Skip to content

Ploua infernal…

Iunie 26, 2011

Azi plouă. Și plouă tare, și ieri a plouat și vineri a plouat și se aude că va mai ploua. Apoi asta nu te face decât să te gândești la ploaie.

Azi dimineață în microbuz chiar și mp3-ul a simțit că plouă și mi-a dat iarăși aleatoriu 3 cântece despre ploaie: Kiss in the Rain, Raindrops keep falling on my head și Na ulițe dojdik, a nam vsio ravno!

Și asta de face să te gândești la ploaie și să simți ploaia, așa cum scriam eu o dată.

Din start spun că mie nu-mi plac umbrelele, eu am hoodie-ul meu care e cu mine și pe ploaie și pe vând și dacă mă gândesc am foarte multe amintiri legate de hoodie și ploaie.

Ploaie.

Azi este maratonul în Chișinău, și plouă. La Hai Moldova tot a plouat și parcă orice se întâmplă mai mare și important este udat de ploaie. Atunci când eu am plecat din Beatrice, Nebraska, USA, tot ploua.

Anul acesta când stam în rând pentru viză pentru România tot a plouat și anul trecut tot.

Ador săruturile în ploaie, ador să mă plimbu îm ploaie să am în palmă altă palmă udă și 2 zâmbete mai importante ca orice umbrelă. Și poate și desculță.

Când locuiam la țară, noi copii adoram când ploua, deoarece putea bea apă din ploaie, poți merge pe drum și să-ți faci ciorăpei de nămol și la urmă încercam cu nerăbdare să vedem curcubeul.

Ador concertele în ploaie, în care dansezi și părul îți este ud, și simți stropii pe tot corpul și când sari parcă îmbrățișezi ploaia, tu vii spre ea, și ea spre tine. Ador să dansez cu cineva în ploaie, atunci simți respirația caldă ce vine de la parteneră, și bătăile inimii, și luna deasupra dacă e seară. Atunci chiar nu trebuie de spus nimic, te lași pur și simplu scăldat de ploaie.

Ploaie caldă, ploaie rece, important sufletul să ne fie cald.

Eu am observat că noi ne temem de ploaie, nu pentru că e udă și plouă, dar din considerente sociale.

Ne udă hainele ce ar putea să se deterioreze, ne murdăresc pantofii, ne strică telefoanele mobile, iar drumurile fac apa ce stă jos – murdară. Și pentru noi ploaia nu e apa ce cade cu stropi mai mici sau mai mari, ci bâltoaca care rămâne și mașinile o amestecă.

Ne e frică să ne udăm, că am putea să ne îmbolnăvim, ne e frică de ploaie, deoarece nu am învățat să trăim cu ploaia.

Eu sunt la fel, uneori ploaia mă bucură, alteori mă deprimă. Ploaia aduce cu ea amintiri. Amintiri de oricând, de oriunde. Ploaia aduce cu sine sentimentele și profunzimea.

Și oricât de soare nu ar fi soarele, el nu poate ajunge așa adânc în noi. Soarele catalizează dispoziția, dar el nu ne face să ne amintim atingerile tandre, șoaptele și strângerile de degete.

Când plouă noi tindem să venim mai aproape. De noi înșine sau de o persoană anume. Ploaia e exclusivistă și nu colectivă, e foarte greu să simți mai multe persoane în același timp pe timp de ploaie. Ploaia ne face să privim filme ce ne-ar aminti de persoane, ploaia ne face să ascultăm muzică ce ne face să simțim persoane, ploaia ne face să cimtim cărți ca să căutăm persoane printre pagini. Ploaia ne face să dormi, ca să o visăm pe ea, persoana din fiece film, cântec sau carte.

Din ploaie, Doamne am apărut, și ne vom întoarce în ploaie.

Și azi eu mă gândesc la Paula Seling!

15 comentarii leave one →
  1. Iunie 26, 2011 14:16

  2. Iunie 26, 2011 14:57

    Dupa ploaie vine soare…

  3. Iunie 27, 2011 18:45

    ador ploaia, mai ales pe asa fundal http://www.youtube.com/watch?v=v9svxE49Ngs

    • Iunie 27, 2011 19:55

      azi eu m-am simțit excelent+

  4. carte_de_colorat_viata permalink
    Iulie 19, 2011 14:17

    Ploaia
    Ploaia care va veni le va potopi pe toate. Iubesc si Ploaia si Soarele. Nu mi se pare ca se anuleaza, se completeaza. Si este vreo zi mai frumoasa pe Pamant decat aceea in care Soarele iti zambeste prinstre stropii Ploii? Asa cum si rosul si negrul se completeaza, fiecare il scoate pe celalalt in evidenta. Si atunci cand il ai pe unul, duci lipsa celuilalt. Iubesc noptile in care ploua si sa aud natura cum se zbate afara..si ma simt la adapost in cuibul meu de sub plapuma. Imi place sa merg prin ploaie vara, dar sa nu bata vantul. Imi place sa ii vad pe toti grabiti, nu cumva sa se dezintegreze din cauza unor stropi rebeli din cer. Daca e venit din Cer, trebuie sa faca bine! E Viata. Poate fi chiar o noua viata. Te spala. Cand ploua, in trafic auzi doar masinile ploscaind prin balti. Si farurile fac din oras unul luminos. Si atunci fac abstractie de tot zgomotul din jur. Si nu ma simt singura, caci sunt eu cu gandurile mele. Si pot sa mi le pun in ordine. E nevoie de un moment si pentru asta. Imi place ploaia pentru ca atunci cand ploua eu imi pun gandurile in ordine. In haosul ei, eu imi gasesc echilibrul.
    A plouat in Vama. La finalul serii eram ca miresele care isi terfelesc dimineata rochia prin noroi. Dar asta cica iti aduce noroc. Hainele au plutit in ritmul nostru de dans si s-au udat. In pauze s-au uscat. Apoi a plouat si am fugit prin ploaie dupa Celelalte Cuvinte. Mi-am luat o clipa sa ma uit in Sus si sa ma bucur de senzatia rece de pe piele si de apa ce se prelingea peste fata mea..peste ochii mei. Pareau sarati..nu stiu daca de la mare sau eram doar eu. Mi-am strans apoi boleroul pe mine si am fugit in continuare. Si ma simteam libera. Ca apartim Totului. E “comuniunea om-natura” pe care o tot auzi la orele din liceu…cu Eminescu si codrul lui batut de vant. Asa eram eu si Ploaia. O simteam pe mine, in mine…si cred ca ma simtea si ea. Hainele s-au udat iar si iarasi s-au uscat. Am dansat ude..si eram fericite ca nu mai conteaza cat suntem de leoarca. Toti eram la fel si ne bucuram de un U2 pe Tequila. Si chiar asa: “Why worry? Why worry…There should be laughter after pain/ There should be sunshine after rain/ These things have always been the same.”

    • Iulie 19, 2011 14:58

      tu ai un avatar asha galben:) daca tot vb de galben frumos

    • carte_de_colorat_viata permalink
      Iulie 19, 2011 21:36

      camp de floarea soarelui

    • Iulie 20, 2011 12:23

      rasarita rasarita la rasaritul-soarelui

  5. Octombrie 9, 2011 13:20

    azi m-am intors iar la articolul acesta

    • Octombrie 9, 2011 13:48

      eu tot când m-am trezit mă gândeam la acest articol

  6. Noiembrie 29, 2014 12:41

    ioii, ce frumos:X:X:)

  7. Noiembrie 29, 2014 12:41

    te astept si pe la mine🙂
    alexmaicon.wordpress.com

Trackbacks

  1. “Lasa-mi toamna in pace” | Devilteenager's Blog

Butterfly sharing is caring

