Skip to content

Top 8 destinații ale mele după liberalizarea regimului de vize

Octombrie 17, 2012

Eu mereu am spus că mă simt altfel când am o viză valabilă în pașaport, în felul acesta simt că eu dacă m-aș trezi aș vrea să mă duc undeva, atunci mi-aș lua rucsacul și m-aș duce. Procesul de obținere a vizei în principiu nu e dificil dar e incomod și chiar îmi pare inutil.

Eu scriind pe Bloguvern încerc să urmăresc tot ce se scrie despre integrare europeană și regim liberalizat de vize. Și citeam un articol de pe Timpul unde se spune că în 2013 vom putea călători fără vize în Europa, așa de probă. Și eu ca un naiv călător și cetățean am început deja să visez, să planific și să mă gândesc. Așa încât dacă m-ar trezi cineva la miez de noapte și mi-ar zice că pot să mă duc oriunde aș vrea, atunci eu aș ști precis unde vreau.

Mai jos vedeți top 8 destinații care eu tare-tare-tare aș vrea să le văd, din motive mai mult sau mai puțin personale, deci în ordine alfabetică:

1. Amsterdam, Olanda

Da, da, da, știu că este foarte previzibil, dar am auzit atâtea povești despre acest oraș, și mai decente și mai indecente încât numaidecât aș vrea să văd cum este. Care este vibe-ul orașului și cum m-aș simți eu acolo.

2. Barcelona, Spania

Nu sunt fan Barcelona, dar în Barcelona locuiește Mandy, o prietenă tare bună și ea mereu m-a invitat să-mi arate orașul și uite așa aș putea să-l văd. Plus e orașul din filmul  L’auberge espagnol, care nu-și cum m-a inspirat să trăiesc viața de student foarte plină, chiar și multe trăiri de acolo le simt în locurile unde mă duc.

3. Copenhaga, Danemarca

Cândva Olga Roșca zicea de sentimentul de hyggeligt, eu oleacă l-am simțit în Trondheim, dar cum zice Olga cel mai bine se simte în Danemarca. Plus mie foarte mult îmi plac țările nordice și am auzit lucruri bune despre Copenhaga, inclusiv despre bicicletele lor.

4. Dublin, Irlanda

Îmi place muzica Irlandeză, place berea irlandeză și în general cultura irlandeză îmi pare foarte aproape de suflet. Și au formații foarte bune, și eu numaidecât vreau la concertele lor.

5. Glasgow, Scoția, UK

Eu vreau să-mi cumpăr kilt, și Barry, un prieten actor din Glasgow a spus că mă va ajuta să găsesc unul tare fain. În același timp Barry mi-a spus că Glasgow e un oraș taman potrivit pentru mine și pentru felul meu de a fi, și dacă Barry a spus, deci trebuie să-l văd. Tot el mi-a zis că doar Glasgow poate fi votat cel mai periculos oraș al Europei, iar peste o săptămână – cel mai prietenos oraș al Europei.

6. Liverpool, Anglia, UK

Nu cred că cineva ar trebui să aibă vreo întrebare de ce. Acesta e orașul lui Beatles, aici voi găsi multe locuri unde au cântat Beatles, aici voi putea să văd măcar un meci de-alu Liverpool și să simt pe viu experiența la Youll never walk alone.

7. Valletta, Malta

Mie îmi place malta și în viața mea am întâlnit doar un maltez, dar cred că orașul e special, pur și simplu eu așa cred, și vreau să-l văd. Tot din Malta, Inga, mi-a adus un magnet tare fain despre mine și dacă este adevărat ce scrie acolo, deci mă voi simți bine.

8. Zagreb, Croația

Eu de mic copil credeam că într-o viață anterioară am fost pianist și nu un oarecare pianist dar unul croat și de aceea mereu am avut o simpatie pentru tot ce este legat de Croația. Și m-aș duce și în Zagreb și în alte orașe, poate descopăr ceva nou despre mine.

 Cum s-ar zice, călătorie plăcută!

PS: Eu o să vă scriu cum a fost în toate locurile acestea, acum urmează pe blog impresii din Praga, Cehia și Istanbul, Turcia.

No comments yet

Butterfly sharing is caring

