Skip to content

[Simpals Garage] Ce va ieși din Garajul din Moldova?

Noiembrie 5, 2011

Eu când eram mic, garajul era un loc de socializare a bărbaților. Nanii mei, verișorii mei toți se duceau la garaj. Să mai schimbe o vorbă, o idee, ba chiar și curajul de a invita pe cineva la întâlnire tot în garaj apărea.

Am crescut un pic mai mare că am aflat că în garajurile din Silicon Valley, s-au întâmplat minuni. Și datorită la minunile alea eu și scriu acum pe blog. Orice ar fi e mit sau realitate în Moldova acu este un Garage nou.

The New Garage

Garage e un proiect al Simpals, un proiect de startup-uri. Dacă nu știți cei ăla startup, e un fel de loc unde oamenii vin cu idei și echipă și dacă ceea ce au ei îs aplicabile, primesc ajutor, atât financiar cât și tutoring și văd dacă ideea lor prinde aripi.

Facebook-ul tot a fost startup, iar unul din cele mai recente startup-uri e Dropbox, de care eu mă folosesc cu multă încredere.

Dimitry Voloshin, care e inițiatorul proiectului, ne-a vorbit într-o atmosferă mai informală despre proiect. Care sunt temerile participanților, care sunt așteptările lor și cum toată chestia asta de Garage va merge. (Au fost tare mulți bloggeri dar numa o fată: Cember)

1. Oamenilor li este frică că cineva le va fura ideea 

Din păcate o idee nu e niciodată unică, ea apare în același timp în capul la mai mulți oameni, totul depinde să o implementezi cât mai repede (cum a replicat și Tudor Darie). Garage caută echipe care să fie dornice să lucreze. Ei au spus că uneori dacă vine o echipă și ideea lor e comme ci comme ca, dar echipa este foarte bună, li se propune să lucreze la o idee de pe policioară.

Astfel avem nevoie de oameni cu entuziasm care să facă ceva. Eu dacă nu m-aș fi băgat în toate chestiile în care sunt acum și nu aș fi lucrat la sigur mă băgam în proiect.

2. Ce oferă Garage

Un loc unde să lucrezi. Un salariu lunar. Asistență de care vreți voi. Ghidare cu mentori experimentați (Vitalie Eșanu vă zice ceva?). Publicitate la proiectul vostru în toată rețeaua Simpals (vă spun eu că e foarte mare). Iar dacă ideea voastră crește mare și se lansează, Dimitry a spus că Simpals nu va lua mai mult de 49% din pachetul de acțiuni așa încât persoanele care fac proiectul vor deține controlul, iar cota care va fi până la urmă depinde de implicarea Simpals în proiect.

Dacă oamenii au tot pregătit, știu ce să facă, cum și de ce atunci cota lu Simpals va fi mică.

Aplicarea pentru Garage e on-going, adică în orice moment dacă aveți o idee și echipă puteți veni la Garage.

3. De ce avem nevoie de startup-uri în Moldova

Eu cred că avem nevoie pentru a ne dezvolta, pentru a crește și pentru a putea să simțim ideile noastre implementate. Pentru a crește profesioniști și a avea experiență. Să presupunem că încerci la un startup și e fiasco, înveți și încerci la altul și tot așa. Cum ziceam într-un articol precedent trebuie să fim deschiși spre greșeli și fiasco, așa vom deveni puternici.

La Garage nimeni nu îți va lua capul și apartamentul dacă până la urmă proiectul tău va fi de-a oaia, ei câștigă așa echipă și data viitoare vor ști cine are experiență. Apoi lucrând cu Garage obții și un nume în Moldova. Că Moldova nu-i așa mare și dacă ești molodeț și faci treabă bună oamenii vor auzi de tine.

4. Ce mi-a plăcut mie la oficiul Garage

Mi-au plăcut oamenii de acolo, oamenii cu care am jucat tenis de masă până la 1 de noapte. Mi-a plăcut că se ascultă Beatles, muuuuuuuuult Beatles. Mi-a plăcut că aveau fluturași pe pereți.

Apoi eu îi văd ca oamenii serioși care nu o să vă înjunghie pe la spate. Eu mereu spun că trebuie să avem un pic de încredere în oameni. Nu toți caută să vă fure și să vă înșele. Eu cred că Simpals cu proiectul Garage caută cazuri de Win – Win.

Mai multă info găsiți aici, și dacă reușiți datorită mie vă rog nu uitați de mine când veți ajunge echipa anului în Moldova.

Au mai scris despre offline-ul de la Garage:

Artur, Dimex, Bunelu, Nicu și ITmoldova.

Săptămâna viitoare adică 11-13 noimebrie, va fi Startup Weekend Moldova, proiect tot cu suportul Simpals Garage.

PS: Da eu îs TedxYouth Reporter acu oficial la ei pe site. Yay. 

Butterfly sharing is caring

