Skip to content

Joris Wagemakers

Septembrie 1, 2012

Joris este primul internațional despre care scriu, până acum am ezitat să scriu despre oameni dragi mie care nu vorbesc limba română, dar cred că e frumos să-i cunoașteți și voi.

De multe ori persoanele internaționale sunt doar for a season în viața voastră. O perioadă când aveți un timp formidabil, când sunteți foarte buni prieteni și foarte multe amintiri vă leagă. Apoi vine timpul când tu pleci, sau persoana dată pleacă și deja nu mai știi singur dacă vă veți mai vedea.

De aceea uneori sunt foarte reticient pe cine din străini îi las să mă cunoască și mă deschid mai mult decât: ”Tell me more about your country”. Desigur sunt străini care îmi sunt foarte dragi și acum nu vorbim aproape deloc sau doar din când în când, dar influența lor la ceea ce sunt eu acum e foarte mare.

Cum vă mai spuneam de aceea încă mai am numele de familie la familiile mele gazdă: Coordsen, Rokseth, Schubak.

Despre Joris

Joris e din Belgia, și vineri i s-a încheiat perioada de EVS din Moldova (a stat aici aproape un an). Când a venit aici a lucrat la Promo-Lex. Apoi în vara acestui an a organizat un exchange de studenți cu oameni din vreo 6 țări.

Înainte să vină în Moldova, Joris, îmi scrisese asta:

 Mie mi-a părut pe de o parte amuzantă, pe de o parte adevărată. Joi, când ne-am zis la revedere, Joris spunea că nu mai vrea să se ducă acasă, că exact atunci când pleacă apar atât de multe oportunități în Moldova, că îi vor lipsi oamenii și că precis vara viitoare revine în Moldova.

Joris în anul când a stat aci a învățat rusa, și o vorbește foarte bine, zic eu.

Atunci când Joris îmi scrisese mesajul de mai sus, i-am răspuns asta și văd că e adevărat.

 Joris la început de Moldova

Desigur că nu e foarte ușor să te acomodezi la viața din Moldova, o știe fiecare care s-a reîntors dintr-un schimb de studenți, dar e posibil.

La început Joris a decis să-și facă și un blog unde să scrie experiențe, dar după ce i-a trecut șocul cultural nu a mai scris, oricum are un text care îmi pare foarte amuzant despre Analizele de la policlinică.

La început Joris a avut probleme și cu cânii și poliția.

 Apoi acum în august fără probleme a făcut un tur ciclistic Tiraspol – Dubăsari de 65 km. Străinii cum nu ai da se aclimatizează.

 Alex și Joris în 5 țări diferite

Eu dacă mă gândesc acum nu cred că mai mai întâlnit pe cineva în Cinci țări diferite în afară de Joris.

1. Timișoara, România

Prima dată l-am văzut la ISWinT-ul din 2010, dar nu vorbit mai mult de ”Wtts your name, where are you from”.

2. Trondheim, Norvegia

Am vorbit ca doi oameni care s-au văzut înaintela Isfit 2011.

3. Belgrad, Serbia 

La ISWiB 2011. Aci deja m-am bucurat să-l văd când a venit cu vreo câteva zile întârziere, plus că deja știam că vine în Moldova.

4. Chișinău, Moldova

În Chișinău am fost și ka partiuri organizate de EVS la Joris, și Joris a fost cu noi la Angelus, ne-am văzut desișor, vorbeam despre Joris în Moldova și alte chestii care nu vor apărea aici.

5. Odessa, Ucraina

Anul trecut, noi am fost la Odessa Model United Nations (ONUMUN). Și a fost destul de interesant, aș spune eu, și pentru mine și pentru  Joris în special, acolo am stat la Babushka Hostel.

Pentru mine Joris e cineva care poate să iasă cin zona lui de confort și chiar dacă inițial asta sperie și e derutant îți învingi propriile temeri. Mulți străini EVS vin la noi, după două săptămâni nu le place și își bagă picioru. Vă spuneam o dată ce ar trebui ei să mănânce.

Și uneori mă întreb dacă eu aș avea curajul să mă duc într-un loc mai aiurea decât Moldova. Nu știu, mai izolat, mai sărat, mai diferit decât cum știu eu, și asta nu înseamnă undeva unde cred că va fi mai bine, dar undeva unde aș avea provocări. De aceea îl respect pe Joris, și sper să mai treacă pe la noi.

Dar oricum, habar nu am unde îl voi vedea data viitoare, dar precis îl voi vedea.

Și Joris e în familia mea 27.

One Comment leave one →
  1. Joris Wagemakers permalink
    Septembrie 2, 2012 15:09

    Ooh interesting to read 😀 i’m honoured to be in your blog! and i’m sure we will meet again the chance is big 🙂 people with questions about EVS can contact me on Joris.wagemakers@hotmail.com

Butterfly sharing is caring

