Sări la conţinut

Air Moldova? Nu, n-am auzit!

noiembrie 14, 2011

Eu niciodată nu am zburat cu Air Moldova, dar din câte am auzit, nici nu vreau să zbor. Dacă îmi cumpăr bilete, mă duc în Kiev, acum iau în considerare și București-ul pentru un eventual zbor. Se zvonește că Moldova a semnat/parafat un fel de acord aerian european și prețurile la bilete vor scădea cu vreo 30% și low-cost-urile vor veni pe la noi.

Companii aeriene cunoscute

Eu am zburat cu Lufthansa. E compania mea preferată. Deservirea foarte bună, mâncarea bună și berea tot. Întârzieri mari cu ei nu am avut și angajații lor îs tare faini, mereu ajută și găsesc locuri acolo unde nu găsesc alții. Când am venit din USA, bagajul mi-a ajuns mai târziu așa că ei au avut grijă să mi-l trimită la Chișinău.

British Airways îs ok. Aici stewardesele mi-au părut cele mai frumoase.

Când am zburat cu SAS (Scandinavian Airlines), dacă îți era foame trebuia să cumperi mâncarea. Mie asta nu prea mi-a plăcut.

United mereu își schimbă zborurile, întârzie și habar nu au cei cu viața lor. Totuși își îndreaptă greșeala. Din cauza lor am întârziat din DC spre Beatrice și mi-au dat o noapte gratis la hotel în Chicago + mâncare. Când au întârziat foarte mult la întoarcerea mea acasă, ei mi-au dat Business Class ticket. Iar când mă duceam în California, m-au transferat la altă companie aeriană, ceea ce mi-a părut ok din partea lor. Aici în avion trebuie să-ți cumperi mâncarea, iar pentru bagaj trebuie să plătești 50$.

Frontier îs micuți și drăguți și mi-au dat atâta suc de roșii cât a încăput în mine (eu mereu când zbor beau suc de roșii). Apoi la Frontier băiatul care mi-a dat biletul tot era născut pe 27 mai.

Aplicații și social media things interesante

E foarte drăguț când în avion este wifi și revistele care ți le dau să le citești sunt interesante, dar iată ce am mai găsit eu că se mai face în social media în această afacere.

Update 15.12.2011.

Pașaport iPhone de la KLM

1. Samsonite Tracker

În bagajul tău se instalează un microcip care îl conectezi la aplicația de la telefonul tău, astfel în orice moment de timp poți vedea unde este el. Îmi pare foarte util mai ales cât de des se pierd bagajele. Uneori roata pe unde vin bagajele îmi pare una a norocului, ori vin ori nu vin, ori sunt întregi ori îți strângi chiloții pe acolo.

.

2.  Bilete pe telefon cu QR-code (British Airways)

Cum scriam eu pe Granat, QR-codurile pot fi folosite într-un milion de feluri . Astfel tu îți faci check in online, și biletul ți se păstrează pe telefon. Vii ți-l scanează și gata, mai repede și mai ușor. Așa faci economie și de hârtie. În Moldova un produs asemănător a fost lansat săptămâna asta, când în vânzare s-au pus bilete pentru Above & Beyond ce le poți cumpăra prin terminalele QIWI, și acesta se numește Ezticket.

.

3. Fă cunoștință cu persoana ce va sta lângă tine (Virgin Airlines)

Această idee mi-a părut de asemenea foarte bună, deoarece așa când te duci mereu vei ști cine va fi lângă tine. De multe ori sentimentul călătoriei îl simți prin  prismă celui ce stă lângă tine. Dacă știi că va fi cineva cu copil mic, îți pregătești dopuri sau mai știi îți întâlnești așa jumătatea. Deci după ce îți rezervezi locurile poți contacta persoanele ce vor sta lângă tine.

.

4. Surpinde-i pe cei ce scriu pe twitter sau foursquare că au zburat cu compania ta (KLM)

Astfel compania KLM, dacă vedeau că cineva au scris despre ei, încercau să-i surprindă cu un cadou simbolic, ceea ce mi-a părut tare fain și sunt sigur că își vor câștiga clienți fideli în felul ăsta.

.

5. Jocuri ca să-ți omori plictiseala (SAS)

Ideea mi-a plăcut foarte mult, deoarece includ mai multe subtilități. În primul rând e pentru ce cei nu zboară cu SAS, apoi jocurile îs un pic wtf, dar dacă nu ai ce face le joci. Apoi așa SAS s-a poziționat ca fiind compania ce nu întârzie. Destul de interesant, vedeți și voi jocurile propuse: Învârte, Suflă, Stai și Dă din degete.

Acum vă puteți pune centurile de siguranță și să zburați.

Voi ce chestiuțe interesante ați mai văzut la alte companii? Poate Stas ne spune cum e la Lufthansa și ce mai știe el. În rest atuncați idei ce vă place și ce nu vă place. Câteva case study-uri găsiți aici: Simpliflying. Aici găsiți un infografic făiuț: Airlines and social media. Iar imaginile cu bagaju și virgin îs făcute de companie de advertising din Miami.

Vjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!

26 comentarii leave one →
  1. Cristina permalink
    noiembrie 14, 2011 10:12

    Un lucru ce imi place la Air Moldova – mancarea tot timpul e proaspata (odata am zburat dimineata si au servit micul dejun omleta sau clatite fierbinti. La Lufthansa imi plac dotted walls la avion, dar tot timpul au niste chifle inghetate, sau ma rog, pizza, daca zbori peste ocean. Da oricum nu e la fel. Si de deservire nu ma pot plange la Air Moldova, cu mult mai amabili decat un average moldovean 🙂

    • noiembrie 14, 2011 10:56

      Mie la Lufthansa, îmi mai plac canalele de radio:) acolo când veneam înapoi am auzit câteva cântece care și acum le am în playlist. Nostalgie? habar nu am, dar îmi plac

    • Cristina permalink
      noiembrie 14, 2011 16:28

      Ahaha uitasem de aplauzele la aterizare :))) Asta-i farmecul lor principal

  2. noiembrie 14, 2011 11:02

    1 thing 2 say: vJjjjjjjjjjjjjjjjjj este bine! ❤

    • noiembrie 14, 2011 12:31

      da vjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj pdyjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj?

  3. Arincik permalink
    noiembrie 14, 2011 11:04

    Deservirea e foarte buna la Air Moldova. La noi nu e problema cu servicii tzatzoase, da cu soferi treji. Ultima data cynd am zburat se cunostea ca pilotul era pe durka, la urma padla nici n-a iesit sa dea ochii cu pasagerii.

    • noiembrie 14, 2011 12:29

      iaca de ce oamenii bat din palme când aterizează:))

  4. noiembrie 14, 2011 11:42

    mie imi place Turkish Airlines – isi rasfata pasagerii cu peste rosu si apa minerala de munte 🙂 nu au intirzieri. limita de bagaj – 30 de kg!!! Lufthansa e buna, desi cam scumpa. KLM la fel nu e ieften deloc 🙂 dar in general merge si WizzAir, daca vrei sa zbori ieften. 5 Euro pentru un sandwich nu e sfirsitul lumii.

    • noiembrie 14, 2011 12:30

      da wizzair e cheap, încă nu am zburat niciodată, văd deja, ș vreau să încerc ș Turkish, că publicitate bună au

  5. noiembrie 14, 2011 16:52

    Eu prefer EasyJet. Pe langa ca e Lowcost e fara complicatii, daca bronezi din timp ai niste preturi super accesibile. Locurile in avion depinde de cum stai in rand, nu te hranesc si nici nu’ti trebuie pentru ca in 2-3h de zbor (europe air-space) nu mori de foame. Bagajul de maina e grátis, principalul e sa incapa in masura standartizata de ei.
    Cu EasyJet poti vedea intreaga europa pentru ca sunt localizati mai in toate tarile europene.

    Concurenta lor e Ryanair, la fel au niste preturi de ochi holbati )))

    Dar cel mai super zbor pe care l’am avut a fost cu SWISS AIR: deservirea a fost mega-super, aveau 3 tipuri de mancare, bauturi de care doreai inclusive vinuri si bauturi albe, copiilor le oferea mini jocuri (o cutiuta de dominouri, creioane 6culori si carnet cu figuri ca sa deseneze). Prob. e ca a fost in 2002 acum nu stiu daca mai au un astfel de serviciu.

    • noiembrie 14, 2011 18:35

      Swiss Air sounds really cool:) eu când voi începe Europa Surfing precis voi avea de haș ș cu easy jet și ryanair.

      Apropo de aplicațiile de mai sus cum îți par?

    • noiembrie 14, 2011 20:52

      Sunt destul de ingenioase. Sa’ti vezi pe unde se plimbla bagajul tau e spectaculos, numai ca serviciul asta are cheltuieli aditionale, cred ca se aplica doar pentru long curses…

      Aplicatia de la Virgin la fel e interesanta, cine stie poate zbori vri’o 6h traversand Atlanticul in compania unei Anelinei Jolie, sau in cazul tau – Isabel Ripoll 😀

    • noiembrie 14, 2011 21:07

      eu când am zburat din Lincoln în Chicago, am stat lângă o ciuvihă tare clasnaia

  6. noiembrie 16, 2011 04:06

    –> AirMoldova: blinciki la micu dejun, dejun, obed, poldnik, cină, etc…. jurnale neinteresante…. n-au marmelade…. nici o blondă… în schimb au lămîie cît vrei 😉
    –> Lufthansa : filme cam vechi… prea mulţi ??stewarzi? (mujîşi stewardese)… însă – super-cool pături… alegere bună de posturi radio şi de alcool (însă dacă ai trecut de mijlocul improvizionar dintre Europa şi USA, te întreabă dacă ai 21. dacă nu – îţi permit să consumi ceea ce deja ai luat, dar nu îţi aduc mai mult)… au fost întîrzieri, dar ei au găsit căi de rezolvare…
    –> UM Air (ucrainenii) : nică bun în afară de stewardess (TĂTI BLONDE!!!)… cafea rece, lămîie sau marmeladce n-au…
    –> S7 : VERDEEEEEE…. ce-i drept DOAR la culoare 😦 …. întîrzieri 100%… alegere de alcool mică… nu întreabă de vîrstă cînd ceri alcool… + #хай давайте выходите по-быстрее#…
    –> CapeAir : cele mai mega-super-verde-cool marmeladce pe care le-am gustat!!! în rest – nimic deosebit, dar şi nimic rău…

    • noiembrie 16, 2011 10:59

      marmelade, alcool și blonde, criterii faine:)

  7. Viorica permalink
    noiembrie 16, 2011 22:35

    Lufthansa e a mea preferata airline tot, da mincarea e cea mai buna la Air Moldova 🙂

    • noiembrie 17, 2011 01:22

      știi la ce concluzie am ajuns eu, cu cât mai mult exprientezi, ajungi să nu ai un favorit clar, câte o bucățică de peste tot e ceea ce îți place

  8. decembrie 24, 2011 11:13

    cu Air Moldova am zburat recent in Egypt, putina comoditate, insa mancarea intradevar cea mai gustoasa. Am mai zburat cu 1 Austrian recent si 2 Lufthansa in drum spre Lituania, Lufthansa the best oricum, insa mancarea lasa de dorit 🙂 bauturile alcoolice nu ma intereseaza, asa ca din acest punct de vedere nu pot spune nimic.
    am auzit de la o prietena despre companiile Ucrainene, laitmotivul ei a fost – nu le folosi niciodata 🙂

    • decembrie 24, 2011 16:22

      aeroportu din kiev lasă de dorit:(

  9. Victoria B. permalink
    iunie 26, 2012 18:33

    Mie imi place AirMoldova, au mancare tare gustoasa! Eu cand am zburat, mi-au dat frigarui si blin4iki :))
    Si Lufthansa imi place, doar ca nu prea au mancare buna. Odata eram asa de flamanda si am avut un zbor cam deocheat si Lufthansa mi-a dat un fel de biscuit. Tare ciuda imi era atunci pe ei 🙂
    Si imi sunt tare dragi cei de la Turkish Airlines, ei pe mine m-au dus in SUA, mi-au dat paturica, ciorapi, etc numai ca filmele nu aveau traducere in engleza. iaka-sha!

    • iunie 26, 2012 20:22

      faini, dar ce zici de stewardese?

  10. iunie 26, 2012 19:38

    mie tot mi-au placut Turkish, domnisoarele dragute si mancarea buna:) si fara intarzieri.Austrian e similar cu Lufthansa, plact dar nimic deosebit:) La fel mi s-a parut destul de buna si Avianca, chiar daca comparand cu Lufthansa, hahaha, sunt mai putin germanici si mai mult latino:) la nivel de timing:D au televizoarele instalate in salon la care poti sa te joci, sa asculti muzica sau sa alegi ce filme vrei sa vezi:) La fel, destul de buni mi s-au parut si Qatar Airlines:) Am avut asteptari foarte joase de la Wizzair de aceea m-a surprins placut, chiar daca masurarea bagajului de mana m-a iritat la culme:)))

    • iunie 26, 2012 20:22

      dar cum erau stewardesele?

  11. profunzime permalink
    august 22, 2012 21:35

    Din chisinau poti zbura si cu Lufthansa nu neaparat cu Air Moldova :p
    probleme am avut mai cu toate cu cine nu as zbura mereu imi pierd bagajul cind zbor din USA :D:D:D…deja m-am deprins cu asta ..
    cind zbori de mai multe ori observi ca toate au plusurile si minusurile sale si Air Moldova si Lufthansa si Turkish si British si US …in fine doar un lucru cu folos pot sa zic daca aveti de schimbat mai multe avioane cind va cumaparati bilete incercati sa eviati pe cit posibil sa va luati bilete de la companii diferite, iese mai ieftin insa in caz de intirzieri apar probleme nedorite

Trackbacks

  1. Air Moldova? Nu, n-am auzit (Idei Creative) « VOXPUBLIKA | Platforma de comentarii, bloguri si analize a Publika.md

Butterfly sharing is caring