Skip to content

Familii gazdă: Coordsen și Rokseth

Iulie 15, 2011

Dimitrie Cantemir spunea că noi suntem un popor foarte primitor şi că străinii se simt bine la noi. Aşa este mereu, când vine cineva de rang mai înalt sau mai puţin înalt trimitem în întâmpinare pe cineva îmbrăcat în costum naţional cu un colac cu sare, vrea persoana aia, nu vrea, dar aşa e tradiţia!

Călătoriile mele şi anul meu petrecut în Beatrice, Nebraska, SUA, m-au învăţat că înainte de a primi pe cineva trebuie să-ţi deschizi inima şi sufletul şi să le oferi un locuşor acolo, pentru că aşa ei mereu vor rămâne aici şi voi veţi pleca odată cu ei.

Acum eu pe Facebook am trei nume de familie: Lebedev, Coordsen şi Rokseth, mulţi mă întreabă de ce, şi de ce numele meu continuă să crească. Răspunsul e simplu, pentru că eu trăiesc în mai multe inimi simultan, iar ei trăiesc în inima mea.

Lebedev mereu va fi casa mea din Moldova, Coordsen îmi va fi refugiul din Nebraska, SUA, iar Rokseth sentimentul de hyggelig (n. unul din acele cuvinte adorabile care nu pot fi traduse) din Norvegia.

Eu cred că sunt o persoană foarte norocoasă, am 3 mame, 2 taţi, 3 fraţi, 2 surori, 3 căţei şi o dragostea ce mi-ar ajunge pentru minimum 27 vieţi.

Familii Gazdă

Sunt sigur că mulţi dintre cei care au fost cu vreo bursă în străinătate sau schimb de experienţă între tineri ştiu despre ce vorbesc şi ştiu cât de importante sunt familiile gazde.

O familie care decide pentru un timp să te primească şi tu să devii membru al familiei lor, fără privilegii şi totuşi fără discirminări. O familie în care creşti şi ei cresc odată cu tine.

Afli lucruri noi şi interesante despre locul unde te afli, te ajută să înţelegi lucruri pe care nu le pricepi şi, în acelaşi timp, ei află de la tine despre pâinea din Moldova, despre salariile medii din Moldova şi despre ciocolatele foarte gustoase din Moldova.

De familia gazdă de cele mai multe ori depinde experienţa ta şi dacă îţi vei aminti acel loc cu dragoste, sau doar ca ceva care a fost şi bine că a fost.

Apoi ai motive să-i vizitezi şi ei să te viziteze, şi din lumea noastră mică, facem alta şi mai mică, şi mai aproape.

La festivalul internaţional de studenţi din Trondheim din 2011, au participat 525 studenţi, şi organizatorii le-au găsit la toţi gazde, ba mai mult erau mai mulţi doritori decât participanţi. Și Trondheim e doar cât o şesime din Chişinău.

Familii Gazdă în Moldova

Acum provocarea mea pentru voi!

De exemplu dacă s-ar anunţa că peste o săptămână va avea loc un festival/conferinţă internaţională de studenţi, şi organizatorii ar avea nevoie de gazde, cât de deschis tu ai fi să găzduieşti pe cineva?

Gratis şi în plus să le oferi mâncare dacă ar avea nevoie, să le mai arăţi locuri din Moldova şi să-i ajuţi? Să nu ceri nimic de la ei decât să fie parte din familie şi să-i tratezi ca atare.

Să treci peste scuze de genul: nu avem suficient loc, nu cunosc bine engleza, dacă e cineva rău şi mă taie noaptea! Să demonstrăm că suntem cu adevărat primitori şi gazde ca noi nu mai sunt.

În Moldova avem programe prin care străinii vin la noi, începând cu Corpul Păcii, Serviciul European de Voluntariat, şi până la proiecte mici cu internaţionali  care au nevoie de gazdă doar pentru câteva zile.

Și totuşi nu ştiu mulţi oameni care au găzduit pe cineva, nu am citit nicăieri niciun articol despre care străinii să scrie că Gazda lor din Moldova Rocked! (aici desigur aştept să mă contraziceţi şi să mă acoperiţi cu linkuri care ar dezbate concluzia mea).

Welcome to Moldova, scrie la ieşirea din aeroportul din Chişinău, dar oare unde scrie Thank You for being here?

Articol publicat pe allmoldova.

No comments yet

Butterfly sharing is caring

