Sări la conţinut

Tipologia Like-urilor

decembrie 19, 2011

Eu nu știu dacă s-a făcut vreo statistică cam câte Like-uri noi punem zilnic, și nici nu cred că cineva numără câte Like-uri pune. Un fel eu azi am 27 de like-uri și le împart, dacă pe urmă găsesc ceva care îmi place scot dintr-o parte și pun în alta.

Orice ar fi Like-urile sunt diferite și motivele pentru care le punem sunt la fel diferite, așa că iată o tipologie a Like-urilor așa cum o văd eu:

  • Like-ul de Prietenie nouă
De obicei când adăugam un prieten nou sau cineva ne adaugă pe noi, noi cercetăm ceva timp profilul persoanei date, așa încât punem Like la poze, statusuri, link-uri și cam vreo săptămână după adăugare persoanele pun like mai des ca celelalte, după un timp totul revine la normal. Fără a deschide dimineața Facebook-ul și a vedea că ai 70 notificări de like de la aceeași persoană.
  • Like-ul ”I like you”
Dacă mai înainte pentru a atrage atenția trăgeai de cosițe, tachinai și nu știu ce mai făceai, acum atunci când plăcem pe cineva avem tendința să punem like la orice face persoana dată. Și uneori s-ar putea să nu ascultăm link-urile, să nu ne uităm la pozele ce sunt postate sau să cititm tot ce face persoana dată, dar vom pune like aproape la orice și asta se întâmplă involuntar. Deoarece când te uiți în news-feed și vezi tumbernail-ul persoanei date te luminezi și apeși like.
  • Like-ul VOT
Din cauza la acest timp de Like, mulți și-au pierdut încrederea în Like-uri. Acest timp de Like este însoțit de mesaje de genul: ”Hai fă un bine, pune like”, ”Salut, am nevoie de ajutorul tău”, ”Like copilul meu, te rog”, ”Eu vreau foarte mult să câștig, like plz”. Se mai fac apeluri la prietenie și alte chestiuțe. Acest tip de Like e mai mult cerșit decât meritat și în același timp irită foarte mult. Dar el a fost, este și va mai fi. Săptămâna trecută pe Cinema Patria s-a încercat un alt fel de concurs, câștigă cel cu cele mai puține Like-uri.
  • Like-ul Sarcastic
Aceste Like-uri sunt puse atunci când nu ar trebui cineva să pună like. Când cineva scrie că îl doare ceva, sau și-a rupt ceva sau cineva se desparte. Oamenii nu vor să fie sarcastici și uneori Like-ul înseamnă ”Îmi pare rău”, ”Totul va fi bine”, sau ”R.I.P”. Dar văzut dintr-o parte e foarte sarcastic. Acest like e dublu sens, și unii oameni pot să aibă impresie negativă din cauza la un astfel de like.
  • Like-ul Confirmare – ”The Yes Like”
Acest tip de like este pentru a confirma diferite spuse, date și alte chestiuțe. Când cineva întreabă la ce oră e un anumit eveniment. Și cineva spune ora corectă, iar următorii care văd această info pur și simplu confirmă datele. Sau când cineva se alătură unei constatări. De exemplu ”Forest Gump e unul din cele mai bune filme”. De asemenea când cineva îți cere să confirmi ceva, like-ul ar însemna: ”Da”.
  • Like-ul de Sfârșit de Conversație
Acest like se manifestă mai mult ca like la coment, deoarece în anumite discuții nu vrei sau nu ai ce spune mai departe, așa încât cu un simplu like pui capăt discuțiilor. Pe chat (mess, skype sau fb chat) acest like este echivalentul unui zâmbet, care deobicei inhibă discuțiile sau le sfârșește.
  • Like-ul lui Narcis
Sunt like-urile pe care persoanele le pun la ceea ce ei fac. După conduita informală de pe facebook, e cam penibil să-și pui like la propriul statut, coment sau link. Ba mai mult devine ridicol când acesta e unicul Like pe care îl are postarea dată. Oricum acest like e acceptabil atunci când faci share la propriul artiol pe Facebook, majoritatea blogerilor în folosesc, atât pe orice vox cât platformă unde își publică articolele. Acest like mai este numit: ”Primul like”.
  • Like-ul de Serviciu 
Dacă sunteți atenți la persoanele care creează ceva pentru o instituție mereu vor pune like la tot ce face instituția dată pentru a-l face mai popular. De asemenea majoritatea lucrătorilor din instituția dată vor pune like. Le place lor ceea ce este scris, nu le place, au citit ce e scris, sau nu au citit, Like-ul mereu va fi acolo. De asemenea like-uri la instituțiile concurente nu vor fi puse.
  • Like-ul ”Eu țin minte că tu exiști”
Acest like vine ca o confirmare pentru persoane care interacționezi mai rar despre faptul că tu o urmărești și știi ce face. Că îți amintești de existența ei, dar că ești prea ocupat pentru a vă vedea. Like ce se evidențiază mai mult în prieteniile de la distanță când cei dragi nouă sunt peste mări și țări dar suntem prea ocupați pentru a scrie o scrisoare sau pentru a răspunde la scrisoare. Like adică mie mi-i dor de tine.
  • Like-urile de apartenență
Spre deosebire de like-urile de serviciu, like-ul de apartenență este apartenența la un set de valori, gusturi, și dorințe. Like ce se pun la mesajele de un anumit tip, la cântecele care nouă ne plac dar nu le ascultăm. La ideile ce le vedem și noi credem la fel. Like-uri ce sunt importante în vreo dezbatere pe facebook, deoarece chiar dacă sunt puține persoane ce comentează sunt multe ce urmăresc discuția și se aliază unei tabere sau alta. La fel aceste like-uri vin pentru a arăta că ne plac aceleași lucruri.
  • Like-urile amintiri
Sunt like-urile ce apar din când în când în notificări când persoanele își aduc aminte de timpuri și evenimente. De asemenea like-urile la cântece ce trezesc amintiri plăcute, la filmele ce ne plac sau orice ne provoacă amintiri plăcute. Odnoklassniki practic s-a format în jurul unui astfel de concept de Like. Chiar dacă klass-ul de acolo nu poate reflecta aceleași sentimente.
  • Like-urile Mulțumesc
Văzute cel mai frecvent de sărbători și zile de naștere. La sutele de felicitări punem like în semn de mulțumire. De asemenea acest like funcționează când ni se face un compliment. Sau cineva ne sărută sau ne îmbrățișează online. De asemenea atunci cînd cineva face share la ceva ce noi am postat pe Facebook.
  • Like-urile ”Da asta eu”
Like-uri ce se deosebesc de like-urile mulțumesc prin faptul că sunt puse cu mândrie. Atunci când vedem un efect al nostru, sau cineva de citează sau reproduce ceva din ceea ce am făcut noi, sau laudă. Like manifestat și prin mândria de a fi prieten cuiva. Când cineva vorbește de cineva care știm, rude, prieteni și de asemenea pentru a confirma că noi ne bucurăm. Like-ul ce se pune între prieteni fără a trebui să-l cerșești.
  • Like-urile Ha-ha-ha
Like-ul ce ține locul la un zâmbet sau la un hohot de râs. Dacă o glumă are multe like-uri înseamnă că a fost amuzantă pentru mai mulți oameni. Aceste like-uri se pot observa în toată slendoarea sa pe pagina Bancuri de pe Facebook. Și de asemenea când cineva postează sau comentează ceva Hilarious!
  • Like-ul Like
Like-ul simplu care este pus când nouă ne place ceva fără nici un motiv din spatele lui sau nici unul din cele enunțate mai sus. Stare simplă de simpatie.
Pe Granat eu am găsit niște motive pentru ce oamenii fac share și m-am gândit că s-ar combina cu descrierea mea de Like-uri. Dacă puteți adăuga și alte tipuri de Like-uri, be my guest, I will Like them.
18 comentarii leave one →
  1. decembrie 19, 2011 17:09

    Imi place! si PUNKT! 🙂

    • decembrie 19, 2011 17:19

      uuu publicitate ascunsă:)))

  2. decembrie 19, 2011 18:08

    hahaha, nuuuu deloc, e pura intimplare, sincer 😛 :))

    • decembrie 19, 2011 18:10

      eu am scris „Punkt” cu majuscule ca sa fie clar ca PLACE!!!

    • decembrie 19, 2011 23:05

      dar aci nu majuscula joacă rolul ci K

    • decembrie 19, 2011 23:52

      #ei, Alex…cel mai interesant ca eu intradevar nu obisnuiesc sa scriu cu K in loc de C…

  3. decembrie 19, 2011 20:42

    A mai tare postare!!!!!! Felicitari!!!!!!!!!

  4. decembrie 20, 2011 01:01

    Like ”de Tot”
    Like care eu îl pun la articolul din blogul tău, pentru că am citit tot și mia plăcut.
    P.S.: eu vreau să termin azi

  5. Napocel permalink
    decembrie 20, 2011 20:58

    LIke T (tare)!

  6. decembrie 20, 2011 22:58

    like 🙂

  7. decembrie 22, 2011 20:40

    ”Eu vreau foarte mult să câștig, like plz” :)))))

    nicely spus! atat de multe likes s-au adeverit a fi asemanatoare))

  8. ianuarie 31, 2012 10:38

    Aș mai introduce „like-ul mintal”: cei care au văzut ceva fain la un friend, ar vrea să dea like, dar se gândesc că poate exagerează / au dat deja câteva like-uri persoanei și se tem să nu fie considerați stalkeri / nu sunt foarte apropiați cu friendul respectiv etc. Așa că îl like-uiesc în gând și dau scroll mai departe 😀

    • ianuarie 31, 2012 11:50

      Interesant Like-ul acesta mental:) nu m-am gândit la el, deși da, se întâmplă:)

Trackbacks

  1. Tipologia Like-urilor! « VOXPUBLIKA | Platforma de comentarii, bloguri si analize a Publika.md

Butterfly sharing is caring