Skip to content

Să nu-mi iei niciodată pensia!

Octombrie 24, 2011

Poți să-mi torni vin în paharul cu apă și să faci din mine ce vrei.

În ultimul timp citesc cam  tot ce găsesc despre pensii. De la noi, de la alții, din strategia noastră națională. Am scris 2 articole și pe Bloguvern despre pensii și eu am ajuns la concluzia că eu vreau fond privat de pensii.

Sistemul existent mă va lăsa în urmă când eu voi ajunge la vârsta de pensionare. Cum este și o glumă, în Indonezia, pentru a rezolva problema pensiilor, și s-a dat dreptul pensionarilor să treacă la culoarea roșie a semaforului, apoi au fost și obligați. Eu nu vreau să ajung în situația asta.

Pe Bloguvern, în articolul Tinerețe fără de odihnă, bătrânețe fără de pensie. Scriam:

”Pentru a obține dreptul la pensie trebuie să lucrezi minim 15 ani. Stagiul lucrat peste hotare nu se numără. Dacă luăm o situație interesantă și să zicem că ai lucrat 14 ani și 19 zile în Moldova, și 14 ani și 19 zile în altă țară, legal. Nu ai dreptul la pensie nici aici, nici acolo. De exemplu, dacă lucrezi legal în Italia, ți se iau procentele pentru fondul de pensii italian. În final s-ar putea ca toate contribuțiile tale să rămână o donație pentru pensionarii italieni. Pentru a evita așa situații stupide, Ministerul Muncii și Protecției Sociale semnează contracte bilaterale pentru ca anii lucrați să fie adunați și cetățenii să poată primi o pensie normală de oriunde au lucrat.Până azi Moldova are semnate acorduri de acest fel cu România, Luxemburg, Bulgaria și Portugalia. Nu știu câți moldoveni care au lucrat în Luxemburg primesc pensia de acolo, dar din Portugalia avem tocmai doi pensionari moldoveni.”

Iar în Mărimea Pensiei Contează:

Să presupunem că speranța de viață a unui individ de 30 de ani în Polonia este de 80 de ani. O persoană a început să lucreze la 18 ani, a ajuns la 30 și a decis să se pensioneze. Această persoană a lucrat 12 ani, și banii s-au acumulat în contul său personal. Acum până ca el să moară, teoretic, au mai rămas 50 ani, așa încât banii pe care i-a acumulat timp de 12 ani, vor fi împărțiți la cei 50 și așa se va stabili câți bani va primi el pe lună.

Dacă aceeași persoană s-ar fi pensionat la 79 de ani, speranţa de viaţă ar fi fost alta deja. O persoană care a ajuns la 79 de ani poate avea o speranţă de viaţă de 90 de ani. Banii pe care i-a câștigat timp de 61 ani vor fi împărțiți la 11 ani, iar mărimea pensiei va fi cu mult-mult mai mare decît în primul caz.

Principiul ar fi următorul: ”Cu cât mai târziu decizi să ieși la pensie cu atât pensia ta va fi mai mare”. E un fel de loterie a vieții și a statului. La care oamenii decid să participe.”

Mai departe nu știu ce va fi, dar sarcastic fiind ascult cu plăcere parodia despre pensie, vedeți și voi, grafica îmi place mult.

 

7 comentarii leave one →
  1. Melly permalink
    Octombrie 24, 2011 14:41

    Eu am fond privat de pensii :))..făcut de vreo 5 ani..problema e că poți săți alegi o rată lunară pe care să o plătești în funcție de fondurile de care dispui tu (dar să te gândește la o sumă care să țio permiți indiferent de vrenmurile pe care le trăiești 😀 )…Eu zic că ideea nu-i rea …singura problemă este seriozitatea firmelor care sunt acreditate de stat pentru a oferi acest gen de servicii :D…deoarece în România s-au mai ars oamenii (a se vedea Caritas, FMI)..Nu știu dacă mai trăim noi să beneficiem de pensii (indiferent de unde ar trebui să le primim)..dar e clar că nu vom avea liniște nici la bătrânețe 😦
    Plăcut link-ul 🙂 , simpatic moșulică :)) ..îmi amintește de cineva dar nu reușesc să-mi dau seama momentan de cine :P..
    Frumos scris, frumos gândit :)..continuă dragule că faci un lucru bun 🙂
    Kisses&hugs my B.

    • Octombrie 24, 2011 15:15

      La noi problema cu pensiile și fondurile de pensii private (practic inexistente) este și mai gravă.

      Miss you too dear, huuuuuuuuuuuuuuuuuug :*

  2. Arincik permalink
    Octombrie 24, 2011 16:45

    Eu am asigurare de viatza care functzioneaza shi ca depozit cu acumulare de procente

    • Octombrie 24, 2011 22:41

      Interesant, asta de la lucru?

  3. Octombrie 25, 2011 09:59

    Eu am investit cel mai mult in copii, ei vor fii bucuria si pensia la batrinete. O zi faina.

Trackbacks

  1. Ministerele Republicii Moldova văzute în Social Media #1 « VOXPUBLIKA | Platforma de comentarii, bloguri si analize a Publika.md

Butterfly sharing is caring

