Skip to content

#beering27 sau Top 5 beri de la început de an

Martie 20, 2013

De la o bucată de timp îmi place să experimentez cu berea. Și deși îmi place anumite feluri de bere sau anumite branduri, când intru în vreun magazin sau local încă iau bere care nu am gustat-o niciodată. Unele după asta îmi plac, altele nu.

Azi m-am gândit să împart cu voi câteva beri care mi-au părut interesante. Și mă gândesc că articole din acestea vor apărea cam o dată la 3-4 luni, în dependență de experimente.

Așa că acesta este primul meu Top de Bere (după cel de la degustația de la BeerClub), topul este în ordine de la bere mai deschisă, spre bere mai închisă.

1. Blanche de Namur

Bere belgiană albă (witbier). Produsă de Brasserie du Bocq. Are 4,5% alcool.

O bere foarte moale cu un gust aromat. Se bea foarte ușor și dacă ați vrea să beți p bere cu vreo fată, v-o recomand. De asemenea ar potoli setea, dar ce bere nu o potolește când ții sete?

În Moldova, este adusă de BeerClub, eu am gustat-o în Dublin Pub, cred că este și la Maximilian, și dacă nu greșesc și în unele magazine Nr.1.

beering3

 

2. Edelweiss Hefetrub

Bere austriacă de grâu (weissbier). Produsă de Hofbrau Kaltenhausen, pe lângă Salzburg. Are 5,3% alcool.

O bere de asemenea cu gust florat și moale, lasă un gust plăcut. Dacă vreodată vreo fată vă întreabă ce bere să-i recomanzi dacă ei nu prea îi place bere, i-ați putea recomanda asta. Mie mi-a plăcut de la prima gustare, adică lasă o impresie plăcută din prima.

Eu am gustat-o la Beer Time, am văzut-o și la Nr 1, cât și în magazinele More Pivo.

beering6

 

3. Viking Lager

Bere islandeză de tip tradițional lager. E un fel de Chișinău, după popularitate, în Islanda. Produsă de Viking Olgerd, cu un conținut de alcool de 4,5%.

Mulțumesc mult lui Vadim care mi-a adus-o din călătoria lui în Islanda. E o bere cu gust interesant, bună de băut cu băieții la un meci de fotbal, nu e nici prea amară, însă nici prea moale, așa cum au fost cele două de sus.

În Moldova, încă nu e adusă, doar de prieteni care vin din Islanda.

beering7

 

4. Hacker-Pschorr Munchner Kellerbier Anno 1417

Bere germană de tip kellerbier, adică lager nefiltrat. Kellerbier este un tip de bere care se producea și se punea în pivnițe ca să nu se strice atunci când era cald afară și nu existau frigidere. Este produsă de Hacker-Pschorr Brau GmbH, și are un conținut de alcool de 5,5%.

Mie îmi place să o numesc bere portocalie, nu este moale dar e foarte plăcută, cu un gust specific pronunțat. Deși e lager, îmi aduce aminte de bere experimentală și de asta acum este în topul preferințelor mele.

În Moldova am gustat-o la Beer Time, cred că se poate găsi și în Nr. 1.

beering5

5. Lvivske Porter

O bere brună ucrainească, de tip baltic porter. Este produsă de Lvivske PIvovarnya (Carlsberg). Și are un procent de alcool de 8%.

Porter-ul este un mix dintre Strouts (cum e Guiness și Dunkel, bere brune mai afumate). Acest porter are un gust pronunțat de malț și aduce un pic și cu vinul. E o bere specială care s-o bei între băieți, nu știu cât de mult le-ar plăcea fetelor, dar nu zic nu, tare bună, și una din cele mai bune care le găsiți prin Ucraina.

Eu am gustat-o prima dată în Lviv, nu știu dacă la noi este, dar aș presupune că se poate găsi în Everest, deoarece acolo este aproape întreaga colecție de beri produse în Lviv.

beering4

Beri speciale

Samuel Smith’s Pure Brewed Lager Beer

O bere engleză, de tip Euro Pale Lager. Produsă de Samuel Smith Old Brewery (Tadcaster). Cu un procent de alcool de 5%.

O bere specială, care am gustat-o datorită lu Anastasia care cu drag mi-a adus-o din Londra. Are un miros foarte plăcut, iar gustul aduce un pic a miere și biscuiți.

Partea amuzantă e că pe sticlă scrie Organic Lager, englezii încă îs obsedați de acest cuvânt, da berea tare plăcută. Ea la noi în Moldova nu-i, da dacă sunteți prin Londra vă sfătuiesc s-o gustați. Plus și eticheta e interesantă.

beering1

Weihenstephaner/ Samuel Adams Infinium

O bere foarte interesantă, un mix dintr-o bere germană (Weihenstephaner) și o bere americană (Samuel Adama) produsă de Bayerische Staatsbrauerei Weihenstephan și pentru că e un mix e și normal să fie un ale, belgian strongs ale, cu alcool de 10%.

Bere e într-o sticlă de șampanie și chiar se deschide ca șampania, și deși are un procent mare de alcool, se bea foarte ușor și are un gust specific. Mie mi-a plăcut.

Această bere va fi în curând și în Moldova, adusă de BeerClub, și va costa o stcilă de 0,750, undeva 200 lei, cam așa ceva. Bună pentru a oferi cadou.

beering2

Alte beri, și păreri le puteți vedea pe Facebook-ul meu, sau pe instagram cu tagul #beering27, de asemenea dacă încercați și voi ceva interesant, puneți acest tag să văd și eu berea care o beți.

O bere plăcută!

No comments yet

Butterfly sharing is caring

