Sări la conţinut

Culioși, culioașe sau culiokuri?

martie 14, 2011

Eu când eram clasa întâi locuiam la țară, satul Rădoaia, raionul Sângerei și aveam desagă.

O foloseam la urat, la colindat și la semănat, și atunci când mă duceam duminică la bazaar să mănânc înghețată Original și biscuiți. Și idee nu aveți câte bomboane puteau încăpea acolo.

Fiecare avea desaga sa și eram cool, pe urmă au apărut pachetele galbene de la un magazin de care nu auzisem niciodată și care desigur nu era în sat. Pe atunci nu știam engleza și habar nu aveam ce scria pe ele.

Pe urmă cine venea de la Chișinău aduceau multe multe multe culioașe care acolo se dădeau în magazine pe gratis, și toți ne minunam cum poate fi una ca asta. Fiecare culioc era ceva foarte special și reutilizat de foarte multe ori, ba chiar le spălam și le puneam la uscat.

Pe urmă ne-am mutat la Chișinău și apartamentul ne era plin cu sacoșe gratis pe care planificam să le trimitem la țară. După un timp erau prea multe și la țară nu ne mai duceam.

A urmat o perioadă în care foloseam pachetele mari în urna de gunoi, ca să arunci gunoiul mai ușor, pe urmă au apărut pachetele negre și pachetele de magazin iarăși au rămas să sta în drum și să încurce.

Pe urmă și scara blocului a început a fi plină de ele, și pădurea de alături, acum și întregul Chișinău, așa că treb să facem ceva, de nu ajungem și aci pe primul loc din lume, ca cele mai multe sacoșe aruncate pe metru pătrat într-o capitală.

Azi seara pe twitter și facebook a început operațiunea Punga de pânză și m-a făcut să-mi fie dor de desaga mea, acum de aș avea-o aș fi și mai awesome.

Așa că cred că inițiativa e awesome și așa putem contribui și noi cu puțin la schimbarea ce mereu zicem că o vrem, apoi și Partidul Ecologist la Pătrat (PEPE) consideră că inițiativa e posibilă, reală și trebuie de încurajat.

Ana, Gurdilă,  Oleg, NicuArtur, kirpi4Luchianiuc , Grigore, Valeriu, Andrei,  Olga, Vadim, Grigore Malai (ca insight despre culioașe), Mihaela și Lera Primavera au scris și ei despre asta, și eu cred că ei îs maladeț, vrei și tu să fii maladeț? Atunci răspunde la întrebarea culioași, culioașe sau culiokuri, cu:

Nu, mulțumesc, eu am punga mea!

15 comentarii leave one →
  1. martie 14, 2011 04:07

    pân nu o s se pună preţ la pungile astea, prin supermarket-uri sh magazine sh etc, nici un fel de schimbare nu o s fie posibilă..

    + încă introducerea celor din hârtie ❤

    • alex permalink*
      martie 14, 2011 09:40

      păi tocmai asta e și ideea, un advocacy pentru implementarea unor prețuri

  2. arincik permalink
    martie 14, 2011 11:30

    Eu am culiok de pynza cu Aerosmith! Tare comod, cu toarte lungi, tot timpul il iau cynd planific cumparaturi 🙂 mai am unul cu partidul comunist din parlamentul european, una cu kakoito seminar din Brazilia (la care nu am fost) shi vreo 2 extra mari de la Shaw’s din USA 🙂

    • alex permalink*
      martie 14, 2011 17:06

      da tu vașe ești ciotkaia:)

    • arincik permalink
      martie 14, 2011 21:57

      Dap cum 🙂

    • alex permalink*
      martie 14, 2011 22:22

      Eu cred că de asta ti iubesc

    • arincik permalink
      martie 15, 2011 01:35

      eu am sa-i zic lui Max

    • alex permalink*
      martie 15, 2011 02:06

      știam că vei zice asta 😛

  3. martie 14, 2011 17:31

    si eu sunt pentru pungile de pinza. tre’ sa se introduca preturi la pungi de plastic, precum in majoritatea tarilor europene si atunci o sa fie mai simplu si mai ecologic. la urma urmei cit e de greu sa-ti iai cu tine o punga?

    • alex permalink*
      martie 14, 2011 17:38

      sau să ai mereu un rucsac cu tine:) oamenii deobicei sunt tare leneși:(

Trackbacks

  1. Fără culioașe! « Artur Gurău
  2. #pungideplastic #moldoveni #ofmaldova « blogul lui eugen
  3. Valeriu Tihai
  4. fără titlu… « grigore vieru | blog
  5. Torbele sunt la moda « Primavera

Butterfly sharing is caring