Skip to content

Mândria de a da BAC-ul pe 10.

Iunie 11, 2012

Sunt sigur că multe mari companii, multe firme de la noi sunt foarte geloase pe sistemul nostru de învățământ și nu pentru că este perfect și educă oamenii de mâine, dar pentru că produc branduri pe care toți le cumpără.

Le cumpără pentru că vreau să le cumpere, cumpără pentru că trebuie, cumpără pentru siguranță, cumpără pentru protecție, cumpără pentru statut social și pentru recunoaștere. Dacă am privi prin prisma piramidei lui Maslow, aceste branduri corespund fiecărei etape.

Sezonul deja a început. Pentru o săptămână de vânzări se promovează 3 ani, iar în anul al 3lea cel mai intens. Cam acesta e ciclu de viață, planul de marketing e bine stabilit. Mai apar uneori riscuri, comisii, camere de supraveghere dar astea nu sunt decât elemente BTL pentru a face vânzări și a ridica prețul an de an.

Mâine, vine deja al 2lea BAC. Se mai spune că e aproape imposibil să obții BAC-ul la Limba Română, la restul e floare la ureche. Aproape orice absolvent, până acum a fost întrebat de foarte multe ori dacă vrea să cumpere BAC-ul, și eu am fost întrebat la fiece pas, și uneori unele persoane care nici măcar nu pot scrie o cerere vin și îți propun BAC-ul.

Se creează promoții. Vânzări individuale, și vânzări de grup. Vânzări prin retailers. Vânzări direct de la sursă. B2B și sociale.

Și se cumpără. Se spune că orice examen, orice bacalaureat e o loterie. Și după cum știm nu putem participa la o loterie fără bilet de loterie, așa și aici, oamenii ar face orice să fie sigur că au cifre simetrice în față: 10 – 10 – 10 – 10, ca la cazino.

Interesant e că sunt puțini ce se opun, și spune că nu, eu voi scrie singur. Se ceează impresia că dacă scrii singur ești loser și nu ai un loc în gașcă. Și nu doar elevii propriu-zis cred asta, dar și părinții. Iar dacă vreun părinte își ia inima în dinți și scrie vreo plângere, atunci acesta și copilul acestuia sunt inamici publici, iar vânzătorii mereu au vendeta lor cu acești oameni.

Apoi și copii mândri și părinții mândri spun că au dat BAC-ul pe 10.

Justificări pentru această cumpărare există peste tot, și uneori sunt foarte bine argumentate. Pentru că dacă nu cumperi și nu îți asiguri notele, vor intra în locurile pe care tu le vrei la buget iar tu probabil nici să nu nimerești pe lista de rezerve. Pentru că în România media este foarte înaltă și dacă nu cumperi, atunci nu ai șanse să te duci acolo. Pentru că mama nu s-ar mândri cu mine dacă aș avea sub 9 sau sub 8 la BAC .

Eu, acum 4 ani, eram la ultimul etaj al școlii unde dam eu bacalaureatul, în ultimul cabinet de pe hol, în rândul 3, ultima bancă. Și am scris singur, fără telefon mobil, fără foițe trimise. Eu singur cu foaia în față. Am scris pe 8 la română, 10 la engleză, 8 la geografie, și 10 la istorie. La română m-a dezavantajat scrisul meu de mână și am luat maximul de puncte doar la coeerența ideilor. Geografia eram sigur că o voi scrie pe minimul 9.

Apoi am aplicat la Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării. Am avut examen de intrare și am intrat la buget. Puțin, mult, nu știu, dar eu mă mândresc că sunt fair play și sunt corect. Iar această corectitudine pentru mine valorează mult mai mult decât o notă la examen, bac sau notă pe semestru. Pe urmă am avut 10 la licență.

Integritatea nu se poate cumpăra.

Azi noaptea puțini vor dormi, unii vor avea emoții, alții se vor întâlni în locuri secrete sperând că vor cumpăra întrebările care trebuie. Așa a fost și așa va fi, eu prin articolul meu nu voi schimba nici sistemul, dar nici metalitatea oamenilor. Tot ce pot eu să fac, e să vă pun pe gânduri.

Baftă la BAC!

Și alăturați-vă cauzei nobile: Nu ajut pe nimeni la BAC!

15 comentarii leave one →
  1. Iunie 11, 2012 17:46

    Si cind a dat examenul de intrare la FJSC era foarte sigur! Bravo!!! Increzut !!!
    PS. Apropo mai tii minte ziua de la admitere?

    • Iunie 11, 2012 22:18

      dap cum, numa în rânduri stam. eu tăt țin minte:)))

  2. Iunie 11, 2012 21:30

    🙂 mare haos la noi in invatamint. Bac-ul l-am dat si eu singura cu foaia si cunostintele, drept consecinta loc la buget pentru mine nu s-a gasit. Acum dau examenul de stat, si am un puternic deja-vu. Note mari la oameni pe care-i stiam mici. Pe cine incearca sa minta? Pe mami care a dat banii, pe profi care ii primesc sau pe dinsii? Cert e ca consecintele se vad, dupa 4 ani cu colegi cu lipsa totala de cultura generala acum anticipez „profesionalismul” viitorilor angajati.

    • Iunie 11, 2012 22:18

      uite la unele facultăți și la unii profi e totul strict și eu mă bucur să știu așa profi. oricum. pe urmă notele contează numai dacă vrei să aplici la vreo bursă, și atunci în proporție mică

    • Iunie 11, 2012 23:01

      stiu, merg pe aceasta politica de 4 ani🙂

  3. Arincik permalink
    Iunie 12, 2012 08:42

    Primul articol care nu mi-a placut.
    „toți cumpără”
    „nimeni nu se opune”
    Suna ca o insulta. Singur peste un paragraf ai zis ca n-ai cumparat si ai scris cinstit. Nu trebuie sa lipesti etichete pe toata lumea cu asha termeni categorici.

    • Iunie 12, 2012 10:08

      La mine când spun toți, se subînțeleg by default excepțiile. plus că articolul e de anu trecut:)

    • Arincik permalink
      Iunie 12, 2012 10:57

      Hai asha: „toti oamenii synt heterosexuali”
      „nimeni nu scrie cu myna stynga”
      Se simte?

    • Iunie 12, 2012 11:26

      da. amuș mă gândesc cum să modific :*

  4. Iunie 12, 2012 08:49

    „Interesant e că nimeni nu se opune, și spune că nu, eu voi scrie singur. Se ceează impresia că dacă scrii singur ești loser și nu ai un loc în gașcă.”

    de ce să te opui? înveţi bine, 9-10. susţii bac-ul singur pe un 8-10-9-9. la cineva îs desenate notele de 10-10-10-10. tu intri la contract celălalt la buget. care-i rostu? cui atunci o să-i demonstrezi ceva?

    „-la contract? -da, dar eu singur am dat bac-ul”

    contează ce o să faci după pentru a schimba această situaţie

    • Iunie 12, 2012 10:07

      eu am intrat la buget. altă fișcă e că creștem fără scrupule

  5. Iunie 12, 2012 18:44

    Eu am dat Bac-ul poate vreo 8 ani in urma. si doar se incepea vilva cu „cumpararul”, si lumea inca se rusina sa se laude in public de asa ceva… cred ca majoritatea colegilor meu au sustinut singuri, poate au mai copiat, ma rog…
    Acum insa ma cutremur.
    Nu vreau sa fac publice momentele dificile la facultate, la exam de stat, unde porcarii mari s-au facut, insa au fost si Profi care ne-au sustinut in toate. anume lor le multumesc pentru locusorul meu in lume si pentru ceea ce sunt))

    I have a dream, zicea M.L.King🙂 uite cred ca si noi avem un vis, sa se mai schimbe ceva in invatamintul moldovenesc. pentru ca daca copii nostri vor insista sa cumpere BACul sau Examenele de Stat… pai degeaba mai traim noi toti.

    ah, m-am emotionat un pic)

  6. Nica permalink
    Iunie 12, 2012 19:12

    şi doar la facultatea ta se intră pe bază de examen?

    • Iunie 12, 2012 19:55

      și la arhitectură. dacă nu s-o schimbat nimic până atunci.

      oricum examenu e 40% din media e intrare.

Trackbacks

  1. Moldovans turn to social media to stop exam cheating | | Net Prophet Net Prophet - New media and tech developments across Central Europe and Eurasia from Transitions Online

Butterfly sharing is caring

