Skip to content

22 ITei din Ziua 2 #ictmoldova 2012

Mai 21, 2012

#1. La summit contează mai mult oamenii cu care interacționezi și pe care îi cunoști decât ceea ce se spune propriu-zis. Informația prezentată trebuie să fie un preludiu ca să-i facă pe unii să vrea mai mult, pe alții să folosească asta pentru a începe altceva sau a fi un punct de start.

#2. Florin Cardașim mă întreba de ce au venit atât de puțini oameni la Software as Craft. Poate nu a fost promovat destul, poate persoanele din IT credeau că iar va fi doar o introducere pentru newbies, poate companiile din IT au zis că mai bine își păstrează angajații la serviciu. Pe Twitter așa și se spunea că noi avem destui Geeks dar ei sunt la lucru.

#3. Am ajuns la concluzia că nu contează ce eveniment este: Summit, Concert, Conferință de presă, Teatru, etc. Trebuie să fie cineva responsabil să transmit bucățele pe twitter și Facebook. Summit-ul a fost primul eveniment care l-am făcut as a job. Până acum am experimentat cu Eurovision, Meci e Champions league, Fabrica de staruri, White Night și am observat că interesul e mult mai mare pentru ceilalți când cineva atâță într-un mod creativ.

#4. Felicitări lui Dan Ursu, membru a echipei Moon Power că a devenit membru a companiei Pentalog. Eu mă mândresc cu el.

#5. Atunci când tu bagi în seamă pe cineva care ți-a plăcut, acel cineva te bagă în seamă pe tine. Acesta e un fel de online/offline networking. Așa am ajuns să-i cunosc mai bine pe oamenii de la Endava – Florin Cardașim și cea mai sexy prezență de la #ictmoldova – Helene Speight. Ciprian Plăcintă a mai adăugat că ea nu e doar sexy dar și brain sexy.

#6. Majoritatea companiilor înțeleg importanța protecției doar după ce au fost atacate de hackeri. Top 5 companii atacate din 2011 sunt: Sony, WordPress, RSA, Voice of America și Epsilon. În acest context IT-șnișii din Moldova pot să se reorienteze spre profesia de Ethical Hackers: să spargă serverele cu date de la vreo companie apoi să-și propună serviciile pentru a se proteja.

#7. La secțiunea IT4Business au fost prezentate mai mult companiile și ce pot face ele. Eu aș fi preferat să văd case study-uri despre cum au rezolvat lucruri. Asta așa pe viitor. Pentru că vorbeam și cu Valeriu Istrati că de multe ori se prezintă soluții la probleme pe care noi încă nu le avem, dar despre cele care le aveam nici un fel de rezolvare.

#8. Pauzele de cafea îs importante. Așa mâncând urechiușe am aflat de proiectul map.karta.md care îți arată cum poți să ajugi și cu ce din punctul A în punctul B. Oricum Alex Bumbu acum face o aplicație mult mai interesantă, rămâne de văzut cum o lansează.

#9. IT-șnișii noștri îs Bravo. Mai ales că acum se deschid foarte multe oportunități. Așa că elevii care citesc asta, gândiți-vă la o carieră în IT. Eu asta serios vorbesc.

#10. Va apărea o aplicație la Ministerul Sănătății care fișa medicală va fi on-line și va putea fi accesată de oriunde.

#11. Plata cu telefoanele mobile, semnătura cu telefoanele mobile nu va putea fi implementată pe scară largă în următorii 2 ani din cauza că nu există încă peste tot tehnologiile care avem nevoie. Nu toți pot acum instala aplicații sau folosi QR-code-uri cu telefoanele pe care le au. De exemplu nici eu, dar ce să mai spun de magazinele care vor trebui să-și instaleze aparate speciale. De aceea cred că la anul la summit se va mai vorbi despre asta.

#12. Organizatorii summit-ului ar trebuie să organizeze Panel de discuții libere cu câțiva din speakerii care vin, pentru că ar fi un caz de Win-Win atât pentru participanți cât și pentru vorbitori. Helene spunea că ea când vine la vreo conferință pentru ea contează oamenii cu care interacționează și pe care îi poate întreba liber și care o pot întreba liber ce îi doare. În timpul sesiunilor e dificil pentru moldoveni să dea întrebări mai personale atunci când totul e prea formal.

#13. Mark Yates a spus ceva care mi-a plăcut: ”Păstrează-ți angajații fericiți, acordă-le responsabilități interesante”

#14. Se fac pași pentru a scăpa de toate hârțoagele birocratice de raportare. DAAC Systems au prezentat raportare.md, acu îs prezente aici CNAS-ul (Centrul Național al Asigurărilor Sociale) și BNS-ul (Biroul Național de Statistică).

#15. Tot ce s-a twittuit despre #ictmoldova puteți vedea aici. Vreau așa să mulțumesc Olii Secrii și lui Isidor Grigoras care m-au ajutat să răspândesc hashtag-ul #ictmoldova. Și E-gov-ului care erau acolo și twittuieu cu #openmd

#16. Această ITee nu e de la #ictmoldova, dar din cauza ei Alexei Ciobanu și Stanislav Florica nu au fost la summit, ei au lucrat intens la idee lor. Un portal unde se vor putea toate promisiunile politicienilor și se va urmări dacă acestea devin realitate sau nu. Nu degeaba cineva spunea că moldovenii au memoria de scurtă durată. Așa că intrați și nu vă rușinați și vedeți. PROMIT.md

#17. Uneori am impresia că dacă la un eveniment din IT nu s-ar chema politicieni atunci presa nu prea ar veni. Sper că la anul cineva de la blogul IT Moldova va veni și va scurge tot ce se poate scurge de la oamenii de la summit.

#18. O companie din România a prezentat un sistem care ar putea eficientiza Customer Service și primi și deservi câte 5000 apeluri zilnice, întrebând doar o întrebare și folosind cuvinte cheie din întrebare. Astfel încât să nu mai trebuiască să parcurgi de fiece dată tot meniul când vrei să afli o informație ceva de genul: Pentru română tastați 1, dacă vreți ceva sexy tastați 9. Așa am aflat ce înseamnă TTS și STT (Text to Sound, Sound to Text). Mă întreb la noi cum ar funcționa în format de bilingvism.

#19. Mi-o părut că în sălile de la Leogrand sunt prea puține prize, și prelungitoare nu erau mult. Ar trebui asta să se ia în calcul la următorul summit sau vreun eveniment IT.

#20. Iată proiectul Strategiei Moldova Digitală 2020, părerea mea că decât oamenii să spună că e de-a oaia, și da m-am uitat și eu prin ea și spun că sunt mai multe dorințe decât felul exact în care se vor îndeplini dorințele, dar dacă oamenii din IT care îi cred pe cei din non-IT că nu se pricep în IT lasă să dea o mână de ajutor.

#21. Iată ce au scris alți oameni despre #ictmoldova:

Ion Galoi: Un summit reușit. / Olia Secrii: Open Data, Talent Management și Coca-cola / Isidor Grigoraș: #ictmoldova notițe / Eu: 5 oameni interesanți de la #ictmoldova

Pentablog: 4 prezentări interesante / Epsiplatform: Prezentarea pt ICT Moldova

#22. Mie mi-a plăcut la summit, așa mai vezi tendințele acestui sector, îți faci conexiuni cu oameni din domeniu și mai afli lucruri care se pot întâmpla. Digitalisation my friends is the future. Cam așa. Întrebări, adăugări, scăpări simțiți-vă liberi să mi le spuneți.

Apropo din prezentările românilor am observat mult mai multe anglicisme decât folosesc eu, așa că nu-mi scoteți ochii, al de: a impacta, mentenanță, tooluri, rutat, schipat, customizare, etc.

Impresiile mele de anul trecut îs aici: Gil Taran și Magellan

 Sursă poze: Moldova ICT Summit

Butterfly sharing is caring

