Sări la conţinut

De ce mă bucur că Austria a câștigat Eurovision 2014

mai 11, 2014

Oricât de mult nu s-ar vorbi pro sau contra de principii și valori, mai în glumă mai în serios, votul din seara de 10/11 mai a demonstrat că sunt oameni care acceptă că lucrurile pot fi diferite. Și așa Austria cu Conchita Wurst a câștigat Eurovision 2014.

Fiecare are câte un lucru diferit în dulapurile sale, lucru pe care l-ar spune în public care fi catalogat și etichetat și marginalizat. Deoarece „oamenii normali” sunt cei care sunt toți totuna. Dacă ești diferit înseamnă că ești satana.

Acum fiecare din voi gândiți-vă la petele roșii care le aveți, la faptul că aveți un picior sau o mână mai lungă sau mai scurtă. Fetele care au mustață și orice ar face ea crește, băieții care au gene lungi și plâng mai des. Gândiți-vă la negii de pe față, la sânii mari sau mici, la penisurile mari sau mici, lucruri care mereu cer comparare, cer aprobare că sunt așa cum trebuie și nu că noi trebuie să fim așa cum simțim. Ori cândva ați făcut ceva de care nu vreți să vă aduceți aminte, sau rudele sau prietenii nu sunt tocmai cei care sunt acceptați de societate.

Conchita Wurst PC: salzburg.com

Conchita Wurst PC: salzburg.com

Europa a demonstrat că e tolerantă și că nu aruncă cu pietre în prima persoană care e diferită, cum zicea Kurt Cobain: Come as you are.

Și așa și este, când data viitoare te duci în vacanță în Praga, Viena sau Paris, nu-ți lua cele mai frumoase haine, nu-ți pune toate bijuteriile și nu încerca să pari mai inteligent decât ești, fii așa cum ești și cum simți și nimeni nu-ți va zice că ai ieșit din limite.

Întreabă ce nu înțelegi, respectă ceea ce nu știi și că vezi cum unii porci nu sunt mai egali ca alți porci.

Moldova a dat 7 puncte Austriei, din vot s-a putut observa ce țări sunt mai homofobe sau mai puțin homofobe. Moldova a dat 7 puncte și asta mi-a arătat că totuși mai este o șansă, mai putem încerca să nu părem dar să fim.

De acum în colo, nu voi considera barba mea ca ceva feminin, deși poate fi, nu voi fi fan Conchita, are voce bună, dar mai tare mi-o plăcut Olanda cu muzica country. Și nu mă voi uita la alt fel de porn. Dar mă bucur pentru Doamna Wurst.

Veni, vedi, vici.

 

45 comentarii leave one →
  1. mai 11, 2014 02:49

    Some people never stop to shock me, tu inclusiv Alexadru. Mi-a placut ce am citit. Good luck with the negative reactions, you’re gonna need it.

    • mai 11, 2014 02:50

      #ei diparcă-i prima dată 🙂

  2. Veronica permalink
    mai 11, 2014 11:03

    Sunt de acord cu viziunea ta despre normalizare si excluderea diferentelor. I would not go as far as to say „Europa a demonstrat ca e toleranta”.. E doar o mica victorie (a laudable one, yes) intr-o mare de discursuri care continua sa normalizeze si sa excluda IN EUROPA.. Si Europa in multe cazuri are tendinta sa „para dar sa nu fie”..

    • mai 11, 2014 14:45

      De acord, sunt și acolo multișoare probleme, dar oricum, a little victory

  3. ion permalink
    mai 11, 2014 11:42

    trebue sa ne rupem cite un picior , ca sa nu fim ca altii.

  4. mai 11, 2014 12:19

    Sunt absolut de acord cu tine Alex…..ce atata toti se anina de „barba” ei, la urma urmei toti suntem liberi in felul de a ne manifesta, nu este primul care castiga Eurovision, sa ne aducem aminte de Dana International 1998, atunci nimeni nu a criticat-o…doar pt ca nu avea barba ?! )))….prea multe prejudecati in lumea asta, dar daca sa stai sa te gandesti…cum ai mentionat si tu – fiecare avem mai mari sau mai mici defecte, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne izolam de societate si sa nu ne continuam viata „asa cum suntem” !!! ( A.L.)

  5. Tury permalink
    mai 11, 2014 15:13

    ‘Ncet, ‘ncet se deschide și R.M.

  6. Katerina permalink
    mai 11, 2014 21:17

    Faptul ca „domnisoara din Austria” a cistigat, nu vorbeste despre faptul ca ea a avut curajul sa se arate lumii asa cum este ea, sau el (nu mai inteleg, e el sau ea, in fine) ci vorbeste despre citi asa ca el, sau ea, sunt in Europa!!! Si apare intrebarea, vrei intr-o asa Europa??? Intr-o Europa plina de homosexuali si lesbiene??? Esti gata pentru asa ceva??? Esti gata pentru intrebarea de la copilul tau, de ce el are un tata si o mama dar alt copil are doi tati sau doua mame???

    • mai 11, 2014 21:39

      Katerina, cât de des te duci în Europa?

    • Katerina permalink
      mai 11, 2014 21:55

      Niciodata!!! De ce intrebi???

  7. Katerina permalink
    mai 11, 2014 21:59

    Si as vrea raspuns la intrebarile mele, dar nu intrebare!!!

    • mai 11, 2014 22:20

      Păi cum poți ști cum este undeva dacă niciodată nu ai fost acolo.

      Iar de răspuns, ca o mămică responsabilă îi vei explica copilului tău ce și cum, doar e al tău, și e deștept și va înțelege. Copilul trebuie învățat ce e iubirea, ura singur o va învăța

  8. Katerina permalink
    mai 11, 2014 22:21

    Ok….a vrut sa cinte, a vrut sa-si arate barba, treaba ei, sau a lui. Sa presupunem ca asta nu ne intereseaza. Dar numele ei, sau a lui, Conchita, hai sa fim seriosi!!! Ce om sanatos si-ar pune asa nume scenic ??? Crezi ca nu i-ar fi deajuns sa se rida toti de barba ei, dar inca si de nume??? Ea, sau el, si-a batut jos de toata Europa, inclusiv de tine, si sta acuma si se tirsheshte de nu mai poate (ma iertati de regionalism, dar se potriveste perfect aici)!!!

    • mai 11, 2014 22:24

      Conchita în spaniolă e cochilie. El habar nu are de rusă.

  9. Katerina permalink
    mai 11, 2014 22:49

    Nu esti destul de explicit, si de ferm in raspunsurile tale. Se formeaza senzatia ca ai fost impus de cineva sa scrii acest articol, si in adincul sufletului esti de parerea mea.

    • mai 11, 2014 23:32

      Impus îmi pare amuzant. Cum e scris în articol chiar așa cred.

      Mie îmi place să călătoresc și am fost în multe locuri, și mă întristează când cineva vb despre ceva ce nu a întâlnit direct.

  10. CVRD permalink
    mai 11, 2014 23:13

    mda.. cît de mediocru gîndesc unii, am mai văzut alții care după finală, întrebau : Mai vreți în Europa ? sîntem o țară homofobă cu rămășișe sovietice, așa o senzație de parcă toți se tem că odată ce călcăm in Europa or să ne ft în cr .. plecați oameni buni și vedeți cum stau lucrurile acolo la capitolul dat, încercați și gîndiți liber, căci toți sîntem egali din naștere, paraziților !
    Mi-a plăcut articolul și sunt total deacord,bravo autorului

  11. Katerina permalink
    mai 12, 2014 11:14

    Pai pentru ce trebuie sa ma duc in Europa daca si la noi sunt destui???
    Ce fel de ramasite sovietice??? Rusii nu recunosc asa ceva…cum ei singuri au spus, ei inca nu sunt gata pentru asa ceva!!! Noi prea repede ne-am europenizat…noi tot nu suntem gata pentru asa ceva…eu personal nu…

    • mai 12, 2014 11:16

      Păi vorbește din numele tău nu din numele întregii Moldove.

      Eu sunt gata, eu sunt cetățean al RM, și vreau în UE. Am fost în UE și mai vreau să călătoresc în UE.

      Katerina, în țările din fosta URSS ai fost? Știai că în Tajikistan, chiar dacă sunt țară musulmană, au un parc anume pentru minorități sexuale, unde să se poată plimba în pace?

  12. Katerina permalink
    mai 12, 2014 11:26

    Da??? Si Tajikistanului ii merge foarte bine dupa asta??? Domnul nu bate cu batul…
    Si cel mai neplacut, este ca ea, sau el, nu a cistigat datorita cintecului, pentru ca au fost cintece mai bune ca a ei, sau a lui, ci din cauza barbei ei, sau a lui….cel mai amuzant, este ca fiind barbat, el, sau ea, nu purta barba… asta a fost un truc de ”marketing” foarte bine gindit…si voi toti v-ati prins in plasa ei, sau a lui…..
    Nu doar eu nu sunt gata pentru asa ceva…..iesi in Piata Marei Adunari Nationale, si fa un sondaj, si vei vedea rezultatul…

    • mai 12, 2014 11:28

      Sondaje sunt, cetățenii Republicii Moldova sunt mulți gata pentru Europa. Nu degeaba stau în rând la pașapoarte biometrice.

  13. Katerina permalink
    mai 12, 2014 11:44

    Singur ai spus…stau in rind la pasapoarte biometrice, dar nu la schimbare de sex…

    • mai 12, 2014 11:53

      Cine a spus că în Europa toți își schimbă sexul.

      Singurică vb despre teama de europenizare.

  14. Katerina permalink
    mai 12, 2014 12:13

    Pai ei stau in rind pentru a putea iesi din Moldova la munca, sau la odihna, sau la invatatura….dar nu la transvestire…

    • mai 12, 2014 12:19

      Eu încă nu înțeleg, cine a spus că Europa e transvestire.

      Pe de altă parte dacă vrei să muncești, să te odihnești sau să înveți în Europa, trebuie să știi ce-i asta toleranță.

  15. Katerina permalink
    mai 12, 2014 13:38

    De ce eu ar trebui sa tolerez asa ceva, fiind crestina???
    Eu nu spun ca sar la bataie, sa ii numesc, sau sa-i scuip….fiecare om este o personalitate si fiecare va raspunde in fata Domnului pentru pacatele lui…
    Eu sunt contra la exteriorizarea asta…esti asa, ok, fii, dar fii si taci…nu mai spune la toata lumea…

  16. mai 12, 2014 13:47

    Katerina !Tu de ce spui la toata lumea ca esti crestina ?Asta nu e exteriorizare ?

    • Katerina permalink
      mai 12, 2014 20:15

      Natalia…imi pare foarte rau de lumea ta spirituala daca pui asa intrebari. Fa te rog deosebire intre a fi crestin si a fi transvestit!!!

    • mai 12, 2014 20:16

      Eu sunt Deist.

      Și apropo nu poți să crezi în Dumnezeu și să fii travestit? De ce?

    • Katerina permalink
      mai 13, 2014 09:24

      Deist??? Adica ateist???
      Daca era sa fii crestin, avea sa stii ca biserica nu accepta schimbare de gen, homosexualismul si lesbienismul…..

    • mai 13, 2014 12:42

      Deist și ateist sunt lucruri diferite. check google.

    • Katerina permalink
      mai 13, 2014 16:02

      Tot acolo…ori deist, ori ateist….!!!
      Deja am inteles de ce asa de tare iti place doamna sau domnul in cauza!!!

    • mai 14, 2014 00:32

      Katerina, ai citit ce înseamnă deist?

    • Katerina permalink
      mai 14, 2014 15:12

      Da..!!!!

  17. mai 12, 2014 17:08

    Alex, ce atitutine ai fata de pedofilie?
    De ce intreb – pentru ca in articol vorbesti despre normalitate si celebrarea diferentelor, iar argumentul pe care il invoci mai sus – ca parintii sunt responsabili de educarea si protejarea copiilor lor – este unul din argumentele invocate de cei care sunt in favoarea dereglementarii pedofiliei.
    Ei zic – daca minorii fac sex din proprie dorinta cu persoane adulte, atunci de ce asta ar trebui vazut ca o crima? Pentru ca in legislatiile multor tari, chiar si cazurile in care actul sexul a avut loc cu acordul minorului, aceasta oricum este tratat ca un act care trebuie pedepsit. Putem discuta mult daca asta este corect sau nu, despre toti factorii familiali, sociali si psihologici care influenteaza luarea deciziilor de catre un minor (sau un adult, for that matter), dar mai mult ma intereseaza argumentul acesta pe care il vad invocat de multe ori si care pe mine, ca parinte, ma preocupa.
    Eu as vrea sa cred ca ii voi putea oferi copilului meu acea educatie necesara pentru discriminarea informatiei si anticiparea riscurilor si totusi ma tem ca in era in care traim, cu cazuri de hartuire online, cu pradatori sexuali, cu accessul liber la informatie cu impact negativ asupra copiilor, cu si toata informatia contradictorie care te deruteaza mai mult decat te ajuta, parintilor chiar le vine greu sa fie unicii responsabili de ceea ce li se intimpla copiilor lor.
    Respectiv, mi-as dori ca totusi sa existe o structura sociala care reglementeaza anumite chestii, ceea ce presupune o anumita conventionalitateasupra a ceea ce este acceptabil si ce nu este. In era relativismului cultural, fiecare are dreptul la valorile sale si, de asemenea, sa-si apere valorile de factorii care le ameninta. (Si pe cat de agresiva este „infiltrarea” perceputa de om, pe atat de agresiva va fi si reactia lui). Si totusi, la nivel social, la nivel de legislatie, tre sa existe niste linii clare.
    Si atunci, cum decidem care valori sunt bune si care nu (mai) sunt bune?
    Ce numim „periculos” si ce numim „nepericulos”?
    Cum decidem ce fel de „diferit” este ok si ce fel de „diferit” nu este ok?

    Parerea ta?

    • mai 12, 2014 17:53

      De acord că fluxul de informație este unul mare și cu cât e mai mare e mai derutant. Ceea ce văd eu și cum văd eu, e respectul de o ființă vie, fie care cum vrea ea să fie, și dacă acea ființă te respectă și nu-ți face niciun rău, nici nu te impune să fii într-un fel, și îți oferă libertatea să alegi atunci nu exprimă nici un pericol. La nivel de Conchita Wurst pericolul nu este că cineva va vrea să fie ca ea/el, ci că ceilalți îl vor elimina (aici vorbim de bulling, presiune psihologică sau chiar agresiune fizică), doar pentru faptul că nimeni nu i-a învățat că există și altceva.

      Pedofilia (doar gândită, care este mai răspândită decât se crede, din statistici doar 5% din pedofili anume obțin plăcere sexuală, restul 95% încearcă toată viața să-și inhibe acest sentiment). Pedofilia, chiar dacă acceptată de un copil mic, din lipsă de informații, aceasta dăunează copilului atât fizic cât și psihologic).

      Să presupunem 2 persoane de același sex se plimbă de mâină sau se sărută în public, copilul nu va fi afectat psihologic dacă părintele îi va putea explica lucrurile copilului și acesta va înțelege că există și alt fel de oameni, prințese care iubesc prințese, și prinți care sărută prinți adormiți).

      O încercare directă de a avea relații sexuale, sau impunerea de a fi într-un fel, deja este abuz sexual și se pedepsește, fix așa cum un heterosexual ar încerca să se dea la cineva care nu vrea (asta se mai numește hărțuire sexuală sau viol, în dependență).

      Un bărbat cu părul lung, o femeie care e mai bărbătească, sau o doamnă cu barbă, desigur că ies un pic din tipar, dar pot fi explicate, așa încât nici copilul să nu aibă porniri agresive când vor vedea persoane de genul sau viceversa.

      De câte ori au auzit sau ai văzut știri de genul: Doi homosexuali au bătut un băiat doar pentru faptul că acesta nu este homosexual.

  18. mai 12, 2014 19:50

    N-am auzit sau vazut niciodata asa stiri, dar nu exclud ca exista:)

    Pe mine ce ma deranjeaza in cazul asta, este faptul ca ea a fost votata nu in pofida, ci din cauza particularitatii ei. Aici nu a castigat egalitatea prin diversitate, si nici dreptul de a fi tu insuti (insati?), ci discriminarea pozitiva, care tot discriminare e. Daca avea sa fie onest, corest, just, si ne-discriminant, avea sa castige cea mai buna piesa/voce/interpretare, care nu a fost asta.

    Iar daca s-a votat pentru a sustine o idee, ce mesaj s-a trimis de fapt? Ca pentru a castiga voturi de popularitate tre sa fii cat mai diferit, adica straniu, adica socant? Ca de fapt, asta a fost factorul decisiv. Nu umanismul, nu diversitatea si nu toleranta celor ce au votat. Hai sa fim seriosi…daca majoritatea ar fi atat de liberali (intr-adevar, nu doar la nivel de imaginea proiectata) pe cat s-ar pretinde ca a demonstrat votarea asta, atunci ce am mai avea de discutat la tema data?

    Ceea ce am vrut sa spun cu exemplul cu pedofilia, este ca exact aceleasi argumente care sunt invocate de unii pentru a sustine libertatea exprimarii si promovarea diversitatii, altii le folosesc pentru a merge un pic mai departe. Si tot asa de fiecare data, pragul de sensibilizare scade, iar factorul socant tre sa fie din ce in ce mai puternic.

    Iar cu referire la impactul pe care il are exercitarea dreptului de a fi asa cum vrei sa fii…vesnica dezbatere cu libera exprimare – pana unde? Eu nu vreau sa vad un barbat care s-a facut femeie care poarta barba. Il las in pace si nu-l persecut si nu-l bat. Si daca l-as vedea pe strada nu l-as ataca si nici macar n-as rade de el, pentru ca mi-ar fi mila. Dar eu nu vreau sa-l vad la tv proclamand „we will win”. Si nu deaceea ca imi provoaca dezgust, ca si orice aparitie urata, ci din cauza ca aceasta aparitie urata se vrea acceptata ca frumoasa. Nu esti frumos, esti urat. Vrei sa fii asa? Foarte bine. Dar nu cere lumii sa se distorsioneze pentru tine.
    Deci, inca o data:
    Baieti cu penis mic/mare – ok (a doua foarte ok)
    Fete cu sani mici/mari – ok (ce sa-i faci?)
    Fete cu pielozitatea marita – ok (fetelor – intrebati, sunt o multime de solutii)
    Oameni cu negi pe fata – ok (intrebati si voi)
    Rude dubioase – ok (cine-si poate alege rudele?)
    Barbat transformat in femeie – mm, ok (wrong gender in the wrong body, whatever)
    Barbat transformat in femeie, cu barba – NU ok

    • mai 12, 2014 20:04

      Dacă vorbești exclusiv de Eurovision, pe de altă parte s-a demonstrat că oamenii sunt plictisiți de aceelași scenariu.

      În unii ani câștigă Lordi, în alții Serbia cu Molitva, în alții Conchita Wurst. Despre faptul că e mai mult show, nici nu vin cu contraargumente.

      Cred că de apariție, mai mult se vrea pur și simplu acceptată și nu necesar acceptată frumoasă (nu cred că ar stârni un val nou de etalon de frumusețe, dar nici nu știi cum unele fete vor decide să rămână cu părul pe față ca un fel de revoltă (așa cum fac mai toți adolescenții) însă va fi doar un trend trecător, ca și emo mania de când eram eu teenager (Tokio Hotel hello)

      Pe de alta, oamenii au votat Austria pentru a se vrea să se considere poate mai tolerantă decât este, iar dorința de a vrea să aparții majorității tolerante, cred că e bine, și de asta mă bucur că Austria a câștigat, va fi un exemplu folosit și continuarea luptei Fair Play care este acum și în fotbalul european.

      Chiar și o doamnă cu barbă să aibă șanse să câștige. Desigur că deja a câștigat, și cum spuneai prin discriminare pozitivă, deja e un precedent, dar un precedent că oricine ai fi, vei fi primit așa cum ești.

      De asemenea când vine vorba de milă, vorbeam cu o prietenă care e în scaun cu rotile și spunea că pe ea nu o doare atât de mult că nu mai poate merge, dar o doare când cineva se uită la ea cu mila de parcă gata viața i s-a terminat și nu mai are o șansă, o doare că oamenii când o privesc nu vorbesc de la egal la egal cu ea, nu glumesc împreună și mereu sunt atenți să nu cumva să rănească. Iaca asta doare.

      Iar dacă doar avea să participe Cochita avea să stânească doar milă, că uite sărmănelu vrea și el să câștige, iar că a câștigat, mila deja se termină, se începe ori respectul, ori invidia, ori disrespectul.

  19. mai 12, 2014 20:40

    E paradoxal ca discriminarea (fie ea si pozitiva) poate fi considerata buna in lupta contra discriminarii.

    Mi-e mila pentru ceea ce i s-a intimplat ca sa ajunga asa. Si de oamenii in scaun cu rotile mi-e mila. Asta nu inseamna ca ii vor trata ca pe victime, dar nici nu inseamna ca nu am empatie pentru pentru faptul ca nu pot merge.

  20. mai 13, 2014 09:31

    Barba ei nu e deloc un defect, e ceva specific si normal barbatilor, iar „el” daca a considerat ca vrea sa fie „femeie” nu are decit…insa sa scape de barba ceea, care o face oribila… Aici nu e vorba de defect innascut sau dobindit fara voia sa, ci de un capriciu prostesc as zice eu… Iar daca veni vorba de normalizare, in acest caz nicidecum nu se poate de mentionat despre asta…iti pare normalizare sa ne transformam sexul doar pentru a fi observati, ti se pare normalizare faptul ca lumea tolereaza acest lucru…??? Eu cred ca nu… Si-apoi inteleg despre defectele de care zici, cele innascute…in acest caz nu as indrazni sa judec sau sa exclud acele persoane… Dar daca deja aceste defecte, (eu le-as numi mai degraba „anormalitati”) sunt provocate intentionat…atunci lumea nu continua procesul de civilizare, dar deja degradeaza!
    P.S. Despre piesa interpretata la eurovision nu pot sa spun ca e rea, chiar mi-a placut, insa as fi preferat sa nu vad cine cinta…

    • mai 13, 2014 12:41

      Da, toleranța trebuie să fie normalitate.

  21. REFLEX permalink
    mai 26, 2014 22:21

    Pina a vorbi despre o Europa intreaga „katerina” te-as intreba aceeasi intrebare „Cite ori ai esit inafara Moldovei ? si daca ai iesit?” … Nu judeca , caci dupa cuvintele tale putem vedea ca nu ai mentalitet suficient ! Una sa stii ca – daca nu vom intra in Europa ap) copii nu vor afla ca acolo sunt persoane cu o alta orientatie??????????? ! Ei vor creste si vor afla despre asta ! si inca una iti explic – persoanele cu orientatie sexuala netraditionala sunt nascuti asa !!!! SI IMI PARE FOARTE RAU CA MENTALITETUL UNOR PERSOANE IN REPUBLICA MOLDOVA ESTE RAMAS LA COADA VACII !!! Alex tie bravo : sunt deacord cu tine la 1000% … Imi pare foarte rau de acei care niciodata nu vor intelege viata si care se cred „destepti ca katerina” … pare rau

  22. mai 4, 2015 00:33

    Totusi nu sunt de acord cu tratamentele hormonale care se administreaza celor care sunt trans,sunt foarte periculoase,totusi noi ceilalti spunem ca e natural,tolerant si uman si ii sustinem.

Trackbacks

  1. De ce mă bucur că Austria a câștigat Eurovision 2014

Butterfly sharing is caring