Skip to content

Diana Răileanu

Ianuarie 18, 2012

Anul acesta se fac 5 ani de când o știu pe Diana, dar parcă face parte din tot ce eu am știut dinainte pentru că ea e mereu acolo, undeva și apare de fiecare dată diferit dar de fiece dată cu noi povești și vechi povești.

Cu Diana prima dată am observat că pot să mă simt bine să ascult aceeași poveste de 3 ori și să râd la aceleași întâmplări hazlii pe care le știam dinainte, nu știu cum asta creează un alt fel de legătură. Apoi Diana a văzut atât de mulți diferiți Alexi, încât eu singur nu știu dacă ea crede că știe un Alex Fluturaș sau mai mulți. Apoi și mai ciudat cum timpul trece și ceea ce spuneam că vrem să ne vedem peste 5 ani, acum ne putem privi și spune dacă e adevărat sau nu.

Enolla_smile

Diana l-a văzut pe Alex care nu  sărutase niciodată și Alex care abia se întorcea din Anglia

Diana l-a văzut pe Alex care se pregătea de BAC și care nu știa unde să aplice la Facultate.

Diana l-a văzut pe Alex și a mers cu el pe lac, apoi el în acea lună s-a îndrăgostit.

Diana l-a văzut pe Alex cu inima frântă și care se pregătea să plece în State.

Diana a vorbit cu Alex la telefon cât acesta era în State.

Diana l-a văzut pe Alex întors din USA și care intra în șoc cultural.

Diana l-a văzut pe Alex care făcea Papergirl-ul și care absolvise Facultatea.

Diana l-a văzut pe Alex care scria mesaje lungi prin sms, șii Alex care scrie pe blog, Alex care scria fără diacritice și Alex care scrie cu diacritice. Alex care purta ciorăpei roz și Alex cu părul lung și scurt.

Diana a fost prima fată care am invitat-o din mediul online la un ceai. Noi ne știam de pe Netlog, atunci când oamenii ca să se știe trebuiau mai întâi să se vadă. Pe atunci când dacă știai câte 2-3 oameni dintr-un liceu erai popular, atunci când încă nu realizai că fiecare se știe cu fiecare. Eu pe Diana am văzut-o cu un an înainte să se înceapă tot felul de offline-uri și chestii trestii.

Atunci marea mea preocupare era ce BAC să-mi iau la alegere, iar Diana intrase la Colegiu. Acum Diana e în AIESEC la Iași iar eu lucrez în Chișinău. Diana e fată mare, iar eu nu mă bierberesc cu săptămânile.

Rainy Walks

Uneori am senzația că am vorbit cu Diana cam tot ce se poate de vorbit dar de fiece dată am senzația și de fapt știu că nu cunosc atâtea despre ea. Diana mi-a povestit despre amenzi și cum sora ei a plecat în state. Mi-a povestit cum părinții ei au reacționat la prietenul ei gay și am vorbit despre fotbal. Eu îi povesteam despre cum Liverpool câștigase liga campionilor în fața lui Milan. Ne-am plimbat și prin cimitir și prin pădurea de lângă mine. Și prin ploaie și pe frig de toamnă și am mers pe lac înghețat.

Eu i-am povestit de locurile unde am fost eu, ea de locurile unde a fost ea. Și Diana poate cânta la pian, eu încă vreau să o ascult.

Când eram în SUA ea e una din puținile persoane care mă suna acolo pur și simplu să discute și să mă întrebe ce mai fac. Apoi eu i-am povestit despre iubirile mele, ea despre iubirile ei, despre lucrurile din facultate și proiecte. Momentele frumoase și momentele mai puțin frumoase.

Dianei foarte mult îi place laptele condensat iar pe telefonul ei mobil are lipit un fluturaș. De ziua mea în 2009, ea a fost prima persoană care am văzut-o. Ne-am văzut matinal în parc, ea m-a îmbrățișat și mi-a dăruit un fluturaș făcut de ea.

Eu o dată i-am dăruit bancnote cu citate, nu știu dacă le mai are. Dar pe frigider am un magnet din Corfu.

Apoi Diana a fost și brunetă și blondă și un pic altfel. Țin minte cum o dată când eram în State cineva m-a făcut ipocrit că nu am scris unele chestii gramatical corect, și Diana cu sora ei mi-a luat apărarea dar eu am încercat să rămân neutru, atunci Diana s-a supărat pe mine, și iaca eu nu aș fi vrut atunci ea să se supere. Oricum mereu când sunt cu ea, eu așa sunt de mândru că o știu, și simte că ea este mândră de mine, iar acest sentiment este pur și simplu magic.

Iată timpul trece, multe, tare multe se schimbă dar eu nu cred că voi uita prima ei privire de fiece dată când o văd, pentru că acea privire îmi reconfirmă că ea este încă Diana care o știu. Și Diana a cărui loc în Familia 27 e mereu asigurat.

Îmbrățișări, frumoaso și Tu și Melodia.

Tu și Melodia

Degetele îmi alunecă
Pe clapele ce nu au atins
Rugina
Al veacului Pian
Și din albul lui reiese
Suita lui Traian
Puternică, stabilă
Și mult prea tristă
În ochi cu lacrimi
de artistă
Ritmul Melodiei
Mă fură iarăși
Deși din ce în ce
mai greu se văd
Clapele întunecate
Își arată fața
Dar nu-și văd ochii
Și tot ce-mi sună
Acum în minte
E simfonia lui Bach
Te simt acolo
Unde-ncepe Melodia
Acolo unde-ncep
Toate
și toate se termină
Fără întuneric
Fără lumină
Sperând că într-o zi
Să scoatem fonoteca
Să privim din scenă
Spre umilul spectator
Să-i vezi în ochi
Tristețea
Ce sfâșie și rupe
Ce uită-ncet
Titanicul
Cu oameni și șalupe
Ce uită că există
Moarte
Și nașterea-i făclie
Ce trece dincolo
de ape
De cosmos și supape
Și tot ce-i poate
Da salvarea
E să înțelegi
Tu- Melodia
Ce nu se-aude
Ce nu se cântă
Ce practic nu există
Doar toți și Tu
Și Sunetele din Pian:

D.uioase și doar
I.uțesc iuțimea din iuțeală
A.ntonimic schimbând-o în dulceață
N.eanturi, nopți și neajunsuri
A.tât sunt eu

R.ăspus la ce ești TU
A.rdoare, armă și apus
I.ncet și ceea ce nu s-a spus
L.untrea ce despică oceanul
E.ternul zâmbet
A.semeni curcubeului de sus
N.ufăr alb și negru
U.nic și unică ești Tu

Tu și Melodia

7 comentarii leave one →
  1. Alex permalink
    Ianuarie 19, 2012 15:56

    Am avut si eu asa o prietena. Dupa asta ea a imprumutat dolari, ne-am imbatat, am facut prostii iar dupa asta a disparut din viata cu tot cu amintiri si bani. Acum are vreo 3 copiii si traieste in alta tara, nu scrie sms-uri, nu raspunde la mesaje si nu accepta friend request in FB.

    • Ianuarie 19, 2012 16:32

      măcar prostiile au fost memorabile?

  2. myina permalink
    Ianuarie 20, 2012 13:04

    si totusi romantic vseotaki 🙂

  3. myina permalink
    Ianuarie 20, 2012 14:25

    involuntar :d

    • Ianuarie 20, 2012 15:10

      Crezi că eu nu-s romantique?

  4. myina permalink
    Ianuarie 20, 2012 19:39

    nu neg 🙂 dupa cum scrii nu ramine indoiala, o declaratie frumoasa de admiratie
    cu mult respect! 😉

Butterfly sharing is caring

