Skip to content

Zboară, puiule, zboară

Iulie 22, 2011

Eu sunt și sper că mereu voi fi de părerea că un student în anii lui de studențime trebuie să învețe cât mai mult posibil și nu vorbesc doar de abilități academice și teoretice. Și în același timp să aibă cei mai frumoși ani: ani plini de aventură, ani care mereu vor fi alături de el pe tot parcursul vieții.

Un student trebuie să călătorească oriunde, trebuie să întâlnească cât mai mulți oameni cu diferite experiențe, oameni de diferite rase, oameni cu diferite religii și păreri, diferite ideologii și opinii despre cum ar trebui să fie viața.

Din păcate mie niciodată nu mi-a spus nimeni, unde aș putea aplica să mă duc undeva, a trebuit să caut singur pe Google, să citesc pe Facebook și totuși am reușit să văd multe în anii mei de studențime: 7 țări, peste 40 de orașe și nenumărate ore de drum în mașină, tren, autobuz sau avion.

În afară de AIESEC sau SALTO care oferă posibilități de călătorie, există alte 3 mari direcții unde studenții se strâng din toată lumea și fac ceva împreună, acestea sunt:

Festivalurile internaționale sunt evenimente la care vin între 100 și 500 studenți, uniți sub umbrela lui de tematici și se încearcă de a privi anumite probleme din diferite puncte de vedere. Eu am fost la International Student Week in Timișoara: Closed eyes, open mind și International Student Festival in Trondheim: Globalise this: Health și mă pregătesc să mă duc din nou în Timișoara și International Student Week in Belgrad.

Săptămânile internaționale, sunt mai micuțe, între 18-40 participanți, și sunt un pic mai restrictivi: aici se acceptă doar studenți care la ei în țară există o săptămână internațională, totuși se fac excepții și persoane care nu fac parte din rețea pot participa la fel. Eu am fost la International Week Warsaw: Polish your business.
Pentru că sunt evenimente mai micuțe, părerea mea e că s-ar putea organiza foarte ușor și în Chișinău, și dacă organizăm, intrăm în circuit, păcat că Universitățile noastre pun accent pe mobilitatea academică doar pentru bifă în propunerile pentru studenți.

Modelul Națiunilor Unite, e unul dintre cele mai academice reuniuni de studenți din lume deoarece tratează teme globale importante și simulează organele Națiunilor Unite. Aici trebuie să te pregătești mai intens și ai o doză foarte mare de respect ulterior dacă te interesează domeniul relațiilor internaționale.

Acu eu fac parte din echipa ce a organizat Moldova International Model United Nations, în perioada 27-30 iunie 2011: www.mdimun.org

Ce poți învăța?

În primul rând înveți cum să-ți planifici o călătorie. Înveți cum să găsești resurse pentru a călători în cazul în care evenimentul nu îți acoperă cheltuielile de călătorie.

Înveți cum să-ți obții singur o viză, apoi datorită călătoriilor tale din timpurile studențimei, colecția de vize îți crește credibilitatea de călător și obții vizele mai ușor.

Înveți cum să supravețuiești cu resurse minime undeva și în același timp să petreci un timp foarte și foarte frumos.

Îți îmbunătățești engleza și în același timp înveți cuvinte din alte limbi care pe viitor te vor ajuta să faci o impresie bună salutând sau mulțumind pe cineva în limba lor de origine, un xie xie, ginkue sau un gamarjoba niciodată nu strică.

Îți creezi o rețea mondială de prieteni, iar pe viitor în caz de ceva știi mereu că ai un pat undeva prin Viena, Jakarta, Sydney sau Mendoza. Cum îi spuneam noi în Norvegia, princiupiul 3B: Free Bed, Free Breakfast and Free Beer.

Înveți culturi diferite și poți verifica anumite date direct de la sursă. Mergi peste stereotipuri și vezi oamenii din spatele lor. Nu poți niciodată critica un popor sau o națiune dacă nu ai interacționat și nu ai cunoscut pe cineva de acolo.

Apoi înveți să fii tu însuți, să te cunoști pe tine și să știi cine ești, de unde vii și unde te duci.

Nu știu de ce, unii studenți uită că sunt studenți și urăsc Universitatea. Având carnetul de student ai posibilități nelimitate așa că un respect mare pentru cei care caută aceste posibilități și le fructifică.

În rest nu-mi rămâne decât să vă spun: Călătorie Plăcută!

PS: Fiți mereu deschiși spre orice: chiar de a petrece 3 zile în autobuz, sau 2  în tren singur-singurel, să trebuiască să mănânc free samples sau să dormi pe același pat cu alte 3 persoane. Călătoriile memorabile nu sunt pentru cei alintați!

Articol publicat pe allmoldova.

2 comentarii leave one →
  1. Melly permalink
    Iulie 24, 2011 09:11

    Din păcate nu toată lumea deţine timpul şi resursele tale..Eşti ceea ce eşti datorită educaţiei şi experienţei obţinute pe parcursul vieţii🙂..Te susţin în afirmaţia că cu cât cunoşti mai mulţi oamenii şi tradiţii cu atât se vor îmbunătăţii aptitudinile tale sociale :)…eu una am simţit la un moment dat că mam născut at the wrong place in the wrong time :P…dar puzzelul numit „viaţă” e mai mare decât pot eu concepe😀 ..Mi-ar fi plăcut să am şi eu cât mai multe opţiunii prin intermediul facultăţii de a îmi dezvolta aria cunoştinţelor în domeniu vizitând cât mai multe locaţii favorabile procesului meu de pregătire..din păcate în cinci ani au reuşit să organizeze o singură excursie la 1,5 ore distanţă cu autocarul facultăţii care la destinaţie a făcut explozie la roată şi nea silit să ne împrăştiem şi să ne întoarcem acasă cu propiile forţe (eu am făcut autostopul la tiruri pe centură – not so cool, but I was lucky :P) ..
    So…good for you…at least you have great memories..and lots of acquaintances🙂

    Frumos explicate evenimentele pentru cei care vor să-ţi calce pe urme..şi felicitări pentru eforturile depuse pentru a putea participa la ele🙂

    Kisses&Hugs my B

    • Iulie 30, 2011 12:52

      Important e sa vrei, dear, și tu doar știi că eu chiar vreau.

      Huuuuuug :*

Butterfly sharing is caring

