Sări la conţinut

Frankfurt-ul din afara aeroportului

martie 9, 2012

Eu mereu am avut dilema dacă se ia în calcul că ai fost undeva dacă doar ai fost în aeroportul/gara acelui oraș/țări. Și iată așa când vorbeam cu oameni care mă întrebau dacă am fost în Germania, le ziceam doar: Technically yes. Deoarece în 2009, am fost o dată în aeroportul din Frankfurt, în 2010, am fost o dată în aeroportul din Munchen, în 2011, am fost de 2 ori în aeroportul din Frankfurt, iar în 2012 când treceam a doua oară prin aeroport, am decis pur și simplu să ies, deși nu știam dacă aveam voie.

Vorbeam cu Arina Crețu înainte de plecare și o întrebam dacă pot ieși din aeroport deși am doar Schengen Visa pentru Finlanda cu doar o intrare. Arina mi-o zis că atâta timp cât nu-ți pun a doua oară ștampila, tupa ieși din aeroport, și asta am și făcut.

Din Aeroport în Frankfurt

Iată așa a fost 14 februarie 2012 pentru mine. Eu ieșit din avion și căutam cea mai apropiată ieșire. Până să întreb de unul altul cum să ajung la trenul care duce în oraș, m-am ales cu vreo 4 lollipops în formă de inimioară și cu concluzia că a ști engleza în Germania nu e cu prea mult folos, apoi la primul etaj ai șanse mai mari să găsești 10 euro pe jos decât toaleta.

Găsit de unde să iau trenul: terminalul 1, trenul nr 8 sau 9. Dar când mai să mă duc, mi s-a spus că mi-ar trebui bilet, iar de unde îți cumperi bilet e în altă parte. Biletul din aeroport în oraș costă 4.10 euro, iar un abonament pe o zi – 8 euro. Deci eu cam a ieșit la o economie de 20 cenți (care ulterior oricum i-am pus în pălăria unui om ce cânta, mi-a adus aminte de Andrei Bolocan). Dacă preferați să riscați puteți să nu vă luați bilet, că nu m-au verificat niciodată, dar dacă vă prin pregătiți-vă să scoateți vreo 80 euro.

Intrat în tren, și după ce am trecut de prima oprire eu am avut marea revelație că eu nu știam unde să cobor. Așa că am coborât acolo unde mi-a părut că arată mai a Central Station (adică Hauptbahnhof). De la aeroport în oraș sunt doar vreo 15 minute, așa că dacă aveți vreo 6-8 ore să stați în aeroport și aveți viză schengen, numaidecât duceți-vă în oraș.

În gară veți găsi un punct de turiști care vă pot răspunde la întrebări și harta costă 50 cenți. La ieșire Stas îmi spunea că poți găsi traficanți de droguri, dar eu nu i-am văzut, dar oricum doar ieși din gară și ajungi pe o stradă plină cu sex shop-uri și sex cinema și orice legat de sex.  (Taunusstr).

Lucruri interesante din Frankfurt

În capătul străzii cu sex, în fața unui semn mare Euro am găsit un orășel improvizat din corturi cu lozinca: Occupy Frankfurt. Și erau oameni care protestau, oameni care vindeau suvenire, care vindeau ceai.

Apoi pe la dreapta în regiunea Gutleutstr găsiți Consulatul Republicii Moldova. Mă gândeam să intru dar nu prea aveam chef de întrebări. Apoi dacă ai în față harta vezi unde să te duci să găsești lucruri frumoase.

Mie mi-a plăcut râul Main, de-a lungul lui sunt cărări și bănci pentru plimbări, și păsări diferite, eu atunci mă gândeam că e cam aiurea că nu avem un râu mare în Chișinău, ar fi o zonă numai bună pentru relaxare și meditații, dar nu o vor murdări și dacă nu ar umple-o de șașlâcioace. Oricum mie îmi plac râurile și să mă uit la apă și să văd poduri cu lăcățele ale dragostei.

În multe locuri totu se reconstruiește, și se demolează, așa că erau multe mașini de lucru. Dar când ajungi în zona turistică ai senzația că tot centrul orașului (și nu e mic centrul) e o mare-mare piață pietonală. În centru e foarte curat în oraș. Oricum ori e doar părerea mea ori chiar așa este, dar orașele germane par a fi foarte asemănătoare (eu aci compar cu Sibiul), adică centru pietonal, apoi dintr-o piață intri în ală piață și tot așa, parcă ar fi un labirint și asta e frumos, apoi casele par toate unite unele cu altele, și nu diferă foarte mult ca arhitectură.

Centrul istoric tare frumos, Romerberg, aci mi-am găsit brățară cu Germania, și apoi poți mânca la preț accesibil. Aci mai este o casă de nunți sus unde e drapelul Germaniei și a Poloniei, combinație care am mai văzut-o de vreo 2 ori prin Frankfurt.

Kaiserdom-ul e impresionant, cam e primul lucru care îl vezi ca înălțime și te gândești că vrei să te duci acolo. Catedrala a fost construită în 1239, iar în 1356 a fost aleasă ca locul oficial al încoronării regilor din Holy Roman Empire.

Dacă mergi spre centrul centrului vei vedea o piață cu un fel de copăcei și acolo în stânga poți vedea locul unde s-a născut Goethe și unde a scris Faust, dar dacă tot nu cauți, multe săgeți îți vor aminti de asta scriind Goethe-Haus.

Acolo în centru, rețeua de transport public a instalat un butic unde puteai să-ți faci poză gratis și să ți-o trimiți pe email, interesant că așa, când vroiai să o downlodezi ți să propunea să placi pagina de Facebook a transportului public din Frankfurt, going viral.

Apoi oriunde te-ai întoarce, vezi ceva frumos. Într-un mall acolo, există un magazin impresionant de Lego, ai fi zis că sunt în Minneapolis în Legoland, și însuși forma mall-ului un fel de modern art.

Eu am mâncat într-un magazin de covrigi și sendvich-uri, care observat că era un fel de lanț: Der Backer Eifler. Wrap-ul din Tuna e bun aci. Cheltuit vreo 4 euro, plus mi-am luat o cafea, destul de ok.

Art și Modern Art în Frankfurt

Pe lângă Kaiserdom, pe lângă muzeul de modern art vezi mai multe chestiuțe interesante:

1. Grafitti.  Din cânte am observat, grafitti-ul de pe acei pereți au fost predestinați pentru gratiffi, pentru a înfrumuseța un șantier de muncă, ceea ce mi-o părut frumos

2. Mașini întoarse. Tot pe lângă astea erau mai multe mașini întoarse cu megafoane deasupra, nu prea știu ce înseamnă dar e destul de neobișnuit și la sigur îi fac pe oameni să se oprească și să facă poze.

3. Împletituri. Iată eu prima dată văzut cum unele lucruri sunt împletite și asta mi-a plăcut, noi cu Papergirl tot ne gândim să facem dar nu știm care ar fi reacția.

4. Expoziția lui Munich: Asta e cel mai mare meu regret, că nu știam din timp că va fi expoziția lui acolo, deoarece intrarea era 10 euro, iar eu aveam doar 9, plus trebuia și să mănânc. Totuși cei care vor trece până în mai pe acolo numaidecât treceți.

5. Furturi din mașini. Nu e chiar art, dar mi-a părut interesant, eu mă duceam înapoi spre gara centrală, când văd cum proprietarul unei mașini face poze la mașina lui la geamul spart, eu mă apropii și zic: May I take a picture, și el mi zice, yes, yes. Nu știu dacă m-a înțeles da mașina o vedeți mai jos.

Nu știu cum, pentru că nu sunt tare multe clădiri înalte nu ai cum te pierde prin centru și le poți utiliza ca reper, iar dacă te duci prin partea economică a orașului vezi multe centre ca de exemplu al Mercedes-ului, și nu știu de ce vă zic, dar văzut și acolo brand-ul Pal Zileri.

Deja după ce mergi vreo 6 ore prin oraș, realizezi cât de relaxantă o plimbare pe lângă râu poate fi. Și deci nu era o zi foarte însorită, dar plimbările mereu îs frumoase. Iată asta e poza mea preferată din Frankfurt-au-Main:

Mai multe poze din Frankfurt găsiți la mine pe Facebook.

12 comentarii leave one →
  1. martie 10, 2012 00:15

    eu inca nu am iesit din aeroportul din Frankfurt desi am trecut pe acolo de cateva ori…la fel si cu alte orase din Europa sau America…

    • martie 10, 2012 12:08

      eu tot am orașe din usa, care doar passed by, ca Denver, sau St Louis. Și nu știu cum e un pic mai intrigat să vezi aceste orașe. Oricum eu ador sentimentul când ies dintr-un aeroport într-un oraș nou:)

  2. Mih@ permalink
    septembrie 25, 2012 14:37

    Frankfurtul e intr-adevar un oras special,cu multe ciudatenii si contraste.
    Mainul- da…e deosebit si el. Eu inca sunt indragostita de el.
    In mod normal,daca vii in Germania,trebuie sa gusti un Bratwurst (ceva de genul mititei)
    in cazul in care n-ai facut-o.
    Dar e frumos ca ti-a placut orasul chiar si pe timp de iarna.
    😉

    • septembrie 25, 2012 14:49

      tu trăiești în frankfurt?

  3. Mih@ permalink
    septembrie 25, 2012 15:48

    da

    • septembrie 25, 2012 15:55

      dacă mai trec pe acolo îți spun.

  4. Mih@ permalink
    septembrie 25, 2012 15:58

    🙂
    Cu cea mai mare placere

  5. asdasd permalink
    octombrie 21, 2012 21:59

    ai fost prin partile unde sunt pussys tourists , mai vine inca odata sati arat cei frankfurt

    • octombrie 29, 2012 22:36

      da eu planific să mai vin

  6. Marian permalink
    decembrie 5, 2012 20:23

    Omu isi spunea parerea lui despre Frankfurt…Vad k unii sunt destui de experimentati cu orasu…Stau de 3 ani si nu am reusit sa ajung peste tot…Si asdasd ala spune k el cunoaste orasu:))))))

  7. iulia permalink
    august 11, 2015 22:41

    As avea escala de vreo 5 ore in Frankfurt, credeti ca e timp sa vad un pic orasul? 😛

Butterfly sharing is caring