Skip to content

Lăsaţi elevii să copieze la BAC!

Iunie 6, 2013

eu1Mă gândesc că se pune accent atât demult pe această interdicţie încât a copia în cap devine aproape obligatoriu, mai ales că la vârsta adolescenţei ai impulsul natural să fii rebel.

Dacă mi se spune să nu copiez, voi copia. Să nu fumez, voi fuma. Să nu întârzii, voi întârzia. Logica e simplă.

Acum în 2013, la BAC, se pune atât de mult accent pe camerele de supravegheat, anume pentru identificarea celor ce copiază. Eu mă gândesc că ele sunt folosite pentru a urmări comportamentul observatorilor, pentru a avea grijă ca fiece elev să scrie BAC-ul în condiţii similare.

Acum mă gândesc că poate totuşi ar trebui să permitem elevilor să copieze, însă cum vă spun mai jos:

Tipuri de teste

Pe timpul când învăţat în SUA, aveam diferite feluri de teste:

1. test obişnuit – totul închis, scrii ce ştii, şi ai la dispoziţie timp de vreo 3 ore (ca la bac)

2. test cu cartea deschisă – puteai folosi cartea cum îţi doreşte inima, nimeni nu se uita suspect la tine, şi putea-i să o răsfoieşti cum vrei. Doar că timpul era limitat. Astfel de teste durau nu mai mult de 45 minute, însă numărul de întrebări sau puncte ale testului rămâneau ca la cel precedent.

3. test cu notiţe – aveai voie să foloseşti doar notiţele care ţi le-ai făcut în tipu l orel. Astfel de teste motivau ca studenţii să nu doarmă la lecţii dar să asculte profesorul. Timpul era rezonabil, nu 3 ore, dar nici mai puţin de o oră.

4. test cu partener – fiecare student putea să-şi aleagă alt student şi să se ajute reciproc. Timpul cât un test obişnuit.

Copiatul la BAC!

eu2]

Cea mai mare frică a unui elev la BAC e cea că nu va ţine minte tot materialul învăţat 12 ani. Nu că nu vor putea logic să-l ştie.

De asemenea cei care dau BAC-ul la Geografie au voie să-şi aducă Atlas-ul ca obiect ajutător, din timp, ca să fie aprobat de direcţie.

Astfel eu mă gândeam că se poate de oferit elevilor oportunitatea să-şi aducă cu ei notiţele care le consideră ei necesare.

De ex. fiecărui elev i se permite să vină cu un caiet de 12 foi cu notiţe. Regula ar fi ca acest caiet să conţină notiţe la toate cele 4 obiecte şi acesta să fie adus din timp la centrul de BAC.

Avantajele

Elevului nu i se va spune că nu are voie să copieze. Nu va avea voie doar să folosească tehnologii.

Elevul va fi pus în situaţia în care să se gândească ce informţie ar fi mai relevantă să fie în acel caiet. De ex. Dacă crezi că te descurci la Română, Istorie, şi Biologie, dar la Fizică stai prost, atunci îţi umpli caietul cu fizică. etc.

Sau te gândeşti ce ştii şi ce nu ştii, şi încerci să bagi acolo lucrurile esenţiale. Eu ţin minte că pe sistemul meu periodic la chimie erau toate formulele care credeam că o să-mi trebuiască. Iar dacă aveam acel sistem mă descurcam cu succes la orice test de chimie.

Elevul începe să ia decizii, la fel ca un buget, ai 12o lei, şi trebuie să te gândeşti cum să-i cheltuieşti mai eficient.

Dar pe lângă chestia asta, sistemul ar trebui să fie mai sever. Te-am prins cu caietul altcuiva, sau cu telefon, sau altceva. Exclus deodată. Elevul trebuie să înţeleagă efectul deciziilor sale. Pentru că pe urmă va face la fel, ştiind că nime nu-l penalizează. Va trece la roşu, se va urca beat la volan, etc.

De asemenea în acest caz timpul acordat examenului de BAC ar trebui micşorat la 2 ore.

Dezavantaje

Profesorii ar putea confecţiona acest timp de caiete special să le dea răspunsul elevilor.

Elevii ar putea să-şi schimbe caietele între ei. (Chiar dacă ar face-o nu văd a fi o problemă, acolo doar e informaţie brută, nu răspunsuri).

Ar putea cauza erori logistice, de genu, da caietul meu nu-i şi s-o pierdut prin nu ştiu ce birou.

Totuşi că în acest fel rata copiatului va scădea, iar elevii mai calculaţi în decizii.

De asemenea realizez că un asemenea pas la nivel republican ar fi foarte utopic, dar de ce nu să ne imaginăm un asemenea scenariu, şi să vorbim despre pro şi contra.

Vouă cum vă pare?

 

12 comentarii leave one →
  1. Iunie 6, 2013 19:20

    sustin aceste idei

  2. ValeriaS. permalink
    Iunie 6, 2013 19:27

    Sunt deacord, ar fi mult mai bine,luind in consideratie ca copii nu vor mai fi asa stresati inaintea BAC-ului si dupa)

  3. Iunie 6, 2013 19:38

    asta doar e o parere….dac vrei sa stii ceva NU COPIA si nu fa pe desteptul si sa platesti pt a putea copia sau altceva!

  4. Iunie 6, 2013 22:19

    Apropo Alex, da SCANTRON’s nu foloseați? Multpile choice??

    • Iunie 6, 2013 23:35

      Radu, multiple choice anume era in aceste 4 feluri.

      De ex la Comparative politics am avut test pe 10 capitole, adica 10 tari diferite, a fiece tara 10 intrebari cu multiple choice.

      Timpul pentru test 90 minute.

      Cum crezi daca nu citesti cele 10 capitole ce sanse ai sa ai o nota buna?

  5. Albina permalink
    Iunie 6, 2013 22:19

    Superbe idei. Totusi daca elevul nostru ar depune tot atita efort sa invete, cit depune cautind metode de copiat, ar trece testele cu brio.

  6. Iunie 6, 2013 23:35

    faza cu caietul de 12 file mi se pare destul de ok 🙂 dar nu cred că va fi eficient din start, vor fi foarte multe devieri.

    • Iunie 6, 2013 23:36

      Pai incearca sa explici dezavantajele.

  7. Radu Marian permalink
    Iunie 7, 2013 00:48

    Eu faceam handout-uri pentru fie care capitol pe care.l cite am, si inainte de teste citeam doar handout.urile, n.aveam probleme

    • Iunie 7, 2013 00:54

      Eu asta la MK făceam.

      Apropo grading system la tine cum e. De ex la mine la International Relations se făcea aşa.

      Se lua highest grade şi se aducea pân la 100% pe urmă pe toţi îi ridicau cu câte procente mă ridicau pe mine. Ex. eu am 97%, atunci am 100%, etc, cel mai jos am avut 94% la obiectul acela.

  8. Iunie 7, 2013 22:07

    sustin orice idee care ii face pe oameni sa iasa din cutie, sa gandeasca, sa fie responsabili

  9. Iunie 21, 2013 14:01

    Chiar foarte buna ideea, dar inca irealizavila la noi. Eu nu vad de ce o camera te poate stresa, n-are logica pt mine. Cineva zicea de bruiaj. Eu il vad ca o solutie viabila pentru tinerii nostri. Nu prea o au ei cu corectitudine, asa ca trebuie reguli strictep pt ei.

Butterfly sharing is caring

