Skip to content

La nunta lui Fluturaș

Februarie 29, 2012

Azi e 29, și acesta e primul meu post care apare vreodată pe 29. De asemenea tradițiile irlandeze spun că azi fetele cer în căsătorie băieții și dacă ei refuză trebuie pedepsiți. Cred că această zi e foarte potrivită de a face ceva special și în premieră.

Eu nu mă însor încă, desi rudele mă întreabă dacă nu o fac, vecinii mă întreabă când o voi face, prietenii mă iau peste picior când se va întâmpla.

La noi viata e oarecum planificată din timp si noi urmăm acelasi tipar: scoală – liceu – facultate – nuntă?!

Dacă iesi un pic din acest sir sau întârzii esti privit oarecum suspect, iar persoane mărinimoase si săritoare la nevoie mereu se găsesc ca să te îndrume pe drumul cel drept.

Nunta lui Fluturaș

Eu glumeam o dată cu mama, că eu vreau o nuntă modestă, doar eu si prietenii mei de pe Facebook (care sunt peste un pic peste 2127). Totusi dacă vorbesc mai serios, eu vreau o nuntă pentru mine si nu pentru rude. Nu vreau 27 de mii de feluri de mâncare si rude ale căror nume nu le stiu. Nu vreau o nuntă în care oamenii să se vorbească între ei, cine si câte cât au pus, sau în ce au venit îmbrăcati.

Eu nunta mea o voi începe ziua. Si o voi simplifica până la minimum de traditii si datini si obiceiuri.

Eu vreau la nunta mea să vină oameni care mie îmi plac, si să vină să se simtă bine. Să nu se streseze dacă au ce pune pe masă sau nu, să nu se streseze că trebuie să dea. Eu vreau ca persoanele care vor veni să fie fericite pentru mine si sotia mea.

Eu mi-as face nunta în formă de picnic. Unde oamenii vor sta pe păturele si în timpul nuntii vor fi fel de fel de jocuri ce ar implica lumea venită. Să se cunoască între ei si să se distreze. Ca premii pentru jocuri vor servi talonase pentru bere sau vin gratis. Să vină îmbrăcati simplu si comod. Să nu le fie frică să-si păteze hainele.

As vrea ca la nunta mea să cânte rock. În loc de traditionalele dansuri populare si tamada vreau o formatie rock al de Snails, sau o formatie care să cânte cover-uri faine.

Mâncare va fi sub formă de bufet, unde oamenii vor putea alege de pe masă ce să mănânce si ce să-si ia pe păturică. Unica băutură gratis va fi sampania de la început. În rest pentru consumatorii de băuturi, vor exista mai multe mini-baruri de unde îsi vor putea cumpăra băutura. Eu nu vreau ca oamenii să vină doar pentru a bea gratis si mult.

Iar seara vreau un foc mare de tabără, unde să fie multe chitări si cântece care să le cânte oamenii. Un fel de wedding open microphone. Asa as vreau să-mi încep viata de familie cu unul din cele mai frumoase sentimente: de clar de lună, muzică bună si oameni dragi mie alături. Zimlea v iluminatare si stand by me.

Cândva când era mic si găseam o buburuză zicem: Buburuză-ruză, încotro vei zbura acolo mă voi însura. Si ele zburau mereu în părti diferite.

Eu mereu am spus că mă voi căsători abia după 27 de ani, nu văd pentru ce ar trebui să mă grăbesc. Totusi cum multi la rândul lor au simtit în generatiile lor, la un timp majoritatea în jurul tău se căsătoresc si au copii si atunci te întrebi oare nu trece viata pe lângă tine?

Voi cum vedeti nunta voastră, sau cum a fost nunta voastră?

 Articolul a fost cândva și pe AllMoldova

17 comentarii leave one →
  1. Andrei Savva permalink
    Februarie 29, 2012 12:35

    Da, parca-i cum vrei tu. E cum vrea cel ce da banii, si ei de multe ori sunt mai multi: Parinti, socri, nasi. Iar ei au gusturi diferite – parintii vor sa fie dansul parintilor, cind trebuie sa le speli mainile si sa le pupi mainile in genunchi pentru ca te-au crescut. Nasii vor sa le faci dansul nasilor, sa stea in capul mesii ca sa aiba ce fotografia. De asemenea sa fie un moment in care sa specifice citi bani au dat, insa si parintii au dat bani, si vor sa spuna in gura mare ca uite cit fac pentru odrasla lor. Iar parintii astia, le e pofig de cum vrei tu sa faci nunta, daca ti-o fac ei, atunci trebuie sa fie cu muzica populara si retro. Ponial, net?
    Iar unde-i muzica populara trebuie sa fie muzicanti, care fara tamada nu pot face show. Si tamadaua are conceptele ei despre ce este o nunta ca lumea si ce jocuri trebuie sa organizati. Si mai sunt flacai care tin minte ca trebuie sa fure mireasa, si tot felul de breduri. Si parintii vor sa-si cheme surorile si verisorii la nunta , sa se mindreasca ca te-au dat in sfirsit la „casa ta”. Tu la astia de 50 ani o sa le zici sa cumpere bautura de la minibar? Wai, tu visezi:) Astia cind o sa sara la muzicanti sa le puie tot felul de sirbe, Laskovii mai, Nicole Sulac si Julea, o sa vad eu in ce loc poti sa-ti bagi rock-ul la nunta:) Zi-i parintilor ca vrei sa faci nunta in care sa nu le pupi mainile, o sa vezi cum li se umple ochii de lacrimi si ragusesc tocmai de asa rusine. Adica ei te-au crescut, te-au ridicat, iti mai dau citeva mii de dolari la nunta, si cind colo… Tu vorbesti cu atita dispret de prietenii tai care o noapte intreaga au facut matanii la mama soacra mare, mama soacra mica,tata socru de toate marimile, nasi (acolo tot pot fi diferite razmeruri), etc. Ideea in general e visul la 80% din tineri, insa putini se gindesc cum chiar sa o aplice.
    Eu m-am gindit un pic, si cu ceva perseverenta scap de pocloane, spalatul mainilor, dansul gainii, dansul frigiderului, Gazmanov si Stas Mihailov.

    • Februarie 29, 2012 12:50

      1. Eu n-o să mă însor până n-o să-mi pot permite nunta:)
      2. Cu mama am vorbit, ea e ok, rămâne de văzut cum sunt părinții fetei
      3. Și dacă n-o să vrea rock, nu veniți la nuntă, eu prezența n-o so fac și n-o să mă supăr dacă n-o să vină cineva. Eu nu știu dacă știi, dar conexiunea mea cu rudele mele e mică (Mama cu copkii ei îi un fel de oaia neagră a familiei, așa că e mai simplu așa).
      4. Eu dacă zis înseamnă că voi încerca așa să fie, chiar dacă pân la urmă nunta poate fi numa din 40 oameni, cu un band începător în vre-un local underground necunoscut:)

    • Februarie 29, 2012 20:23

      i descris una din cele mai horror nunti ever 🙂 doamne fereste sa fiu prezent la una 🙂

  2. Februarie 29, 2012 12:56

    Frumos articol 🙂 , frumoase gânduri 🙂 să te ajute Domnul să ai o nuntă așa cum ți-o dorești (atunci când va veni timpul)!
    noi am avut o nuntă frumoasă, deși a plouat toată ziua… organizările le-am făcut doar noi doi, ne-am străduit să evităm muuuuulte din obiceiurile ”străbune”…

  3. Elena permalink
    Februarie 29, 2012 15:12

    Alex, te sustin 100%! sa stii sa insisti sa faci nunta pe placul tau.
    eu mi-am organizat nunta singura, am inceput cu vreau sa am o nunta unde lumea sa vina si sa se distreze fara sa se gandeasca la cit are de contribuit. doar ca, nashii mi-au taiat repejor pofta de asa ceva. vezi tu, ei sint cei care „pun” baza financiara a familiei si tot ei „dicteaza” intr-un fel ce si cum sa fie. my bad, ca eram tinara si usor influentabila, cu un sot care habar nu are de obiceiurile moldovenesti.
    asa ca best of luck!

  4. Tu stii cine:D permalink
    Februarie 29, 2012 18:34

    4iuvak eu vreu koniak sa beu gratis:DDDD

    • Februarie 29, 2012 19:09

      apu să vii cu dânsu 😛

  5. Februarie 29, 2012 19:43

    Alex, eu citesc si parca vad 4th of July Picnic de anul trecut ))))) foarte similar

    • Februarie 29, 2012 19:52

      blin nu spali hata că eu o să mă însor pe 4 iulie 😛

  6. Februarie 29, 2012 20:22

    „dacă au ce pune pe masă sau nu, să nu se streseze că trebuie să dea. Eu vreau ca persoanele care vor veni să fie fericite pentru mine si sotia mea.” observi rima ? 🙂 scrii in versuri 🙂

    let me think, what would my wedding be like ?!

    vreau sa fie afara intr-un cort fara pereti laterali, pe o peluza imensa si verde
    totul sa fie in alb iar invitatii sa fie imbracati in alb si rosu,
    fara muzica live, i hate live music, numai prerecorded
    mincare putina, caci nu pentru mincare se vina
    si sa fie scurta, i bet i won’t be able to wait to start the honeymoon

    despre ce va fi urmatorul articol ? honeymoon 🙂 ?

  7. Martie 1, 2012 13:19

    mi-am imaginat tot ce ai descris:)) ce imagini colorate si cita distractie!!!!!
    si de acord cu Godoroja- cam tare seamana cu 4 Iulie:))))))

    • Martie 1, 2012 13:20

      pentru mine 4 of july a semănat cu rockfest din kansas city

  8. Martie 7, 2012 10:59

    Frumoase planuri, vise sau ce-o mai fi;)
    Aveam si eu o nunta „perfecta” desenata in minte de femee necoapta:), vroiam si eu ca la nimeni, cu oaspeti dragi si fara fluturari de bani sau babute circotase, da’n viata asta nu iese mereu cum vrem noi, pina la urma conteaza viata de dupa, caci doar atunci ai in miini puterea de a-ti face casnicia colorata, nebuna, calda..si aici nu mai este loc pentru scuze..

    • Martie 7, 2012 11:04

      știi din câte comentarii am citit că nu depinde de tine și din discuții de nu depinde de tine, mă face și mai tare să vrea să depindă. iaca sunt încăpățânat 🙂

Butterfly sharing is caring

