Skip to content

Patriotism branduit sau unde-i inima?

Martie 1, 2012

Sunt foarte multe branduri internaționale care mă fac să mă simt comod și nu le-aș schimba cu nici un fel de produs din altă parte. Dar în același timp îmi place să aud când cineva din alte țări menționează branduri din Moldova așa cum eu menționez branduri străine.

Persoanele din Timișoara când aud de Bucuria de parcă l-au apucat pe Dumnezeu de picioare. O fată din Yemen, vorbea cu atâta entuziasm despre sucurile din Moldova încât eu mă gândeam de ce eu nu știam despre asta. Apoi mi-a plăcut să aud că la Viorica Cosmetics este sanitazer.

Zilnic văd pe Facebook, aud o mulțime de mesaje atât patriotice sau antipatriotice. Gen: tot ce îi în Moldova suge, sau despre limba română și despre trecuturile istorice și despre toate chestiile devenite clișeice deja. Pentru mine atâta cât ții minte de unde vii și încerci să susții producătorii autohtoni (și chiar nu are importanță cine mai investește în acele companii). Aduci un plus de valoare țării tale.

Eu aș vrea să spun că cumpăr foarte multe branduri din Moldova, dar nu o fac pentru că alții nu o fac și prețurile îs foarte mari și așa intrăm într-un cerc vicios. Dar mă mândresc foarte mult cu tricourile mele de la Iuvas, ele mie îmi plac și dacă trebuie să-mi fac un tricou sau să cumpăr eu știu că mă voi duce la ei.

Dumitru Marian îmi zicea ieri că trebuie de susținut brandurile dar nici să le cumperi doar din patriotism pentru că asta nu e sustenabil. Brandurile trebuie și să merite. Și eu spun că are dreptate, nu tot cei produs în Moldova e bun, dar cred că poate crește, și dacă cumpărați lucruri care credeți că merită atunci și restul se vor ridica. Un fel de cerere, ofertă.

Vara trecută a apărut filmul FAT, și nu spun că e un film genial, și oamenii au început să-l îngroape cu critică, pentru că toți vor filme de la Hollywood. Dar trebuie să înțelegem că nu totul poate fi high-tech peste noapte, iar pentru a fi noi trebuie să susținem la fel. Așa că de fiece dată când eu voi simți că pot susține producătorul autohton, o voi face, chiar dacă voi da un pic mai mult pe termen lung asta va însemna un pic mai puțin.

Pentru că noi putem produce lucruri frumoase, lucruri care să fie Wow.

Ieri îi băteam la cap pe oameni să le spun că azi se lansează o campanie susțină de CEED Moldova care să motiveze oamenii să cumpere branduri din Moldova. Mie idea îmi place și aș spune că primăvara începe bine. Dar cel mai important e cum vom primi noi această campanie și ce va fi după. Păstrându-ne fețele sceptice și crispate, nici Iisus nu ne-ar putea ajuta dacă ar veni a doua oară.

Puteți susține campania și să vă puneți cover pe timeline, posterele le găsiți aici: Timeline din inimă. Iar mai multe detalii sunt pe dininimă.md și cred că în curând și pe la televizor și prin ziare.

Voi ce credeți merită, sau merită, și ce branduri din Moldova vouă vă plac?

Au mai scris la temă:

Mircea Iurcu – Made in Moldova

Dumitru Marian – Din inimă. Krasovci moldovenești

Artur Gurău – Timeline #dininimă

Anna Antonoff – Made in Moldova

ITmoldova – dininimă – descoperă brandurile moldovenești de calitate

Angela Brașoveanu – Ionel Giovanni Vanea Liuboff?

Oxana Greadcenco – Din Moldova. Din Inimă

Nicolae Apostu – Tuluimamalui de patriotism

Vasie Gălușcă – Din inimă…

Nata Albot – Din dragoste

Iuliana Mămăligă – Branduri din Moldova: eu nu aş opta pentru mămăligă 

Vadim Zgherea – Din inimă … moldovenească

10 comentarii leave one →
  1. Arincik permalink
    Martie 1, 2012 14:07

    Da mie imi pare ca brandurile autohtone se fac tot mai parshive cu cyt mai mult le sustzii. Iaca Alba de exemplu la inceput aveau cele mai bune lactate, iar acum seamana a tot ce vrei numai nu produse naturale. Sucurile Vita, dupa ce shi-au desenat nishte medalii pe ambalaj, au inceput sa haltureasca asha ca dupa cyteva ambalaje de suc necomestibil cumparate in circumstantze diferite, nu ma ating de ele nici sa mor de foame.
    Alte branduri nici n-au produs vreodata ceva bun shi. Viorica au numai produse care provoaca alergie, iar Bucuria nici nu se gyndesc sa se invetze sa faca ciocolata. Serios, fabrica de bomboane fara ciocolata? Bomboanele lor o sa aiba gust de plastic cyt timp acolo sta „inlocuitor al untului de cacao”(aka margarina facuta in podval).
    Iaca, cyt am scris comentariul nu mi-a venit in cap nimic bun produs la noi.

    • Martie 1, 2012 14:11

      da triocurile iuvas?

      iar de bucuria, dor și dr stress ujas și ciocolate

    • Arincik permalink
      Martie 1, 2012 14:21

      Iuvas nu-mi plac, se terfelesc repede. Dor – beaka.

    • Martie 1, 2012 16:57

      da pâine franzeluța?

    • Lumi permalink
      Martie 1, 2012 17:14

      Totul se terfeleshte , pu asta shi se cumpara lucrurile…sa le porsti in timp. Moldova prodece foarte mult pu companiile Europene (acum vb despre atelierele de haine, despre ceea ce shtiu bine). Armani, Dolce, Gucci, MaxMara shi multe altele. Deci daca despre calitate, asta se face la un nivel foarte inalt! Alta treaba este ca „Numele” Moldovenesc nu are o promovare sau marketing bun. Asta cu timpul si cu multe finantse =)

    • Martie 1, 2012 17:41

      adevărat. totu contează cum te numești. pot fi aceleași Iuvas da dacă le schimbi brandu hop și mai faine:)

    • Arincik permalink
      Martie 1, 2012 20:25

      Ceea ce fac ei pentru Armani nici nu se vinde la noi. Ceea ce coase Iuvas sau Vasconi se strica shi se intinde mult mai rapid decyt o haina similara din alte tzari. Testat.

    • Lumi permalink
      Martie 1, 2012 21:00

      Ceea ce se face pu Armani, fac aceeashi oameni care pot face shi pu Iuvas, insa Armani plateshte altsi bani, alte metode, alt marketing. Insa fortsa de munca e aceeashi. A nu se inkurca calitatea tsesaturilor cu calitatea fortselor de munka. Doua lucruri diferite. Eu ziceam despre a doua. Asta-i punctul.

Trackbacks

  1. Din inimă…
  2. Bucuria – din inimă | Damian

Butterfly sharing is caring

