Skip to content

Anim’est-ing 2012

Noiembrie 6, 2012

Uneori mă gândesc ca să organizezi a 2 oară ceva e mai greu decât prima sau deja va fi a 3 oară (fix așa cum ai câștiga un premiu). Pentru că există așteptări, pentru că se poate de comparat, pentru că se vrea să fie mai bine, pentru că ai nevoie de reconfirmare că e succes.

În 2011, am avut abonament, și am mers aproape la toate proiecțiile. În 2012 cam la fel. Și anul acesta mi-au părut proiecțiile mai variate și interesante, și într-un anumit fel persoanele știau la ce să se aștepte (abonamentele au fost vândute în primele ore de când au fost puse în vânzare).

Animații de Oscar și care au primit multe premii.

La fel mi-a părut că mai mulți oameni au fost anul acesta, partea de care zic că e păcat, e că s-a simțit că Anim’est anul acesta a avut mai puțină susținere din partea autorităților (la deschidere nu am văzut pe nime de la primărie sau Ministerul Culturii sau ceva care să zică că iaca ne bucurăm că în Chișinău există așa ceva).

Au fost părți destinate copiilor (Minimest), persoanelor din publicitate și care vroiau o doză de creativitate (Advertising și videoclipuri animații), cât și celor care vreau ceva Brainfuck (Creepy Animation Night).

M-a bucurat că studiourile (al de Simpals) care fac animații în Moldova și-au prezentat animația și Nicu și Baton tot a fost (deci contribuția locală).

Creepy Animation Night

Aceasta se consideră a fi atracția festivalului. Și este un fel de violare a minții, te uiți și oricât de mult nu te-ai gândi tot nu prea înțelegi ce a vrut cei care au făcut animația să spună. Dar comparativ cu anul trecut (care m-a cam dezamăgit) anul acesta mi-a plăcut. Mai ales că în pauze pentru dezmorțeală a cântat formația punk Traum.

Eu am dansat și de data asta nu am adormit.

Aminațiile mi-au părut bizare, așa și cum mă așteptam (nu înfricoșătoare) și de data asta mai puțini oameni au plecat din timp. Și sala era foarte plină, în primul calup de animații am stat pe scări. Plus anul acesta animațiile au avut o tentă erotică mai mare.

Eu m-am distrat.

Da eu iaca aș fi foarte recunoscător dacă la anul bilete se vor putea cumpăra și on-line. Și poate se face un festival cu proiecții la 2 cinematografe din Chișinău (Gaudeamus & Odeon) de ce nu. Un pic mai multă muncă da cred că se poate, mai ales că Dumitru îi molodeț și a lucrat cu ambele cinematografe. Și da, aș vrea și brățări cu Anim’est, nu doar insigne.

Și nu am reușit să fac nicio poză la photowall, când ajungeam pe acolo fotografu deja nu era.

Mi-a plăcut programul (cărticica) cum a fost făcută, foarte informativă și poți să subliniezi ce îți place. Și mi-a plăcut că puteai să-ți iei diferite categorii de bilete (per proiecție, per zi, sau abonament integral). Voluntarii au fost bravo.

Pentru mine a fost o ediție mai reușită ca anul trecut.

Iată câteva din animații care mi-au plăcut:

1. Rew Day.

Nu l-am găsit integral, iată trailerul, mi-o părut ideea foarte interesantă.

2. Cecilia and her selfhood

Mi-o plăcut tare cântecelul, intră în cap și vrea pe repeat.

3. Unarte

Mi-o părut o metaforă perfectă a sistemului de învățământ. Animație făcută în România.

4. Kuhina

O animație ciudată despre insecte.

5. Oh Willy

O animație despre reîntoarcerea la rădăcini și cum un băiat îmbrăcat era nonconformist într-o lume îmbrăcată.

6. Rosette

Despre o doamnă cum intră în măcelărie și se vede măritată cu măcelarul

7. Lazarov 

O animație foarte sick, cum un pui e electrocutat

8. Cele mai erotice au fost Temptation, Naked Love, Crepuscule

9. Have you seen my sister Evelyn

Interesantă animație făcută, și cântecel interesant.

10. Out of the forest

Acesta e de anul trecut dar și acum e unul din preferate, cu o idee foarte bună.

Filmele japoneze au fost interesante, oricum mi se pare că Persepolis și Drumul lui Crulic, și Nine de anul trecut erau filme animate cu o idee mai profundă, filme care le-am putea oricât recomanda oricui.

Deci cum se zice aștept ediția din 2013, unde iar vor fi oameni buni și animații interesante.

PS: Dumitru, mulțumesc.

Photo Credit: Adi Tudose, pagina Anim’est de pe Facebook.

No comments yet

Butterfly sharing is caring

