Skip to content

Mărimea Sutienului Contează!

Septembrie 10, 2011

braZilele trecute, am postat pe facebook o fotografie cu mine și intenția mea de a mă delecta cu un sutien roșu. În urma comentariilor de acolo, am realizat că nu am idée cum se calculează mărimea lor. Că nu știu ce mărimi există și că dacă aș vrea să fac cadou o pereche, aș da-o cu totul în bra, ooops, bară.

Când te gândesti, că atunci când cumperi un tricou îți smulgi părul din cap neștiind ce mărime să iei, așa că îmi închipui cum este când vrei să faci cadou o pereche de sutien. Deja parcă văd imaginea: te duci la persoana ce deservește și îți expui intenția ta de a cumpăra ceva draguț pentru o persoană dragă. Apoi rămâi stupefiat când ești întrebat ce mărime poartă persoana dragă. Atunci încerci limbajul prin semne, trecând de la codul Morse spre orice cod ce ar putea reflecta ceva. De parcă ai juca pantomimă sau ești la un interviu pentru slujba de mim. Și cu toate strădaniile tale de a nimeri mărimea potrivită tot s-ar putea să ajungi la concluzia că mărimea chiar contează, mai ales acea corectă!

Totuși pentru a mă lumina am făcut un pic de săpături alături de prietenul nostru negreșit și loial și cu adresă stabilă Google. Așa că dacă sunteți interesați sau nu, dacă știti mai multe și vreți să ne versați și pe noi, puteți citi și completa. Iar pentru cei neinformați – Un om informat e un om cu sutien la cap!

Despre mărimi.

În achiziționarea unui sutien corespunzător, trebuie să consideri 2 dimensiuni:stk61713cor

* circumferința toracelui

* dimensiunea cupei

Pași:
1. Măsoară de jur împrejurul toracelui, chiar sub sâni. Este prima dimensiune de care ai nevoie. (ex: ai 80 cm)

2. Măsoară apoi circumferința toracelui, dar la nivelul sânilor (apel la celebrele masuri 90-60-90). Scade din noua suma dimensiunea toracelui; vei obține un număr care variază între 1 și 12 cm sau în cazuri extreme, mai mult. (ex. ai 90, din care scazi 80 cm și deci rămâi cu 10 cm, care conform graficului de mai jos reprezintă cupa D).

Pentru fiecare unitate de diferență obții câte un tip de dimensiune a cupelor. Cu alte cuvinte, dacă diferența este 2,5 cm, înseamna că e A la cupe, dacă diferența e 5 cm,  B, dacă e 7,5 cm, C etc.

Calculator Marime Sutien <–- Link aici

Convertor Marime Sutien <–- Link aici

Graficul dimensunilor la cupe:

2,5 cm diferența : A

5,0 cm diferența : B

7,5 cm diferenta: C

10,0 cm diferența:: D

12,5 cm diferența: DD (E francez)

15,5 cm diferența: DDD (E European, F francez)

17,5 cm diferența: DDDD

20,0 cm diferența: FF

În sistemul de inci ( 1 inch = 2,5 cm), se calculează un pic altfel.

De ex. La fel cum am spus și mai sus, prima cifră care o calculezi e cifra cutiei toracice, astfel de ex dacă rezultatul a fost 27, la acest 27 adaugi 5, și rămâi cu cifra 32 la cutia toracică, dacă la măsurătoarea cutia toracice este de 33 sau depășește această cifră, adaugi doar 3.

Apoi, măsori „partea voluminoasă” a bustului, adică cam acolo unde e cel mai înalt vârf al masivilor voștri mamari, și de ex. rezultatul e 34, în acest caz, diferența dintre 34 și 32 va fi 2, pentru fiece inci se adaugă o litera, adică:

1 inch =A, 2 inch= B, 3 inch= C, etc.

in acest caz masura ar fi 32B

Pentru mai multe explicații, urmăriți materialul de mai jos.

Fetele deobicei nu prea au problema asta dacă se adresează la un magazin specializat de sutiene, dar dacă totuși folosiți altceva și altundeva de a procura, ar trebui să vă știți măsura, iar băieții măsurați fetele când dorm. Dar aveți grijă, să nu se trezească atunci când, ori folosiți metru pentru a măsura, sau dacă nu aveți: ața pe care mai apoi o veți măsura cu rigla.

Fetelor dacă vă treziți și iubitul sau soțul e în mâna cu o riglă, un foarfece și o ață, el doar încearcă sa va afla mărimea la sutien, așa că nu vă speriați!

 Surse: 85b, tpu, 121

18 comentarii leave one →
  1. Rusli permalink
    Octombrie 2, 2009 09:19

    Vad k te rupe pe tine in america :)))

    • alex permalink*
      Octombrie 2, 2009 09:27

      posibil:)))..cum altfel?:)..cred ca asta de la mancare care..e cam aia de la cernobyl:)))

  2. nika permalink
    Octombrie 2, 2009 11:35

    Bravo, foarte util!
    Mai rar atata interes din partea unui barbat pentru o piesa atat de banala, dar importanta pentru femei.

    Vroiam sa-ti zic si o mica observatie. Corect este sutien.
    SUTIÉN ~e n. Articol de lenjerie pentru femei, care susține sânii. [Sil. -ti-en] /<fr. soutien

    Pentru ca nu-mi place cand aud asta de la barbati, dar si mai tare ma enerveaza cand o mai zic si femeile. Sa nu le turnam apa la moara.

    • alex permalink*
      Octombrie 2, 2009 17:37

      MUltumesc mult pentru corectie:)..pentru ca nu folosesc nu aveam de unde sa stiu:)..eu am incercat sa corectez, daca vrei mai uite pe unde am scapari.
      MUltumesc!

  3. Octombrie 2, 2009 11:58

    presupun că atunci când te întorci din SUA vei avea jumate de geantă cu..sutieni!🙂

  4. Eugenia permalink
    Octombrie 2, 2009 13:32

    Alex, asta in nebraska aveti asa cursuri speciale?? :)))))

    • alex permalink*
      Octombrie 2, 2009 17:33

      vrei s ate inscrii si tu?

  5. Andrei Fornea permalink
    Octombrie 2, 2009 19:35

    Sper ca ne va prinde bine informatia😀

  6. Irina Kaiser permalink
    Octombrie 2, 2009 20:04

    hihihi eu cind cumpar ii zik vinzatoarei sa se uite la mine si sami dea marimea mea!! :)) nici pin acum nu shtiu ce marime am :))

    • alex permalink*
      Octombrie 2, 2009 20:21

      apu tu calculeaza:)))

  7. Napocel permalink
    Octombrie 4, 2009 10:39

    Meseria de vânzător de sutiene e o ocupație complexă, nobilă ce necesită atât cunoștințe-n domeniu cât și darul imaginației.

    • alex permalink*
      Octombrie 4, 2009 18:08

      pey este..eu cred ca fac scoala ca si stwerdsesele:”)

  8. Victoria V. permalink
    Octombrie 23, 2009 08:00

    Mancarea din HameRica ca si cea de la Cernobal!😀 lol ai dreptate. Eu mananc fructe si cereale :p

  9. iuliana82 permalink
    Noiembrie 27, 2009 21:20

    eehehe ! asta cu sutienu’ e semiotic! , iaka si tu , repede ai ales unu rosu! mai alex, mai!

    • alex permalink*
      Noiembrie 28, 2009 08:07

      da shi nutzi plashi…rosu rupeeeee:))

  10. Arincik permalink
    Octombrie 13, 2012 22:16

    Da eu in sfyrshit am gasit un magazin care face (uneori) marimea mea! Daca ceva, mie 85AA, fara syrma shi perne. Ziua mea shtii cynd ii😛
    Apropo, de fapt prima cifra nu poate fi doar marimea sub tzytze, acolo se adauga o rezerva ca la americani, numai ca am uitat formula. Caroce, de masurat trebuie in magazin. Daca vrei sa cumperi pentru cineva shi magazinul nu permite schimburi, trimite-i cu cele mai calde cuvinte shi cauta altul.

    • alex permalink*
      Octombrie 13, 2012 23:51

      uuuuu bun, merci de recomandare, da atunci când vrei să faci surpriză cum să calculezi?

    • Arincik permalink
      Octombrie 14, 2012 13:16

      De aceea shi am zis sa iei numai de la magazine unde potzi sa schimbi marfa. Cautzi aproximativ shi pe urma daca ceva….
      In principiu conteaza mai mult sa nimereshti forma shi marimea cupelor, lungimea de obicei se ajusteaza.

Butterfly sharing is caring

