Skip to content

Molodeț!

Decembrie 6, 2012

eu- molodetzMie îmi plac oamenii care riscă, care încearcă, care au succes, care suferă eșec și se ridică. Îmi plac oamenii care fac lucrurile pentru că asta simt și nu pentru că asta le-ar aduce ceva ce ei nu sunt. Îmi plac oamenii care pot să privească în grădina altuia și să spună: ”Iaca, molodeț!”.

Îmi plac oamenii care îmi scriu bravo, îmi mulțumesc pentru lucruri mai mult sau mai importante pentru ei. Îmi plac pentru că așa fac ceea ce simt, au văzut ceva frumos undeva și au zis: ”Iaca, molodeț!”.

Îmi plac oamenii care atunci când vorbesc despre alți oameni, le enumeră calitățile bune, și pot spune că alți oameni sunt mai buni ca ei. Îmi plac oamenii care mulțumesc altora pentru efort, mai mare sau mai mic. Spun mulțumesc la lucruri care chiar ar trebui să se întâmple, sau au mulțumit. A trecut cineva la verde, mi-a deschis ușa, sau a ținut ușa microbuzului atunci când ieșeam.

Mie îmi plac oamenii molodeț, deși fac mai multe decât fac eu, au văzut mai multe lucruri decât eu le-am văzut, și în general sunt mai mult decât sunt eu, cu toată iubirea mea față de mine. Eu invidiez oamenii. Uneori le vreau talentele, abilitățile, vreau să fiu așa cum sunt ei în momentul când îi văd molodeț. Vreau să fiu în locul unde ei sunt molodeț. Iar atunci când vreau asta o parte din mine devine molodeț. Devin și mai molodeț când le spun lor că sunt molodeți.

Îmi plac părinții care spun la copii cât de molodeți sunt ei.

A fi molodeț e ca și iubirea, doar dăruind-o poți să o ai și să o simți. Și așa o întrebare, tu când te-ai simțit ultima dată molodeț?

Când ultima dată cineva ți-a spus că ești molodeț?

Și când ai spus tu cuiva că e molodeț?

2 extreme

O dată vorbeam cu cineva, și spunea că a spune cuiva mulțumesc și bravo, trebuie doar în cazuri speciale, atunci când a făcut ceva hiper-extraordinar, când omul acela va merita Molodețul spus.

Pe de altă parte, alții mulțumesc atunci chiar când nu există motiv, spun la alții bravo când nimic nu au făcut.

Eu cred că trebuie să o spunem atunci când simțim asta, în acel moment să iei telefonul, să deschizi Facebook-ul, să trimiți un email cu: ”Bravo, molodeț pentru ceea ce ai făcut, sau cum ești acum”. Și gata.

Fără a ne gândi da ce o să creadă, dar ce o să vrea, da n-o să-i crească urechile? Persoanele mereu au nevoie de confirmări că fac un lucru bun, iar dacă tu nu le vei spune că îl fac, mai devreme sau mai târziu se vor frustra și nu-l vor mai face.

De ce atunci când găsim o greșeală, sau avem vreo critică deconstructivă suntem primii care o spunem, o glăsuim, sau e doar ceea ce spunem? Persoanele nu vor înțelege niciodată că ceea ce fac e bine dacă nu o vor auzi de la alții, dar dacă vor auzi doar lucruri care trebuie îmbunătățite, la un moment dat, va renunța și gata.

Molodeț!

Eu cred că fiecare e molodeț atunci când pune suflet. Iar noi trebuie să observăm mai des cei care sunt molodeț, și să li-o spunem.

Noi putem fi și ne-molodeți, iaca atunci, cred că ar trebui să tacem.

Iar în momentul acesta, acum când scriu cuvintele acestea, cred că Mihai Clapaniuc e molodeț. Pentru că face și încearcă mai mult decât o fac alții, și eu îs foarte mândru de el.

more

4 comentarii leave one →
  1. Decembrie 6, 2012 23:20

    Bravo pentru articolul inspirational.

  2. Decembrie 6, 2012 23:23

    bai! un mare mare +1. am vrut sa selectez mai multe pasaje din text.. but no, they’re way too good the way they are.
    si eu, chiar daca nu ma pot exprima la fel de bine – iakasha ma simt totimpu! that we should do and say what we feel, and want. asta je-i asa de miau, and awesome :3

    • Decembrie 6, 2012 23:28

      de acord, mie mi-o plăcut să mă uit la animest la filme cu tine😛

    • Decembrie 7, 2012 23:19

      aaaaw :”> thx, me too.

Butterfly sharing is caring

