Skip to content

Gânduri din microbuz

Februarie 28, 2012

Așa cum gările au văzut cele mai adevărate săruturi, așa microbuzele au în ele cele mai sincere gânduri. Microbuzele ca și orice transport public sunt conserve de gânduri. Și fiecare în acel moment e așa cum e în viață: Singur înconjurat de lume.

Atunci te gândești la cine iubești, la ce trebuie să faci, pe cine vrei să omori, la grijile tale, la problemele tale, la neajunsurile tale, la viața ta.

Cele mai sincere sms-uri le scrii în microbuz și cele mai importante decizii tot acolo le iei.

Azi mă gândeam că microbuzele sunt ca și viețile noastre, mereu ne intuim traseul, dar coborâm la stațiile care le știm. Zilnic aceleași mișcări, aceleași pregătiri, același scenariu. Aceleași cântece în urechi, același imagini de după geam.

Nu avem curajul să urcăm pur și simplu într-un alt microbuz. Sunt foarte multe microbuze din Chișinău în care eu nu am mers sau am mers doar de vreo 2-3 ori, deși merg pe aceleași rute ca și acelea care le iau. Mai știu că niciodată nu voi coborî la o stație pe care nu o știu. Și rar voi vorbi cu oameni care nu îi știam dinainte de urcarea în microbuz.

Când privim cerul, vedem aceleași stele și tot ce putem identifica sunt constelațiile care le știm și luna. Câți dintre voi au desenat pe cer constelațiile sale și să le arăți la oameni din când în când. Și e foarte greu de a fugi de patterns. Dar cu timpul ne vom trezi și vom vedea că doar asta avem sisteme prestabilite de decizii și de răspunsuri.

Osho ne spune că dacă vrem să schimbăm ceva, să încercăm să facem chiar și cele mai simple lucruri diferit. Oare putem face asta?

Și azi în microbuz eu m-am gândit și la fluturi, pe lângă lucrurile care trebuie să le fac și încă nu le-am făcut, și frica mea de a aștepta.

19 comentarii leave one →
  1. Februarie 28, 2012 22:13

    eu ți-am spus că-mi place cum tu scrii?

  2. Februarie 28, 2012 23:56

    iar cit despre articol, cred ca li se intimpla doar persoanelor care se gindesc mult, care analizeaza mult, care contempleaza (si as mai putea aduce sinonime însa ideea e ca) transportul public e un loc perfect pentru a contempla, lua decizii, caci stiu ca unii nu au timp pentru a se gindi mult si li-e necesar sa actioneze rapid. Iar pentru multi altii transportul public e doar un mijloc de a ajunge din punctul A in punctul B.

    • Februarie 29, 2012 00:00

      Jiji, tu vrei să spui că niciodată nu te-ai gândit la lucruri în autobuze, trenuri, tramvaie, metro, avioane. Eu nu zic că mereu e așa – dar mai ales când stai așezat la geam. Și în transportul public chiar dacă nu fugi fizic, gândurile aleargă.

    • Februarie 29, 2012 00:04

      no no, now you got me wrong, eu ma alaturi la cele scrise, doar ca nu e valabil pentru toti, nu stiu, cel putin eu asa cred, i know a lot of people who don’t give a shit, they don’t give a lot of thoughts to what is happening around them and to them🙂

      P.S. What is „Jiji”🙂 ?

    • Februarie 29, 2012 00:06

      Ooopa Jiji, eu încurcat cine comentează:)

      Dar de dont give a shit, believe me they do, doar că nu recunosc

  3. Victoria permalink
    Februarie 29, 2012 00:09

    Toamna trecută în Washington DC, într-o zi a săptămânii, am ieșit din stația de metrou la un exit diferită de obicei, ca să merg la serviciu pe o stradă mai la vale. Aha, sigur, strada aceasta era una care pleca pe diagonală în vale, și am ajuns cu vreo cinci străzi mai jos decât cea care aveam nevoie eu. Ei bine, nu am întârziat, și a fost interesant să merg pe Massachusetts Avenue, să văd Carnegie și Australian Embassy. De multe ori îmi las timp și merg pe alte străzi. În Chișinău însă, nu îmi las timp de așa aventuri. Cel mai probabil o să nimeresc pe … arătură… sau pe niște cărări nebătute.

    • Februarie 29, 2012 00:19

      dar ducându-te acasă, ai fost oare la fiece stație se oprește microbuzu?

  4. Februarie 29, 2012 17:17

    mi-a fost dor de asa articole🙂

    • Februarie 29, 2012 17:38

      așa fel de articole trebuie să le simți ca să le scrii:)

  5. Martie 1, 2012 11:50

    He-he) reiese că microbusul e o „cabină pentru meditaţii” în care petrecem 30-60 de minute pe zi?))))

    • Martie 1, 2012 11:52

      aha, un fel de spovedanie cu noi înșine

  6. nadejda permalink
    Martie 3, 2012 15:40

    incearca si vei vedea ca putem🙂

  7. Martie 3, 2012 21:06

    Vin si eu cu fluturii mei. Mai e loc in microbuz?😉

    • Martie 4, 2012 00:45

      tare tare tare frumos cântecul, merci:)

Butterfly sharing is caring

