Skip to content

Gustar 2013 m-a făcut să cred că totuși avem șanse

August 27, 2013

Zj0gPZ_OfU1LnzIAxcZeK9o3IOuP4hB59zl1yDUaNmQAvem șanse să facem lucruri frumoase, să muncim și să perfecționăm ce avem. Avem șanse ca oamenii să spună că vor și ei așa cum este în Moldova.

Doar că aceste șanse sunt nimic dacă nu vom continua să fim perseverenți, dacă vom realiza că investițiile în artă și cultură fac din oameni – oameni și nu doar consumatori.

Ileancik, prietena din Belgia, spunea că biletul la Gustar îi pare ok, chiar dacă trăiește deja de vreun an în Moldova și percepe leul diferit, că acei 5 euro de bilet în alte părți sunt 60 – 100 euro.

Iaca în sâmbătă festivalului, m-am așezat pe iarbă și priveam în jur, și pentru puținele ori, am simțit că Moldova e vie, că lucruri se întâmplă și lucruri frumoase. Aș putea spune chiar că cei care au fost la Gustar au un cuvânt greu de spus în următorii 10-20 ani, și nu contează dacă vor fi jurnaliști, doctori, politicieni, businessmani, arheologi sau orice ce altă profesie.

La fel, la Gustar nimeni nu se grăbea, acesta e unul din lucrurile care nu tare îmi place în Chișinău, că toți se grăbesc, inclusiv eu, și asta stresează, asta frustrează. La Gustar oamenii trăiau cu momentul, aveau conversații de oricare fel, filosofice, despre cărți, despre Moldova, despre trecut, despre viitor. Oamenii jucau șah sau board games, alții se uitau la cer, alții citeau, alții cântau la chitară. Și puteai să te apropii și să te saluți și să fii primit în gașcă.

La Gustar oamenii din Moldova mi-au părut mai buni, mai unul lângă altul.

Despre organizare

#1. Apa, lavoare și WC-uri 

Anii trecuți după o anumită oră nimeni nu îndrăznea să intre în cabinele de WC de la Gustar, așa că Răut devenea din ce în ce mai murdar, iar dealurile de alături mai pline de îngrășăminte.

GQWScBlHvv-Iy1RXpVH9m7aG5eWm3YRSyUYHJkKxZLc

Acu puteai să te speli chiar și pe dinți, iar Pașa Valeriu mi-a promis că la anu chiar și dușuri ar putea fi.

d7CIPyAkGAyHEPMVlJGzHQNNz-V2ieDtYIyMysgkASc

#2. Paza și oamenii care direcționau 

Oleacă mi-au dat încredere oamenii care stăteau la intrare, care coordonau parcarea că în caz că se întâmplă ceva, poți striga. De asemenea s-au respectat regulile, ce-i cu bilet puteau intra, restul – ba. Mi-a plăcut că poate așa regulile vor fi reguli, fără excepții, fără mur în gură, fără da eu îs spășăl.

Ug8sMLHzh4AF-HyCl7BeDEb5498BAOnwxMTBNebMXms

Un pic de cărat de corturi nu a omorât pe nimeni, și bine că parcarea nu era alături de zona de camping că iar ar fi fost zona plină de mașini. Și animale tot bine că nu le-au dat voie, mie mi-i frică de câini, cu cât mai puțini acolo, cu atât mai bine.

#3. Fără Wi-Fi 

Inițial le ziceam celor de la Starnet, ”dadiși nui wifi, treb wifi”. Pe urmă am realizat că era mai bine așa, decât mereu să încerc să mă checkuiesc lângă fiecare cort, vorbeam cu oamenii de acolo, telefonul uitasem unde l-am pus, și chiar m-am deconectat de rutina zilnică pentru două zile. Zile în care am putut face nimic, și asta m-a bucurat.

q4duruPDJH5Jrtg3j7OhztbsFF-JLzRIJBuEcOe-xQU

Oricum, cei la Starnet au zis că din cauza la Moldcell nu a fost wifi, că ei rețeaua tot au pregătit, da Moldcell-ul nu au adus 3G, sau nuș ce instalație ce trebuia pusă pe vârf de deal.

#4. Despre muzică

Sincer să fiu, mie ethno nu tare îmi place, și niciodată nu am venit la Gustar pentru muzică, și chiar nu țin minte cine și când a cântat, dar îmi plăcea că era ceva pe fundal, care făcea atmosferă.

Mi-a plăcut acoustic session-ul și ar fi fost fain dacă ar fi fost open mic, pentru că la sigur oameni din zona de corturi ar fi organizat un concert mic cu cover-uri de care vrei, cred că asta ar fi unit și mai mult oamenii.

lL4k5p4pka7jrHnbOh_9lt_YD92X2iwdRgXF4Sj_lI8

Eu la rock concerte m-aș duce pentru muzică, la Gustar vin pentru oameni și atmosferă.

Unii s-au plâns că cei de la Zimbru prea tare au cântat, eu țin minte Gustaru din 2011, când lângă noi niște tineri au cântat același cântec la nesfârșit, iaca aceea era mortal.

TuncjvOd6yf11ShtHBq6LsDcYojU2JRBf4h7vMvct9E

#5. Despre alte lucruri 

La Gustar în 2010 a plouat, în 2011  fost frig, în 2012 a fost super cald, iar în 2013 a fost tocmai perfect, tare mi-a plăcut și ploița și un pic înnoureala.

Mi-a plăcut că erau spații de joacă pentru copii, m-am jucat și eu cu vreo câțiva la EduJoc și am învățat și o poveste acolo, mi-a plăcut că era zona de cărți, că așa am găsit niște cărți de Kundera care vreau să le citesc.

OvvA7U6F4nGvicN9Zc59nZtqyBFOs2YHWKN6LBTuJ9Q

Mi-a plăcut că nu era rând la bere și că ceaiul mare la Gustarea Haiducului costa 5 lei, mai ieftin ca la Noroc Volosatâi. Mi-a plăcut excursiile și oamenii de la Gustar.

pCF9zLfURwUQmt5V6izLCH6dNLIfF1W3NkyyAz2rjuo

Mi-a plăcut că am fost cu #diez ca parteneri, și noi am spus că acesta va fi unul din cele mai bune Gustaruri.

oPqGrexSx7D1XAKLlldZ77pYbZUbiNeOgPNrFnglDOI

Sper că tendința se va păstra și cu timpul toți din regiunea Europei de Est își va pune cu roșu în calendar ultimul week-end din august pentru Gustar.

În 2011, cam așa fusese Gustarul pentru mine: From Gustar with love.

alexlagustar

One Comment leave one →
  1. Septembrie 23, 2013 22:32

    Foarte frumos !

Butterfly sharing is caring

