Skip to content

Unul din orașele mele preferate: Praga, Cehia

Noiembrie 11, 2012

Dacă cineva vă recomandă să vă duceți în Praga, duceți-vă. Eu am ajuns acolo datorită faptului că vroiam la concert Coldplay, dar acum m-aș duce chiar dacă nu ar fi acolo concert. Și foarte ușor e pe lista orașelor mele preferate.

Chiar dacă am ajuns în septembrie, chiar dacă am nimerit exact în perioada când a început prohibiția în Cehia. Dar un punct foarte important e să fiți cu oameni interesanți și atunci viața de zi sau viața de noapte vă va fermeca. Dacă aveți nevoie de un ghid ce vorbește în română, sunt mulțișori studenți moldoveni tare faini care vă pot povesti multe.

O mică descriere a Pragăi.

Praga mi-a părut un mic labirint, labirint în care poți merge timp de juma de oră un drum de cinci minute deoarece ai mers pe un drum care credeai că este paralel. Este foarte ușor să te pierzi dar dacă înțelegi sistemul e foarte ușor de a găsi scurtături.

Supermarketele mari sunt foarte greu de găsit, ele de obicei sunt pe lângă metro sau prin subterane. Dacă noaptea cauți să-ți cumperi ceva vei găsi un fel de alimentare conduse de pakistanezi și coreeni, la care e foarte scump și mai mult băutură vei găsi pe acolo.

Praga se mai socoate a doua capitală a Absinth-ului, dar deoarece cineva a încurcat metanolul cu etanolul în perioada când eram acolo, nu se putea de băut nimic ce depășea 20% alcool. Terasele foarte inventive în scurt timp au scos un cocktail numit Prohibition Cocktail. Chiar și în Duty Free totul era acoperit.

În parcuri mi-a plăcut foarte mult un lucru: scaunele toate erau așezate unul lângă altul câte două. Și cred că sunt puține locurile unde poți găsi o bancă singuratică și mă gândeam că asta deschide spre comunicare și socializare. Iar parcurile sunt foarte frumoase.

În oraș foarte multă muzică, muzică de ce fel de gen vrei: jazz, etno, rock, balade. Barry mi-a spus că așa cântăreții încearcă să se afirme se duc prin diferite orașe europene și cântă în stradă și așa devin populari (exemplu ZAZ).

Am găsit mâncare chinezească tare bună în Praga. De asemenea și un fel de Gălbenuș unde se poate de mâncat.

Drumurile sunt mai mult făcute din piatră din diferite feluri de piatră, diferit mozaic, și mereu ai senzația că ai ține minte o stradă doar pentru cum sunt pietricelele de acolo. Oricum mulți se plângă că așa obosești mai mult și se roade încălțămintea. Mie oricum mi-a plăcut.

Cei îndrăgostiți de artă vor adora mini-galeriile prezente peste tot, așa oamenii își vând tablourile. De asemenea sunt ce fel vrei de muzee pe acolo: Modern Art Museum, Young Art Museum, Communism Museum, Sex Machine Museum, etc.

La fiece pas de asemenea vei vedea locuri unde ți se poate face masaj tailandez.

Turiștii de asemenea trebuie să aibă grijă cum își schimbă banii, ei au acolo un sistem întortocheat. De ex. dacă schimbi 300 euro îi schimbi cu 24.20 coroane, dacă sub 300 – cu 17.00. Și pentru că mulți nu văd asta scris acolo, se ard foarte tare, de aceea cum nu s-a recomandat și nouă, trebuie de schimbat banii la arabi, pe partea dreaptă de statuia lui Wenceslas (apropo de statuie, câțiva ani în urmă un moldovean s-a îmbătat și a urcat pe această statuie, cam nefericit a fost finalul pentru el).

Mie mi-a mai plăcut că sunt foarte multe localuri unde poți asculta muzică Jazz. Preferatul meu Jazz Republic, acolo intrarea e gratis doar că berea e mai scumpă, oricum se merită.

De asemenea recomand clubul Lucerna, acolo e muzică retro și e un fel de cinematograf unde sunt și proiecțiile la vechile videoclipuri la cântecele care au făcut istorie.

Oameni și oameni

Eu am fost în Praga cu Natalia și cu Batog. în Praga i-am întâlnit și pe Ileancik, și pe Nicu și pe Diomid și pe Josh, care mi-au povestit multe și m-au făcut să văd lucruri noi în Praga.

De asemenea datorită Nataliei am făcut cunoștință cu Barry și Alex de pe couchsurfing, care sunt niște oameni pe care ai vrea să îi ai cu tine în orice călătorie. Barry e din Glasgow și Alex din Frankfurt. Și toți știu de ce My Face is amazing. Acum trebuie de dus în Glasgow și de re-dus în Frankfurt.

Dar dacă vreți un fel de free tours prin Praga cu ghid și povești duceți-vă la Orologiu (practic punctul de întâlnire a oricui în Praga) și acolo este ghid-ul Keith, care e american și e foarte distractiv să vezi Praga cu dânsul. La urmă îi lași cât crezi că el a meritat ca tips. Și eu mă gândeam că sistemul acesta e bun, ghizii singuri pe ei se promovează și sunt distractivi pentru ca oamenii să spună la alți oameni despre ei, și așa precis nu te plictisești la un tur cu ghidul. Tururile încep zilnic la 11.00 și la 14.00

Berea cehă

Noi când am ajuns în Praga așteptăm să găsim bere ieftină. De asemenea ni s-a spus că media pe zi de bere e 6-7. Și dacă tot era prohibiția am încercat să descoperim diferite beri. Desigur berea tradițional e Pilsener Urequel. Dar vă asigur că sunt beri și mai bune și mai variate. Am băut bere și de 8 coroane și de 80 coroane. Prețul ok în localuri mai din centru și mai turistice e de 40-45 coroane pentru o bere. În pub-uri e undeva pân la 30 coroane iar în magazin desigur bere de 20 coroane e scumpă și bună.

V-aș recomanda Beer Museum, acolo asortimentul de bere e foarte mare, undeva vreo 60 dacă nu greșesc. Și poți să-ți iei și degustare de bere. Berea variază aici între 40-60 coroane.

V-aș recomanda Mănăstirea Strahov, ei acolo au patru feluri de bere: De Grâu, Amber Lager, Dark și Indian Pale Ale. Toate-s foarte bune, dar preferata mea e IPA. Aci berea e de 60 coroane, dar e bere făcută acolo la Mănăstire. Norbert Beer după numele călugărului care a fondat mănăstirea.

V-aș recomanda de asemenea Beer Gardens. Sunt grădini publice cu view tare frumos și cu mese unde se poate ușor de venit și de băut bere. Simțit bine acolo, aci berea e undeva 30 coroane.

În Merlin Irish Pub, la care m-a dus Ileancik, am găsit berea Staropramen (care e izvor în denumire) Granat, și Velvet beri foarte bune. Apropo Granat e piatra prețioasă a Cehiei. Aci berea e 25-30 coroane.

La Cafe Domecek care e aproape de James Dean cafe, au un Bluberry Beer foarte bun – 45 coroane.

Lucruri de văzut în Praga

Castelul din Praga și Strahov Monastery

Panorama de acolo e superbă și construcțiile gotice vă fac să vedeți și altele ce acest gen, mai știu eu Notre Dame-ul sau Sargada Familia.

Statuia lui Frank Kafka

Cehii îs foarte mândri de el, au și un local acolo unde el a trăit și plus după atâtea întrebări la cuc despre Kafka e interesant să ajungi și la statuia lui.

Kampa Museum 

E muzeum de artă modernă din partea asta a Europei, și asta acolo o bătrânică a adunat toate operele de artă. Am fost la o expoziție de Goya. Lucru interesant e că am intrat în muzeu și noi eram cei mai tineri vizitatori și întrebăm cât e biletul și acolo o doamnă ne întreabă dacă suntem studenți și de unde suntem. Noi am zis Moldova și ea ne-a dat bilete gratis, pentru că ea era proprietare. Muzeul e frumos și înăuntru, și pe acoperiș și din afară.

Peretele lui John Lennon

Iac-așa ei au un perete cu fel de fel de inscripții și desene cu Jon Lennon și Beatles. All you need is love, baby.

Tanciki Dum

Este o clădire de parcă dansează și are și nume interesant.

Astronomical Clock (Orloj) 

Cum vă ziceam este locul de întâlnire a oricui și de aici se ia free tour-ul. La ore fixe aci e plin de oameni să vadă mecanismul în acțiune. Acolo mai scrie că pe ceas sun 365 de nume pe care pot să le aibă Cehii dacă vor altele trebuie să scrie cerere la Ministerul Culturii.

Vysehrad Castle

Loc tot foarte frumos de vizitat și de văzut, un fel de alt fel de panoramă decât la Prague Castle.

Rudolfium 

Casa de operă, se spune că în perioada nazistă, conducătorul care era în Cehia pus de Hitler a aflat că pe Rudolfium era statuia lui compozitor evreu și a dat ordin să fie demolat. Când oamenii s-au apucat de lucru, nime habar nu avea cum arăta Mendelson, și când au întrebat care e, conducătorul a strigat că cel cu nasul mai mare și așa ei din greșeală au demolat statuia lui Richard Wagner, unul din compozitorii preferați a lui Hitler.

Puteți să mai vedeți și partea cartierului evreiesc și multe alte locuri că toate îs frumoase iar seara e de- plăcere să te plimbi atât prin oraș cât și pe malurile Vltavei. Orașul e un mix de arhitectură art nouveau, art deco, grotesque, baroc, romanesc, chiar și cubism. Frumos, foarte frumos.

Eu tare mă bucur că am fost și aș vrea să mă mai duc. Recomand.

Dacă mi-a scăpat ceva completez mai târziu. Și desigur tradiționalul: Călătorie plăcută, na!

6 comentarii leave one →
  1. Noiembrie 11, 2012 14:28

    Cunosc personal câţiva tineri extraordinari, de-ai noştri, care se află acum în Praga. M-au fascinat scrierile lor despre acest minunat oraş, iar acum, după acest „jurnal de călătorie”, chiar vreau să ajung acolo, să fotografiez şi eu drumurile pietruite…🙂
    Frumos scris, Alex! Felicitări!!!

    • Noiembrie 11, 2012 14:35

      Mulțumesc, și eu recomand.

  2. Ina permalink
    Noiembrie 11, 2012 23:55

    Oraş – poveste!
    Două luni nu mi-au fost deajuns să-l admir şi interesant e faptul că să treci chiar şi de 3 -4 ori prin acelaşi loc într-o zi, de fiecare dată observi ceva nou. Despre Karluv Most nu ai menţionat nimic, e minunat. Să mai văzut şi ce librărie găseşti la gara de trenuri ( Hlavni nadrazi) şi încă una mare,mare de câteva etaje 3 sau 4 pe Vaclavske naměsti + la ultimul etaj era cafenea pentru cititori ( la cehi cafenelele de genul asta sunt multe) şi când mai pleci în Praga, neapărat să faci o primblare cu vaporul, se deschide o panoramă foarte frumoasă asupra oraşului ( mai ales noaptea).

    • Noiembrie 12, 2012 01:24

      Da cu vaporul am vrut, de karlov most uitat să zic că ghidu a zis că dacă vrem să ne plimbăm acolo să ne ducem dimineața pt că ziua pare a fi un concert de a lu U2

    • Ina permalink
      Noiembrie 12, 2012 12:21

      Să mai ieşi dimineaţa pe la orele 6.30 – 7 în oraş să vezi ce linişte e, străzile sunt libere în schimb metroul aglomerat.
      Şi grădina zoologică trebuie să o vezi !

    • Noiembrie 12, 2012 22:29

      nu prea sunt entuziasmat de grădini zoologice

Butterfly sharing is caring

