Skip to content

Vizită la stomatolog

August 4, 2011

Vizita la stomatolog e ca prima întâlnire.

Te duci atunci când ai găuri în inimă, ai nevoie de o plombă sau tânjești după o inimă nouă.

Te doare ceva și tu trebuie să faci pasul și să-ți faci programare. Și o dată ce ai stabilit data și ora, vrei deja tu, sau nu vrei trebuie să te duci.

Și oridecâte ori nu ai fi fost la stomatolog tot ții frică să te duci. Pentru că chiar dacă știi în linii generale ce se întâmplă, niciodată nu e la fel, și mereu te trec fiori peste tot.

Apoi ajungi unde ai stabilit și aștepți, și aștepți și cu cât stai aștepți mai mult, nu știi dacă ești gata și nu mai știi ce să vrei, primul instinct e acela să fugi cât mai departe.

Și mereu se întârzie, și te face mai nervos, apoi când intri la stomatolog, observi fiece detaliu. Simți parfumul, vezi îmbrăcăminte și orice nimic de parcă ar spune ceva. Și încerci să fugi în altceva doar ca să te relaxezi, dar asta nu se întâmplă.

Deobicei persoana cu care ieși te întreabă multe și vorbește mai mult, iar tu prin răspunsurile tale și prin mini-întrebările care le dai susții discuția.

Atunci nu mai simți nimic ce se întâmplă în jur și devii cu capul în nori, și de ar fi cineva să te ciupească  nu simți, ești amorțit. Și atunci parcă ți se sfredelește în creier, și chiar dacă poate nu ți-ar plăcea știi că după te vei simți mai bine.

Așa sunt primele întâlniri, foarte multă incomoditate, nervozitate dar dacă treci peste, te simți mai liber și mai în apele tale.

Dacă totul a fost bine, ieși de la stomatolog cu un zâmbet, și știi că în curând nu vei mai veni, deci nu vei mai trebui să te duci la prima întâlnire și să iai totul de la capăt.

Dacă pe urmă iar încep dureri, iar trebuie să vii și să repeți povestea. Partea bună e că dacă încerci să-ți înșeli stomatologul, durerile niciodată nu se vor termina, și nu vei dormi nopțile și te vei ține cu mâinile de cap.

Așa că să nu vă fie frică de stomatolog, mereu îți aduce fiori care credeai că nu mai există, la propriu și la figurat.

PS: Ce spune despre asta Dragoș Galbur și Dima Muntean?

15 comentarii leave one →
  1. August 4, 2011 19:39

    eu am chiar un stomatolog. f. de treaba. chiar azi am fost la el. la fiecare data, ma duc cu inima deschisa, si vin cu buna dispozitie. pe linga faptul ca este un profesionist de nota 10 este si un om f. ca lumea. Eu l-as numi cel mai uman stomatolog 🙂

    • August 4, 2011 19:41

      super, la mine stomatologul tot e tare nice, dar mie mii frică, că eu aș putea face o mișcare bruscă și să-mi găuresc limba, mereu am frica asta

    • August 4, 2011 21:03

      exista un exercitiu> incearca sa te pui in locul stomatologului si imagineaza-ti ca doctorul este pacientul, adica tu – si unul care se fitzie in scaun si se gindeste ca o sa-i gaureasca limba. astfel vei vedea cate responsabilitate are, sa ca de fapt pacientul trebuie sa fie f. calm si cooperant pt a obtine un rezultat super frumos 🙂 Educate your fears. We, human beings, can do this 🙂

    • August 5, 2011 01:42

      păi asta și fac, dar frica persistă. eu cândva am apucat mâna stomatologului și i-am scoso din gură, ș asta restrospectiv gândindu-te e creepy!

    • Melly permalink
      August 5, 2011 11:21

      Superrtare :)) ..eu am f[cut exact ca și tine când am început vizitele la stomatolog (cred că eram pe la a doua..)..ideea ce nu o înțeleg unele persoane e că eram așa speriată încât am depășit pragul autocontrolului (având făcute și două injecții cu anestezie)..și în acele momente instinctul de supraviețuire o preluat controlul în consecință m-am apărat de „atacul” stomatoloagei 😛 ..Logic că am panicato și pe ea…o țipat la mine ..mo scos afară ca să ne calmăm fiecare apoi am reluat consultația cu mai mult curaj :D..Totuși de atunci ca să nu mai ajung în situații extreme cum simt ceva la dinți–» mis prima la stomatolog :D..așa mă asigur că nu va trebui mai târziu să mă „lupt” cu el/ea :))

      P.S. încă nu am avut o întâlnire similară :D..dar mai pot spera >:)

    • August 5, 2011 13:12

      exact, la stomatolog trebuie să te duci oricât de mult nu ai vrea și pe urmă te simți mai bine!

  2. August 5, 2011 02:55

    Știi ce spun eu? Data viitoare să vii la mine !

    • August 5, 2011 13:11

      da la tine tot îi gratis?:))

  3. Viorica permalink
    August 5, 2011 17:55

    Solutia ca stomatologul sa fie un bun prieten si asa te duci cu mai multa dorinta parca 🙂 Asa e la mine. Apoi sa mergi la fiecare 6 luni la curatat dintii in asa caz daca sint probleme se depisteaza la timp pina devin prea complicate, apoi copiii trebuie dusi la curatat dintii de la 4 ani, aici li se mai ofera si jucarii copiilor dupa vizita si li se pun desene animate in timpul vizitei si pina la urma ei se obisnuiesc probabil si nu mai au frica cind cresc mari.

    • August 5, 2011 20:49

      din păcate noi ne ducem la stomatolog doar când ne doare.

      eu tot aș vrea să-i obișnuiesc așa pe copii mei, când îi voi avea:)

  4. myina permalink
    August 5, 2011 21:16

    frumos scris !!!, totul asa in culori de nu mai ramine loc pentru teama 🙂
    cred ca se merita de repetat aceste vizite 😉

  5. August 6, 2011 22:58

    hai ca e bun. Mi-a plăcyut analogia. Eu acum sunt la mare şi prea pot să scriu ceva sănătos.

    • August 7, 2011 10:26

      🙂 ai grijă de dinții tăi la mare

  6. Februarie 11, 2013 10:36

    Off, eu numai am citit shi dam o inceput sa ma doara…deacord, stomatologul nu-i de dorit sa-l „insheli”…

Butterfly sharing is caring

