Skip to content

Slow and let it snow in Oslo, Norway!

Februarie 24, 2011

Norvegia a început cu mult înainte să ajung chiar în Oslo. A început cu steagul de la ambasada norvegiei din Kiev, cu cumpărarea biletului Lufthansa Kiev – Frankfurt – Oslo, și înțelegând că va trebui să dorm o noapte undeva nu știu unde în Oslo.

Norvegia a început cât am ajuns la poarta din aeroportul din Frankfurt și văzând acolo pe scaune câteva femei blonde cu față scandinavă. Apoi a urmat intrucțiunile din avion care au venit la fel la început în Norvegiană. Unii fac glume că când asculți pe cineva vorbind în norvegiană ai impresia că ei mereu au tuse. Stewardesă norvegiană și meniul din avion cu prețuri în Norvegiană.

Oslo, de sus e foarte frumos, multe lumini și deoarece era zăpadă luminile erau un pic neclare și aveai impresia că vezi un tablou acolo jos.

Înainte ca să plec, nu am făcut multă cercetare în ce privește Oslo, deoarece e mult mai interesant să exploarezi singur și să vezi tu unele chestiuție tare interesante. Asta inclusiv în legătură cu banii de buzunar și unele comisioane ciudate.

Oslo Airport Gardermoen

Am ajuns aici la 19.45 seara, și din mesaje știam că primii oameni de la Isfit vor apărea pe la 10 dimineața, și uite așa aeroportul avea să-mi fie gazda mea, deoarece o prietenă din Oslo nu mi-a răspuns la mesaj, apoi Orange îi tare aiurea, deși îmi pusesem roaming, se pare că nu au contract cu Norvegia și din câte mi s-a spus nici cu Letonia, nu-i destul că nu avem ambasada Norvegiei în Chișinău.

Aeroportul e destul de micuț și călduț aș spune, pare tradițional norvegian cu mult lemn folosit în construcție, foarte curat și turist friendly. Toaletele la fel au ușile de lemn, de parcă intru în saună apoi ceea ce nu am văzut nicăieri au un fel de contor în care se anunță peste cât timp se va face curățenie în baie.

Prețurile din aeroport nu diferă de prețurile din oraș și pentru prețurile din Norvegia chiar nu-i nici costisitor să mănânci acolo, există câteva cafenele și magazine unde îți poți face cafea bună de 20 NOK (prețurile în NOK ca să fie mai simplu înseamna Prețu NOK * 2 = Prețul în Lei MD)

Eu m-am așezat pe o canapea la o cafenea, și am decis să citesc toată noaptea, desigur însă că după vreo 4 ore mi s-o făcut somn și involuntar adormeam, apoi am văzut că nime nu-mi zice nimic, și alții s-au culcat pe canapele, m-a culcat și eu și am avut o noapte destul de bună, surprins am fost, că cei ce făceau curat în cafenea nu s-au atins de nimic de ce era al meu, chiar nici de gunoiul ce îl aveam pe măsuța mea, eu dimineață m-am revanșat și am cumpărat o cafea de la ei de 39 NOK.

Când am aruncat păhăruțu de la cafea am învățat 2 cuvinte în norvegiană: Tusen Tak, ceea ce înseamnă Mulțumesc foarte mult.

Globalized Gang!

Pe la 7 au apărut oamenii de la isfit și așa am întâlnit câțiva participanți care tot au venit cu noaptea în cap, așa că noi aceștia care eram am decis să vedem Oslo dacă tot suntem Oslo.

Eram așa: Moldova, Egipt, Cambogia, Bangladesh, Vietnam și Taiwan, printre care băiatul din Cambogia niciodată nu văzuse zăpadă în viața lui, așa că în ziua aia a reușit să înghețe, să se joace, să cadă, să-și ude încălțămintea încât impresiile lui după prima zi de zăpadă au fost: I truly hate snow.

Am schimbat banii în aeroport, aici comisionu de 50 NOK (tucma plângeam când mi-au zis) iar autobuzu de la aeroport în oraș – 150 NOK, taxiul nici nu vă spun cât costa, bine că mi-am luat carnetul de student de la USM, măcar ceva tolc din trânsu, datorită lui am plătit 85 NOK.

Harta pe care o aveam cu Oslo, făcea ca orașul să pară foarte mare, dar din experiență îl poți parcurge dintr-un capăt în altul în vreo oră jumate. Adică de la Central Bus Station până la Frogner Parken, unde e foarte frumos și au statui interesante.

Locuri interesante de văzut în Oslo

The Ice Bar, un bar format doar din geață, scaune de gheață, cești de gheață, din păcate au doar Ice Tea, intrarea aci e 50$

Locul unde se dă premiul Nobel, iaca și acolo îți dau un sticker cu Premiul Nobel pidijeaba.

Locul unde se fac săriturile cu schiuri, numa că aici e mai costisitor, și ca să urci sus costa undeva 200 NOK.

Apoi:

Slottsparken, e un parc cu un castel unde poți vedea și schimbarea gărzilor, toți din Oslo știu unde e și îi spun The Castle. E ușor să-l găsești, după ce ieși din Gara Centrală , găsești strada Karl Johans, și mergi drept înainte până dai cu capul în castel. Strada asta e principala stradă de pietoni din Oslo, și aici poți găsi toate magazinele de suveniruri și fel de fel de restaurante (au foarte multe McD-uri), totuși dacă vrei să mănânic ceva trebuie numaidecât să scoți undeva 100 NOK din buzunar.

Până a ajunge la Castel întâlnești pe drum Universitatea din Oslo, Teatrul Național și vreo 2 biserici. Norvegienii până la urmă nu am înțeles ce religie sunt, se pare că au biserică norvegiană proprie care e foarte aproape de protestanți.

Operaen, Opera e tot un loc ce trebuie de văzut, nu doar pentru că e frumos și are interior o arhitectură interesantă, aducându-mi aminte de Guggenheim Museum din New York, dar pentru că se află și pe malul mării, undeva vezi marea înghețată, cu vapoare și mai ales dacă îi ceață și ninge, îți pare că acuș-acuș intri în Cronicile din Narnia.

Un obiect cu care au toți poze din Oslo, e tigrul, nu îi știu povestea da toți îl iubesc. Polițiștii din Oslo toți îs foarte înalți.

Apoi la fiece butic de suveniruri se află statuete cu troli, la fiece magazin diferit, ceea ce îi dă un aer aparte, la fel cum făceau păsările din Rochester, Minneapolis.

În plus atât îi aeroport cât și prin oraș există statui ciudate, nu știu ce sunt alea, probabil un fel de modern art, dar unele uimitor de mult au o tentă sexuală.

Frogner Parken, e un loc care probabil vara e plin de îndrăgostiți ce se țin de mână. Foarte frumos, și mare, cu statui ce ai vrea să faci poze cu fiecare, au un fel de tematică de familie, prezentând mama, tata și copii în diferite ipostaze.

Alei lungi și copaci bine aranjați, designul parcului e chiar ceva ce trebuie văzut. Parcul și plin de zăpadă și ceață s-a prezentat destoinit și a reușit să mă impresioneze, ceea ce nu a făcut drumul de la Catel la acest parc, unde practic rar când am întâlnit pe cineva pe stradă, da cel puțin am văzut că reședințele ambasadorilor Greciei și Olandei se află poartă în poartă.

Apoi ce interesant am observat, toți copii mici poartă veste de alea pe care le au polițiștii rutieri, pentru a fi observați mai ușor și mă gândesc că asta e o idee tare bună care ar trebui implementată și în grădinițile noastre când se ies la plimbare.

Lucruri despre mâncare și nu numai

Dacă sunteți în Oslo, numaidecât intrați în Cafe Deli de Luca, prețurile îs bune și au foarte multe bunătăți, dar cel mai important au cafea foarte bună, care poți să țio faci singur, fix ca în Caseys. Îți torni cafea de care vrei, cafe late, capucino, braiziliană sau columbiană, îți bagi apoi sirop de ciocolată, caramel, irish cream, chiar și cinnamon, zahăr cât încape și ți-o personalizei, și toate astea la un preț numa de 10 NOK, vreu și eu așa ceva în Moldova.

De mâncat, am mâncat la un butic tare dubios, dar ieftin, cu 40 NOK, mănânci și te saturi, un fel de kebaburi și alte mâncăruri tradiționale fast-food din Middles East.

Apoi într-un magazin mi-o plăcut politica lor de Marketing BTL. Peste tot în Mall sunt săgeți care duc la WC, adică nu direct spre magazin, iar WC-ul e în magazin, adică intri în el, îl străbați dintr-o parte în alta până dai unde este, așa probabilitatea că vei rămâne să cumperi ceva acolo e mai mare.

Apoi niciodată nu voi uita cum în WC-ul ăla, un hăbăuc din Moldova, unul din Cambogia și unul din Egipt își uscau ciorapii acolo unde îți usuci mâinile, asta numesc și eu cooperare multinațională și trece dincolo peste rădăcinile religiilor, pentru că de oriunde ai fi, dacă picioarele ți-s ude și nu ai nimic de schimb cu tine, încerci să supravețuiești așa cum știi mai bine, săracii norvegieni care intrau și se gândeau Ce freaking Foreigners suntem, asta asta e super distracție și amintiri.

Impresii și concluzii finale

Oslo e un oraș frumos, dar din punctul meu de vedere se merită a fi văzut de 2 ori, o dată iarna și o dată vara, poate că nu am stat mult timp aici și nu m-am atașat emoțional de oraș de aia spun asta. Adică are flerul său dar nu e breathtaking, dar îl recomand pentru călători.

Norvegia e o țară cu tradiții și unde poți învăța multe lucruri, printre care unele cu care vei rămâne întreaga viață. Apoi întâlnești aici oameni interesanți și poți spune că ai călătorit în orice fel de condiții, iar dacă vă simțiți atrași de blonde solide, tot veniți aici, gășiți multe, la fel și fetele dacă veți ajunge aici ve-ți avea impresia că sunteți înconjurată de feți frumoși trași la indigo.

8 comentarii leave one →
  1. Melly permalink
    Februarie 24, 2011 14:15

    Mäi, mäi…ai fost pana la urma si in Norvegia :P…frumoasa relatarea ta si utila :)….Nu pot sa cred ca nu ti-ai luat ciorapi de schimb cu tine :))…data viitoare sa-ti fie invatatura de minte ;)…De zapada deja mam saturat si eu :(…in loc sa ma gandesc ca vine Primavara am senzatia ca vine Craciunul :P…La mine o trecut sesiunea si acum ma bucur de o perioada de liniste inaintea celei care urmeaza :P…uff..si timpul trece repede😛

    Ma bucur ca pot citi aventurile tale, asa e mai usor sa visez😉

    P.S. Nu mior placut niciodata blonzii….😀

    Kisses my B.🙂

    • alex permalink*
      Februarie 24, 2011 14:38

      🙂 Pey ciorapii erau in bagaju ce l-am lăsat în aeroport, cu mine în rucsac nu îi aveam:)))

      Și uite și acolo am ajuns, mai crezi în ambiția mea de a face lucruri mari?:)
      huuuuuuuuuuuuugs

  2. Viorica permalink
    Februarie 24, 2011 18:40

    iaca eu in Norvergia nu am fost:), you are pretty amazing, keep following your dreams!

    • alex permalink*
      Februarie 24, 2011 20:17

      Mesc mult de tot:)
      ceea ce poți lua din Norvegia e sentimentul de hyggelig🙂 care e tare și tare sweeet:)

  3. Dima permalink
    Martie 1, 2011 02:23

    brrrrrrrrrrr fotografiile ce le ai in acest post iti face pielea ca la gaina ))) in comparatie cu +21ºC in zia de 24 Februarie in Lisabona…

    in viata asta treb de ajuns si in tarile scandinavice !!!

    Apropo, despre colete, portugheji la fel le utilizeaza pentru copiii de la gradinitze, poshtasi si lucratori ce au treaba pe strazi …

    V

    • alex permalink*
      Martie 1, 2011 03:35

      Da eu vreu în Portugalia, apu ce zici, mă primești?

      Și ciotkaia faza cu coletele, sincer:)

    • Dima permalink
      Martie 1, 2011 05:29

      cu mare placere… cum ajunji, shuiera😀

    • alex permalink*
      Martie 1, 2011 11:55

      da cum e a șuiera în portugheză?

Butterfly sharing is caring

