Skip to content

Niom-niom-niom ciuperci ca-n Finlanda

Februarie 26, 2012

Mie nu-mi plac ciupercile, de obicei le aleg și de pe pizza. Mama e fericită că doar ea mănâncă ciuperci atunci când are. Dar iată atunci când călătorești, vrei nu vrei, încerci mâncare care în mod normal nu ai mânca-o. Și asta din mai multe puncte de vedere: pentru că ții foame, pentru a fi amabil, pentru a încerca să vezi cum e.

Fix 2 săptămâni în urmă, gazda mea din Finlanda, Salomon Schubak, m-a luat la cină la familia lui. Și în Finlanda se mănâncă multe ciuperci din câte am observat. Ei, din câte s-a văzut, s-au pregătit frumos pentru oaspetele lor din Moldova și majoritatea mâncării era cu ciuperci. Și deși reușit să le evit toată săptămâna, nu am reușit în seara aia, și nu-mi pare rău.

Prima dată am mâncat ciuperci cu consimțământul meu, și cu zice Katy Perry, and I liked it. Acum vreu să încerc și acasă cum să fac un fel de ciuperci care l-am mâncat acolo.

Blue Cheese Mushrooms

Se gătesc în vreo jumate de oră, și deși în rețetă sunt anumite feluri de cașcaval, cred că puteți încerca și altele. Și vă trebuie doar căpăcelele de la ciuperci.

Deci eu mi-am pregătit îngredientele săptămâna asta. Am rugat-o pe Alina să-mi zică care sunt cele mai potrivite ciuperci de la Delmark pentru rețeta asta (pălărioarele parcă-s potrivite). Am găsit încă Camembert-ul în frigider (scrie Champignon pe el), sper ca Petru Scalețchi să-mi spună dacă îl pot folosi pentru ciupercile astea. Și desigur cumpărat ceapă.

Și rețeta e cam așa:

Azi seara Fluturaș gătește. Dacă se vor primi prezentabil, poate fac un update cu poza lor. Oricum ele îs foarte gustoase și eu îs așa când place ceva mănânc mereu. Am pățit-o cu mâncarea chinezească, cu chips and salsa, cu mazărea, cu ceaiul și chiperii umpluți.

Mămica spune că sunt bun de însurat.

Update 29.02.2012

Oleacă mai târziu dar tot le-am găsit, și iată ce mi s-a primit:

Apoi am mai pus ceva cașcaval deasupra și tatadadam:

Și dacă le mâncați cu pâine cu stafide îs adorabil de delicioase, niam-niam-niam

12 comentarii leave one →
  1. Februarie 26, 2012 15:59

    mi-ai facut o pofta!!! Ma duc sa incerc si eu…

    • Februarie 26, 2012 16:08

      să-mi zici ce s-a primit

    • Martie 13, 2012 10:49

      Am facut un pic diferit, ca nu aveam timp, dar a fost yammy

    • Martie 13, 2012 14:13

      tu cum ai făcut?

    • Martie 14, 2012 19:40

      cu cascaval simplu si cu ceapa verde. si fara sa prajesc. A fost yammy si un pic mai sanatos 🙂

      Nu prietenesc cu cascavalul cu mucegai… inca… 🙂

    • Martie 14, 2012 23:55

      da le-ai băgat în rolă?

    • Martie 15, 2012 02:18

      da, intr-un fel de rola… Am o tigaie magica 🙂

    • Martie 15, 2012 03:34

      Eu mă bucur că ți-au plăcut:) Dar oricum îmi este interesant ce tigaie magică ai:))

    • Martie 16, 2012 20:41

      ICook 🙂 ai auzit de setul asta de vesela? https://www.facebook.com/pages/iCook/186362913210

    • Martie 16, 2012 22:29

      interesant.

  2. Arincik permalink
    Februarie 29, 2012 21:31

    Oooo, cu green onions trebuie sa fie mai bun 🙂 Imi faci mie cynd o sa apara verdeatza, ca al meu nu manynca.
    Mama are dreptate 🙂

Butterfly sharing is caring

