Skip to content

Zilele mele de Vineri

Septembrie 30, 2011

Zilele de vineri au fost mereu personale pentru mine. Mereu au avut o semnificație și au fost o punte între ceea ce este și ceea ce va fi. O intersecție a deciziilor și a deschiderii cărților pe față.

Vinerile mele din Moldova îs foarte diferite de vinerile mele din SUA. Acolo erau mai personale, deoarece mă lăsau în intimitate cu mine. Fără nici un ochi pe mine, doar eu într-o lume în care numa eu exist. Puteam face de mâncare, privi un film, adormi unde îmi pica fără a-mi face griji, și fără a mă panica că mă apropii de un deadline.

Vinerile sunt zilele când nu trebuie să ai deadline. Sau cum cânta fetița aia: Its Friday, Friday. Last Friday, Im in Love.

Eu și Vinerile.

Eu m-am născut în glorioasa zi de sâmbătă, 27 mai 1989. Mama a știut că eu vin de vineri. Așa am trecut eu în existența oficială.

Cândva, într-un an într-o vinere de 13, am stabilit o întâlnire. Și sâmbătă am început una din cele mai fluffy perioade din viața mea. Într-o altă vinere de 13, din același an, după o discuție, s-a terminat acea perioadă.

Cândva, într-o altă vinere, cineva m-a dezvirginat. Vineri, a fost lansat și proiectul Papergirl în Moldova. În alte 2 vineri, am zis pentru ultima dată la revedere la 2 persoane foarte dragi mie.

Am avut cea mai cozy seară și dimineață, în vinerea mea din Polonia. Și tot într-o vineri, spre sâmbătă, am sărutat pe cineva și m-am îndrăgostit.

În mitologia română există Sfânta Vineri, care nu e prea bună, iar la Defoe, Vineri era cel mai bun prieten. Citesc și văd că pentru majoritatea popoarelor Vineri e ceva de graniță. Pentru noi e începutul de week-end. Pentru țările care încep săptămâna cu duminică, vineri e prima zi de week-end, iar la arabi, vineri e ultima zi de week-end. Apoi mai există și termenii: Good Friday, Black Friday sau Casual Friday.

My friday in USA

Nu cred că există o altă zi care mă face să-mi fie mai dor de SUA, decât ziua de vineri. Deoarece vineri era ziua când eu puteam să fiu eu însumi, fără a mă gândi la nimic altceva. În Moldova e diferit. Vineri mereu e plin, apoi nu știu când am mai făcut diferența între săptămână și week-end. Vineri toți se strâng și beau bere. Vineri sunt concerte, vineri e activ.

Însă îmi este dor de vinerile mele pline de solitudine.

Dimineața aveam lecții și până la ora 16.00, practic nimeni nu mai rămânea în campus. Atunci eu mă puneam să gătesc. Îmi făceam orez și tuna salat. Sau îmi făceam pizza, cu care îmi frigeam cerul gurii. Îmi pregăteam chips și salsa pentru gustarea de la o bucată de noapte.

Apoi îmi căutam vreo 3-4-5 filme care mi le puneam la încărcat. Setam temperatura ca să-mi fie un pic mai cald, și stingeam lumina. Așa mă apucam de visat și clădeam un pic câte un pic universul meu. Cred că aici iar se observă autismul meu despre care glumeau colegii mei  de grupă când făceam campanie socială la examenul de stat.

Așa am privit 500 Days of Summer, Dikaia Orhideia, Deni Radio, Time Travelers Wife, The Proposal, A shto gavareat mujciny, Deni vyborov, Amelie, etc.

Uneori adormeam îmbrățișând calculatorul, alte ori aveam febră și adormeam transpirând cu sucul de portocale lângă mine (eu doar în week-end mă îmbolnăveam).

În fiece vineri, puneam pauză la filme pentru 2 ore, la ora 2 noaptea, pentru a o asculta pe LicuriShi la radio. În UK era ora 8, și LicuriShi îmi punea cântecele, Bad Romance, First Day of my life și All I want for Christmas is you, chiar dacă era martie.

În acele momente sâmbătă putea să nu vină, eram fericit, și cred că de foarte multe ori, noi avem nevoie de zile de vineri, cum le aveam eu. Să-ți faci ordine în cap, în idei, în sentimente, în vise. Zile în care să nu gândești deloc și pur și simplu să te bucuri că exiști.

Uneori avem nevoie să fim anti-sociali. Nu avem baterii continue, și mai ales că uneori soare nu prea este pentru a ni le umple. Avem nevoie de pauză. Dar pauză nu o dată în plan cincinal, ci pauze periodice. Cum zicea John Grey, autorul cărții Bărbații sunt de pe Marte și femeile de pe Venus (n. Friday is associated with the planet Venus and Mars), bărbații au nevoie de timp în propria peșteră, iar femeile în fântâna lor. După asta totul revine la normal. Dacă încerci prematur să rezolvi problemele cuiva, nu vei face decât să-i cauzezi mai multe probleme și să o alungi de lângă tine.

Dacă pământul sau timpul cândva se vor opri, sunt sigur că va fi într-o zi de vineri. (n. The 21st December 2012 will fall on a Friday).

Eu iau o pauză, așa că vă rog, Wake me up when September ends.

15 comentarii leave one →
  1. Septembrie 30, 2011 11:15

    a, iată de ce ai scris pe facebook tgif ? :)) Interesant cîtă importanță poate avea pentru cineva o zi de vineri, pentru mine duminica are o semnificație aparte, de asta am și ales să facem nunta duminică (mai ales că era 10.10.10 :)) )
    Mi-ai făcut o poftă de o seară în SUA, mmm…! Foarte frumos, Place!!!
    p.s.: crezi în sfîrșitul lumii în 2012?

    • Septembrie 30, 2011 12:59

      nope nu cred în 2012:) e pure marketing:)

      și da, uneori găsim foarte multă însemnătate în lucruri nesimnificative:)

  2. Napocel permalink
    Septembrie 30, 2011 12:33

    Aaa, vinerea. Aici o miștocărim nițel, spunând că e prima zi de weekend iar lunea ultima zi a weekendului.😆 De mic mi-a părut minunată vinerea din cauza pregătirilor pentru sâmbătă și duminică. Erau planuri, ce să fie la masa de prânz, unde să ieșim etc. Și acum mi-a rămas aceeași amprentă.

    • Septembrie 30, 2011 12:59

      și tu vineri îți planifici week-endul?

    • Napocel permalink
      Septembrie 30, 2011 13:19

      Exact!

  3. Septembrie 30, 2011 13:07

    iaka chiar me gusta

    • Septembrie 30, 2011 13:28

      ziua de vineri? sau ziua de vineri în portugalia?

  4. Septembrie 30, 2011 18:15

    is tare ciotkoase zilele de vineri. mai ales cu o ciocolata calda si-un dubstep/pian in casti❤

    • Septembrie 30, 2011 21:40

      o daaaa🙂 i like saxophone jazz

  5. nabiyafly permalink
    Octombrie 1, 2011 20:47

    ador şi eu vinerea… mereu e cu surprize plăcute
    ps: şi eu mă îmbolnăvesc doar în weekend şi în zilele de vacanţe (((

    • Octombrie 1, 2011 21:11

      unele vineri îs sad, altele hăpi, dar ambele cu calificativu ,mai

  6. Octombrie 2, 2011 13:22

    vineri e o zi de granita. Chiar daca esenta la ce e inainte si e e dupa – s-a schimbat enorm in timp.

    In viata mea constienta, de om mare, inceputa prin 2004, vineri era ziua cind terminam lectiile si stiam ca ma asteapta un week-end de making money to pay for food and shelter.
    Dupa aia am avut un break de doi ani, cind vineri era beer drinking, urmat de juicy week-ends de relaxare cu o turma de aventuri una mai cracanata ca alta!!

    Pe urma depinde in ce stare esti in grierash: mie nu-mi place vinerea atunci cind traversez perioade agitate din viata mea, pentru ca stiu ca vor urma TUCMA doua zile in care de atita gindire o sa mi se masacreze jumatate din neuroni…too much thinking kills thinking.

    de exemplu acum nu-mi plac vinerile😦

    • Octombrie 2, 2011 13:40

      too much thinking kills thinking. – genial zis:)

      eu nu pot spune că îmi plac acu vinerile, de fapt mă înfricoșează, pentru că nu știu ce va urma și ce va treb să las în spate. și acu e o perioadă agitată a vieții mele aș spune

  7. Noiembrie 18, 2011 11:22

    Alex, fiecare postare a ta ma frapeaza prin sinceritatea si momentele intime impartasite:) pt mine vineri era cea mai mare sabatoare, era kind of relief, cind eram eleva si studenta. acum e o zi obisnuita ca multe altele, dar si acum imi da uneori fiori de asolescenta aceasta zi🙂 Sfinta Vineri ti-ar spune un big thank you for the tribute🙂 enjoy the weekend

    • Noiembrie 18, 2011 11:45

      Mulțumesc:) vineri de obicei e preludiul la sâmbătă, așa că sâmbetele sunt orgasmice:)

Butterfly sharing is caring

