Skip to content

27 – Love: Novak Djokovic

Iulie 4, 2011

Eu greu să explici ceea ce simte un suporter, și nu contează a cărui sport sau în general a cui suporter. Noi alegem să ne trăim uneori propriile simțiri de adrenalină prin adrenalina altcuiva, de aceea sunt populare orice fel de fan cluburi și sporturile în general.

Așa cum o facem în viața de zi cu zi cu produsele ce le folosim așa ne identificăm și cu o anumită echipă sau jucător.

Și uite așa după mai bine de 4 ani, în care am bătut la cap pe toți cu Novak Djokovic, și cu încrederea mea că el va deveni  numărul #1 mondial, azi, 4 iulie 2011, Novak, a devenit numărul unu.

Și acum pot să spun o mulțime de v-am zis eu, dar eu sunt foarte bucuros și încântat de asta. Cândva scriam de istorii de succes, anume aceasta înseamnă pentru mine Novak Djokovic, o poveste din care înveți să nu renunți niciodată și să-ți continui viziunea și calea orice ar spune ceilalți.

Novak Djokovic

Prin 2006, eu cu Andrei și cu Traian puneam pariuri online, și cum în fotbal și tennis oamenii cunosc mai multe, așa și eu pariam pe fotbal și tennis. Într-o seară eu urmărind niște meciuri, Traian îmi trimite un link, și spune uite la nebunu de Djokovic, prima mea întrebare a fost cine este el, Traian mi-a răspuns că un copkil de 19 ani ce joacă pentru naționala de Tennis a Serbiei în rezerve.

Și nu mai ține minte cu cine juca, dar Novak după ce a pierdut primele 2 seturi, a revenit și și-a zdrobit adversarul cu 3-2, printr-o luptă crâncenă. Atunci mi-a plăcut că el nu s-a dat bătut și a vrut să demonstreze că el merită să joace pentru naționala Serbiei.

Apoi de fiece dată eram atent la meciurile lui Djokovic. Primul campionat la care eu l-am văzut, a fost la cel din Metz din 2006. Atunci pusesem primii mei bani pe Djokovic, și până în semifinale a câștigat ușor.

Atunci am aflat că el câștigase în cariera lui doar un mic capionat de tennis, și dacă îl câștiga pe acesta de la Metz avea să devină cel mai important de la dânsu din carieră. În semifinale a jucat cu Gasquet, și deși a pierdut primul set la tie-brake, la câștigat cu diferența care îmi trebuia mie.

În finală trebuia să joace cu Melzer, și eu pusesem pe Djokovic că va câștiga la diferență de 4,5 gameuri. În primul set Novak a pierdut 4-6, al doila l-a câștigat 6-3, deci ca eu să câștig, Novak trebuia să câștige 6-2. Însă setul a început cu totul diferit. Melzer a început și și-a luat primele 2 serviri, și Novak serviciul lui, și scorul era 1-2, pentru Melzer, ca eu să câștig Novak trebuia să câștige consecutiv toate cele 5 seturi.

Eu deja nu prea credeam, mp pregăteam să mă duc să mă băiesc, și am zis că mă uit la serviciul lui Novak, apoi intru în baie. Și s-a început 0-15, 0-30, 0-40, Melzer avea triple break point, deci eu deja îmi alegeam ștergarul și am zis, Novak, dacă tu revii și câștigi acum, atunci eu voi fi fanul lui pentru totdeauna. Apoi a urmat 15-40, 30-40, 40-40, A-40, și Novak nu a mai pierdut nici un game până la sfârșitul jocului, făcându-mă să trăiesc fiece minge servită, cu mine stând cu ștergarul în mână și cu inima parcă ieșindu-mi din cutia toracică.

Atunci eu cu Traian, Denis Rusu și Andrei mereu le spuneam că Novak va deveni numărul 1, și toți îmi ziceau că nime nu poate să-i detroneze pe Nadal și Federer. În 2007 când am fost în UK, vorbeam cu niște neni de la Abingdon, și ei îmi ziceau că Yes, Novak îi bun, dar nu de numărul 1. Dar totuși eu am continuat să cred în el și să-l susțin în orice meci.

Mai țin minte o dată juca cu Murray, și al 4lea set îl pierduse cu 6-1, și Murray îl egalase, mulți jucători în asemenea momente cad psihologic și în al 5lea set, rar când mai arată ceva, dar și atunci Novak, a luptat și i-a întors favoarea lui Murray câștigându-l cu 6-1.

Apoi de-a lungu anilor s-au întâmplat următoarele. În 2008, Novak a devenit primul jucător, în afară de Nadal și Federer care câștigă cun Grand Slam din 2005. A fost primul jucător după Boris Becker, 1994, care îi câștigă pe primii 3 clasați într-un turneu. Și unul din doi jucători, după Thomas Berdych, care îi câștigă și pe Nadal și pe Federer în același an.

Apoi a început să câștige mai multe campionate, a luat bronzul la Jocurile Olimpice din 2008, a devenit numărul 3, și a rămas 3 timp de 2 ani, apoi anul acesta a câștigat pentru a 2 oară Australian Open-ul, apoi ieri a câștigat pentru prima dată Wimbledonul (este și așa film, eu super îl recomand). Și în 6 luni a trecut de pe poziția 3 pe 1, și anul acesta a pierdut numai un meci.

Iar acum este nr. 1!

Îmi place la Djokovic că niciodată nu renunță și luptă până la ultima minge pentru ceea ce vrea. Știe când să cedeze unele seturi, și știe când să se țină de fiece minge și să doboare psihologic adversarul. Și nu contează dacă Novak va câștiga meciul sau îl va pierde, îl vei privi cum luptă până nu e gata. Novak e un luptător, asta îl face pe dânsul magnific. Și perseverează și crește.

Și acum va fi mai greu, va trebui să-și apere poziția numărul 1, dar eu am încrederea că el va termina anul ca numărul 1, orice ar fi. Iar privind oameni, chiar dacă din sport, ca Novak Djokovic, Lance Armostrong, Steven Gerrard sau Ronny OSullivan, nu ai cum să nu devii inspirat și să lupți pentru visele și ambițiile tale până la capăt.

Noi avem nevoie de oameni care să ne inspire ca și noi la rândul nostru să devenim surse de inspirație. Și mai știu că unii spun că îmi investesc timpul în fignele al de Fotbal și Tennis, și că prea multe sentimente pun în cheering, dar fără astea nu aș avea inspirația să fac altceva. Așa că eu le răspund celora ce îmi zic asta, că atunci când ai în viața ta, și în ceea ce faci, ceva care te inspiră și te motivează, oricât de ridicol nu ar fi acele lucruri, atunci crești și crezi că poți atinge orice ți-ai pune în scop.

Acum le zic profei mele de Retorică: Ana Trifan, suporter Federer, și Nataliei Marinov, suporter Nadal: V-AM SPUS EU!!!!!!

PS: Djokovic îi Gemeni

PPS: Love în tennis înseamnă zero

2 comentarii leave one →
  1. Iulie 5, 2011 01:41

    Si totusi, Nadal is the best:)

    • Iulie 5, 2011 02:00

      aici te voi contrazice, nobody messes with Novak:)

Butterfly sharing is caring

