Skip to content

FAT – filmul despre dus și venit

Iunie 18, 2011

Azi am fost la premiera filmului FAT, film autohton, deci bun sau nu trebuie de susținut, pentru a avea și altele și pentru a încuraja producătorul autohton părerea mea. Mereu e plăcut într-un film să vezi locuri care le știi, și dacă filmele nu-s făcute în Moldova, mai rar simți asta.

Și în FAT am văzut USM-ul, și mă gândeam că poate o văd și pe Arina în Muzeul Etnografic din film.

Aș putea spune că e un început bun, e în top 3 filme Moldovenești la care am fost la cinematograf să mă uit (după Arividerci și Nuntă în Basarabia).

Ca idee, filmul atinge fenomenul migrației deci are tente sociale încercate a fi îmbinate cu umor tradițional de la noi. Jucându-se cu problema limbii, a clișeelor autohtone (Moldova – țara minunilor și Polițistul Căldare și mita).

Mi-a plăcut abordarea ideei, și cum au încercat să o combine cu dimensiunea temporală a ei. Despre schimbările sau ce dispare din cauza că cineva pleacă și lasă țara a nimănui (așa cum a făcut-o involuntar Ion Ciobanul, boierul Orheiului). În același timp se ating problemele sărăciei cauzate de migrație, de mixiunea internațională și ce se întâmplă dacă ar pleca toți.

În film se încearcă de a arăta imagini frumoase din Moldova (părerea mea legate artificial de film) și încurajarea simțului patriotic – Dialogul Bunicului cu Nepoțelul, A maiorului cu mașina veche, și a scenei din Aeroport.

Apoi sacrificiul rusului pentru viitorul Moldovei este de asemenea un simbol a faptului că ar trebui să dăm din coate pentru viitorul nostru, și să avem grijă ce este în sufletul nostru.

Per general filmul a fost ok, doar că care e problema, deși s-a încercat, filmul nu propune nicio replică ce ar putea intra în uz și să devină clișeu. Lucrul asupra unei asemenea replici ar fi adus un succes mai mare filmului. Totuși cred că acestea nu vor întârzia să apară în filmele următoare.

Pentru voi vă recomand să vedeți filmul, dar să aveți atitudinea pozitivă față de el, și nu vă grăbiți să criticați, eu cred că băieții s-au descurcat bine cu bugetul ce l-au avut. Și încercați să vedeți subtilitățile filmului.

Cam asta. Vizionare plăcută!

Realizatori:
Director de imagine – Sergiu Ciorescu
Operator – Marin Iliut
Operatori-sunet – Stefan Babara, Cristian Zavadschi
Regizor-sunet si compozitor – Igor Socican
Scenariu – Ivan Naniev, Igor Socican, Vladimir Goncharov
Producători – Ivan Naniev, Vladimir Goncharov

Distribuţie:
Vladimir Goncharov
Igor Socican
Cristina Ciobanu
Denis Moisei
Alena Chernomor
Verdes Irina
Mititelu Ecaterina
Colta Anna
ş.a.

Proiecţiile filmului Fat se vor desfăşura zilnic la orele 18:00, 20:00,
în weekend la 16:00, 18:00, 20:00.

La cinematograful Gaudeamus.

13 comentarii leave one →
  1. Iunie 18, 2011 00:15

    da moldovenii în afara tematicii migrației și a limbii – mai știu ceva ?

    • Iunie 18, 2011 00:16

      pentru altceva cred că finanțatorii nu dau bani de buget, că se încearcă a prinde 2 iepurie deodată ș film, ș temă socială

    • Iunie 18, 2011 08:58

      Din pacate e facut doar din bani proprii, nu din finantarea cuiva. E un inceput bun zic eu, daca poporul va sustine cinematografia de la noi cu siguranta vor aparea filme din ce in ce mai bune.

    • Iunie 18, 2011 09:05

      De accord. Detaliul despre finanțare puteam doar să-l intuiesc, dar se vede că e low budget:) Oricum, eu susțin inițiativa, și producțiile autohtone.

      Așa că aștept următorul film!

  2. Lafa Et permalink
    Iunie 19, 2011 18:57

    nu sustineti prin cometarii dar mergeti la film!

    • Iunie 19, 2011 19:03

      Păi asta și vreau ca oamenii să facă! Eu am fost și l-am luat pe fratemiu ș încă 2 ugrazi:) și le-am zis și la alții să se ducă și s-au dus!

  3. Iunie 19, 2011 21:04

    OMG … Iarasi un alt film de genul „suntem romani”, „lima rusa sux” etc. ca si Nunta din basarabia?

    Daca da … atunci nu ajungem departe cu industria noastra …

    STOP POLITIC!

    • Iunie 21, 2011 06:58

      cu stop nu vei ajunge nicăieri niciunde, eu zic PRO film Moldovenesc:) ș nu contează cum e și ce fel e, și apoi nu e politic, discutăm despre dânsul după ce îl vezi, ok?

  4. Iunie 21, 2011 14:15

    iaca eu tot am scris despre film.
    la înşeput mi-a părut rău c-am fost, da’ pe urmă iaca şi o ieşit.

    http://hodoronctronc.eu/filmul-fat/

    xtate, tare şiotchii articol. dar mi se pare că ai pătruns prea adânc. nici măcar regizoru nu cred să se fi gândit la asta😀

    • Iunie 22, 2011 01:13

      eu cred că exact regizoru s-a gândit la asta:)+

Trackbacks

  1. filmul FĂT | Hodoronc Tronc
  2. Vizionare publicitate plăcută! « VOXPUBLIKA| Platforma de comentarii, bloguri si analize a Publika.md
  3. Vizionare publicitate plăcută!

Butterfly sharing is caring

