Skip to content

Nu vă duceți cu Work and Travel

Decembrie 19, 2012

ugradArticolul nu e despre Work and Travel, articolul e despre cum să te duci și să înveți un an în SUA.

Sfârșitul de an e mereu nostalgic pentru mine, pe unde se numără bobocii, pe unde amintirile. Dar locurile unde am fost cât am fost Ugrad și poveștile de studențime din anul 2, cum le numesc eu, sunt mereu cu mine.

Iar de fiece dată când se deschid aplicările pentru UGRAD, parcă o parte din mine ar vrea să aplice din nou, o parte din mine vrea ca să se întoarcă în timp să repete tot ce a fost sau, ba mai mult, să știu cum să fac experiența și mai frumoasă. Iar de fiece dată când cineva din care îi știu aplică, trece și se duce în SUA, mă simt bucuros, poate că și mândru, pentru că în sinea mea, știu, că they will have the time of their lives.

Prin 2010, vă povesteam tot procesul de aplicare – Deja Vu: UGRAD Application (așa că dacă aveți întrebări, întrebați-mă)

Dar acum vreau să vă arăt Top13 locuri (dacă tot vine anul 2013) în care am fost, și în care m-aș mai duce, și unde a mai rămas ceva din mine

#13: Solvang, California

Se socoate capitala Danemarcii și a țărilor nordice în SUA (cred că de asta am început să dau și pe acolo). Vreo 320 zile din an, sunt zile cu soare. Aici eu nu aveam bani din ce să mănânc și am mâncat ciocolate și cașcaval din samples. Cândva la bătrânețe aș vrea să trăiesc într-un astfel de orășel.

solvang

#12: Los Angeles, California

Eu de când eram mic vroiam să ajung aici, deoarece inițialele mele sunt la fel ca la oraș L.A. Ajungând aici, mă gândeam că dacă ai scoate Beverly Hills-ul, plajele, Hollywood-ul, Disneyland-ul, atunci LA ar rămâne un oraș mare și nu foarte interesant. Dar dacă îmi amintesc bine cele mai năstrușnice amintiri le am de aici. Dormitul în Union Station, brazilianca și brazilienii, rinichii din Chinatown, Banana Bungalow, olandezul și neamțul din metrou, Paștele Spaniolilor, atunci aș spune că L.A. nu e un oraș pur și simplu de văzut dar de simțit.

los angeles

#11: Beatrice (sau oricare oraș – Lincoln, Omaha, Nebraska City), Nebraska

Cred că dacă vrei să simți ritmul vieții din America, numaidecât trebuie de trecut prin Midwest, mai ales Nebraska, unde inițial poate părea că este doar porumb, vaci și cowboy, dar după asta vezi răsăriturile și apusurile deosebit de frumoase, familiile foarte unite, mâncare bună și berea roșie. Dacă aș recomanda, v-aș spune mai bine duceți-vă în centrul americii decât pe una din coaste.

nebraska

#10: Rochester, Minnesota

Se spune că aici e una din cele mai vestite clinici din lume. Clinică unde se tratează cei mai mari politicieni, sau tirani, sau oameni care știu că dacă dau un ban, medicina poate face minuni, nu degeaba prin hol poți vedea statui de a lui Auguste Rodin sau tablouri de a lui Andy Warhol.

Oraș drăguț și foarte potrivit pentru cei care iubesc să privească păsările (cel puțin așa mi s-a spus) și aici foarte mulți oameni știu cine sunt Beatles și pot cânta în cor orice cânteac de-al lor. Iar pe străzi sunt statui ale păsărilor.

rochester

#9: New York City, New York

În perioada sărbătorilor e groaznic, cozi interminabile la orice loc turistic sau muzeu, în schimb au Central Park unde poți frumușel bea un ceai, un Museum of Modern Art, și Guggenheim unde cred că e cea mai faină artă care o poți vedea (inclusiv și Metropolitan). Un oraș pe care ai vrea să-l mergi tot pe jos (deși unele părți îs foarte periculoase. Un oraș cu reduceri foarte mari, un oraș care pe alocuri inspiră iar pe alocuri sperie.

Aici dacă știi unde trebuie să te duci atunci va fi rupere, plus poți vedea și diaspora moldovenească.

new york

#8: Washington, DC.

Orașul muzeurilor gratis. Oraș unde să te duci dacă vrei să vezi proteste sau mulți turiști sau să vizitezi Ambasada Republicii Moldova în SUA. Foarte bun pentru plimbări și lecturi în parc. Are un iz european. Pentru mine e orașul în care am fugit după autobuz în cimitir. Și m-am urcat în brațele lui Albert Einstein.

washingtondc

#7: Kansas City, și Missouri și Kansas

Pentru mine e orașul unde sunt cele mai multe concerte rock, și unul din cele mai mari festivaluri rock din SUA, în mai, Rockfest. Dacă sunteți în SUA în perioada aia numaidecât duceți-vă, nu vedeți în fiece zi 55 mii de oameni care când același cântec.

De asemenea e orașul unde am mai văzut o moldoveancă și am cunoscut-o pe Corina. Orașul în care am dormit în gara de autobuze deoarece am rămas înzăpezit. Orașul unde am gustat pentru prima dată mâncare vietnameză și orașul lui Dorothy.

kansas city

#6: Minneapolis, Minnesota

Aici am împlinit 21 ani și am sărutat prima dată o fată-ciocolată. Am stat în Hilton Hotel și accidental am ajuns în Nickolodeon world și Lego World, a da, și desigur am cheltuit bani în Mall of America (unul din cele mai mari Mall-uri din lume) și am mâncat în Rainforest Cafe, chiar mi-au cântat și la mulți ani acolo.

Uneori când mi se fac emai trist mă gândesc la week-end-ul prelungit din Minneapolis și revine sentimentul că viața e foarte frumoasă.

minneapolis

#5: South Beach, Miami, Florida

Aici m-am îndrăgostit, de ocean. Am văzut prima dată răsăritul pe plajă și am intrat în apă deși purtam mănuși. De asemenea prima dată văzusem ca palmierii să fie precum caștanii pe stradă, iar oamenii să umble în șorți când mie mii frig.

La cinema am văzut Avatar și am găsit prima mea monedă din Panama.

miami

#4: Las Vegas, Nevada

Vegas-ul e un oraș extrem de frumos atât ziua cât și noaptea, de parcă toată lumea e în miniatură acolo, iar jumate din populația globului își pierde banii acolo. Pe străzi parcă e sărbătoare continuă, iar prostituate pe stradă îți pot propune și bunicile. Cea mai frumoasă fântână arteziană e aici, și muzica din fața la Bellagio e adorabilă.

M-aș reîntoarce aici doar pentru a umbla hăisa noaptea pe străzi, unul din cele mai frumoase orașe de noapte care am văzut eu vreodată.

las vegas

#3: Grand Canyon, Arizona

Dacă în New York, caști gura la zgârâie-nori și zici Wow, atunci aici dai jos pălăria în fața naturii, un loc mai frumos natural nuș dacă am văzut eu (treb să mă mai duc prin Islanda, da până atunci rămâne acesta). Iar când te urci sus, ai impresia că urci pe acoperișul lumii.

Pe drum, am trecut dintr-un fus orar în altul, pentru prima dată când mâna mea dreaptă era cu o oră înainte mâine mele stângi. Și indieni sunt, și cactuși de care vrei.

grand canyon

#2: San Francisco, California

Atunci când cineva îți spune că San Fran-ul are ceva special și deosebit și magic, trebuie să-l crezi, dar și să te duci să vezi. Oricât de diferit nu ai fi, atmosfera generală a orașului te face să te simți parte a orașului de parcă ai fi trăit acolo de când e hăul și pârăul. Străzi interesante, oameni zâmbitori, foci frumoase, supă bună în Pier 39, Golden Gate Bridge și biserica de Scientologie.

Aș vrea să trăiesc aici un an sau doi.

san fran

#1: Chicago, Illinois

Aici răspund că aș trăi și aș vrea înapoi când cineva mă întreabă de america. Pentru mine Orașul e fix ca mine, și are ritmul meu, și îl simt aproape de suflet. Aici se află locul meu preferat din tot USA-ul: Caribou Coffee. Aici e Jelly Bean-ul mare. Aici e locul un am întâlnit-o accidental pe Ruxanda. Aici e planetarium și lacul înghețat de lângă.

Am impresia că m-aș putea plimba non-stop pe acolo, deși uneori noaptea e periculos. Chicago are aeroportul prin care am ajuns în SUA și din care am plecat, probabil prea mult din mine am lăsat pe acolo, de aceea sunt atât de nostalgic. Dar categoric e orașul meu preferat, și mi-aș crește nepoții aici.

chicago

Memories.

Uneori când revii și nu contează unde trăiești, în Moldova, sau ți faci iar master-ul pe undeva, sau te-ai dus în altă țară să trăiești: uneori noaptea, alteori dimineața, uneori te face să visezi ziua și să stai și să privești într-un punct și să zâmbești pentru tine. Pentru că la tine-n cap așa de multe se întâmplă și știi că puțini sunt cei ce vor înțelege ce simți tu cu adevărat.

calea1

Un timp foarte frumos în SUA, vă doresc.

3 comentarii leave one →
  1. DaNna permalink
    Decembrie 19, 2012 22:40

    cat m-a inspirat acum articolul tau. uuh mi-as face bagaju` acum!❤

    • Decembrie 19, 2012 22:44

      duteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  2. Decembrie 19, 2012 23:52

    vreau si euuuuuuuuuuuuu ♥

Butterfly sharing is caring

