Skip to content

Despre valoarea mea istorică

Noiembrie 3, 2012

Uneori sunt lucruri care îmi par extrem de importante și pentru ca să le fac pun la o parte lucruri care îmi fac plăcere. Apoi după ce sunt făcute acele lucruri importante dispar și nici eu nu le simt.

Zilele trecute vorbeam cu cineva despre a face lucruri care nu trebuie să aibă rezultat, nu trebuie să fie lucruri geniale sau care cică ajută de dezvoltarea ta personală iar dacă nu ajută nu trebuie făcute. Prea tare ne concentrăm la creșterea noastră și uităm de noi.

Mă mai gândeam și la felul cu jucăm noi quiz-urile. Sunt runde când luăm multe puncte, sunt runde când luăm puține puncte, dar atunci când vorbim de experiența noastră, ne aducem aminte anumite întrebări, iar punctajul rundelor nu știu dacă cineva îl ține minte.

Și atunci m-a lovit: noi zi de zi, încercăm să ne creem o valoare istorică, ceva pentru a fi ținuți minte, ceva pentru a fi menționați și scriși undeva, acea iluzie că vom ajunge în nemurire. Dar de fapt ne irosim pe noi și dacă nu suntem răi și nu facem lucruri extraordinar de rele nu vom fi ținuți minte.

Dar în același timp în timpul nostru personal valoarea istorică e felul cum ne simțim, și de aceea cred că valoarea mea de azi se poate vedea pe fața mea, fix așa cum va fi și peste 20 ani, aceeași valoare citită pe aceeași față. Iar când eu nu voi mai fi, nu voi avea nicio valoare.

Sunt lucruri care nu trebuie să aibă un rezultat planificat, sunt lucruri care nu trebuie să aibă nici sens. Sunt lucruri care sunt pentru ca noi să ne simțim bine, și atunci eu cred că trebuie să facem acele lucruri și să nu le căutăm un sens de ce le-am făcut.

Fiți valoroși atâta timp cât sunteți.

No comments yet

Butterfly sharing is caring

