshiatik cu câțiva ani înainte de #euromaidan

#Norvegia la ISFiT

Pe schiuri în Trondheim

Pe schiuri în Trondheim

#Polonia la International Warsaw Week

Muzeul Copernicus din Varșovia

Muzeul Copernicus din Varșovia

#Serbia la International Student Week in Belgrad

Primul meu badge de presă la un eveniment, în Belgrad

Primul meu badge de presă la un eveniment, în Belgrad

#România iarăși la ISWinT în Timișoara și mai multe orașe din România

Locul I la Olimpiada Iswint

Locul I la Olimpiada Iswint

Mi-am făcut pașaport biomteric, care sper să-mi prindă bine din mai.

Mi-am făcut carduri bancare, cu care cumpăr lucruri pe net.

Bursele m-au ajutat să mă implic în proiecte care îmi plac așa cum a fost Papergirl și Moldova International Model United Nations. Lucruri care m-au ajutat pe urmă să câștig Best Alumni of the Year în cadrul Absolvenților Guvernului American.

Am avut timp să fiu activ și să cunosc mulți oameni cu care ulterior deja și lucrez și am avut timp să scriu și pe blog.

Și decât să-mi fi găsit un job atunci care să mă sece de puteri și de imaginație, cred că am fost destul de norocos să iau bursele, care au avut un impact mare asupra mea.

Acum noi pe #diez scriem despre oameni care obțin burse, premii și alte lucruri, și eu tare sper că acești oameni folosesc această oportunitate pentru ei și să cheltuie banii pe amintiri și nu e bunuri. Eu tare tare tare sper că banii nu se vor duce pe iPhoane și lucruri de care poți uita peste juma de an.

Da iaca o rakia în Belgrad sau o sambusa în Oslo asta deja e altă poveste.

8 comentarii leave one →
  1. ianuarie 30, 2014 17:22

    Unde era articolul ăsta o lună în urmă? Tare mare nevoie aș fi avut atunci de el 🙂

  2. Marten permalink
    februarie 1, 2014 23:54

    Cu atitea burse eu plecam in Australia sa-i tin pumnii lui Nole. Poate asa cistiga si anu asta.//Da tu ai cheltuit banii in Norvegia…

    • februarie 2, 2014 03:41

      Eu, după ce Nole a devenit nr 1, în 2011. După o lună m-am dus în Belgrad. Fair enough aș zice.

  3. februarie 5, 2014 21:56

    Alex cu parere de rau bursa nu am avut 🙂 Dar mi-am adus aminte de prima mea calatorie cand eram inca plin de datorii 😀 La camin vreo 280 RON, la altcineva cu vreo 70 RON, venit in vacanta cu gandul ca mama si tata o sa-mi dea multi bani. Mi-a dat doar vreo 200 de euro si asta pe vreo 3 luni – dupa care am cheltuit eu 116 euro pt a merge in Skopje via Timisoara si Belgrad 🙂 In schimb dupa asta eram la dieta.

Butterfly sharing is caring