Skip to content

Sexual Revolution

Aprilie 7, 2011

Celor mici le plac lucrurile mari, celor mari – cele mici. Un fel de plus de valoare la ceva ce se vrea a fi ceea ce nu este. Așa suntem noi, moldovenii, avem o țară mică dar vrem toți să ne vadă mari și tari.

Când facem poze, ne îmbrăcăm ca de sărbătoare, când ne ducem în ospeție dacă nu ni se pune ceva tare bun pe masă, sau dacă nu punem, socotim că o să ne vorbească lumea că nu suntem așa de mari și tari cum vrem să părem.

Mie mama mereu îmi zice, când vreau să mă duc undeva și sunt îmbrăcat cu ceea ce simt eu pe moment, că Hai și ni-om pune sacul în cap și ni-om duce, și eu înțeleg că asta vine încă de pe timpul lu bunelul și lu bunica, trebuie să căpătăm o imagine în fața celorlalți.

Șocant! Revoluții! Războaie!

Mulți critică felul cum unele portaluri de știri și televiziuni își atrag vizitatorii și spectatorii, dar nu putem face nimic, nouă asta ne place să vedem în ceva mai mult decât este, și nu că ar trebui să acceptăm și să trăim în mizerie, asta nu e o opțiune.

O opțiune a fi, să acceptăm cum suntem și să căutăm cel mai bun mod de a ne îmbunătăți, de a ne vedea găurile și nu să le astupăm frumos și țeațea ca de fațată, ci să căutăm avantajul acelor găuri. Să ne schimbăm, prin a accepta schimbarea pas cu pas, de a ne vedea în schimbare și nu în jurul schimbării. Nu putem să îmbunutățim ceva dacă nu acceptăm că există fisuri, breșe, erori.

Nu cred că degeaba este expresia A face din țânțar armăsar. Pentru că noi asta putem, și încă cum putem. Facem asta pentru a atrage atenția, apoi de a juca rolul de victime.

Revoluția 1.0

Flashmobul transformat într-o gloată generală și haotică pe 7 aprilie. Revoluția Twitter, Revoluția politică, Revoluția ce ne-a făcut liberi. Desigur sună frumos asta, și pune și la orgoliu, și povești numai bune de spus la nepoți. Apoi frumos va arăta și în cărțile de istorie REVOLUȚIE. Te va face să te gândești la Bastilia și Războiul de Independență SUA, La Che Guevara și căderea zidului Berlinului. Vei compara Timișoara din 1989 cu Chișinăul din 2009. Va fi totul frumos și istoric și tragic.

Dar dacă am scrie că a fost un flash-mob ce a adus schimbarea, pare prea mic și prea nesimnificativ, cum adică eu să fiu erou de flash-mob? Flash-mob asta oricine poate face.

Nu vreau să pară că îmi bat joc de oamenii ce au ieșit în stradă de 7 aprilie, ba chiar îi respect pentru că au crezut într-o cauză frumoasă, desigur că fiecare a crezut în a lui, dar era totuși atmosferă de cauză.

Mă întreb acum de ce acei care fuseseră bătuți atunci, deoarece în Moldova putea fi bătut și cred că mai poți, și fără a participa la o revoluție, nu și-au luat rolul de martiri în serios. Adică ai ieșit, ai schimbat, ai mai făcut eu nu știu ce pe acolo, dar te-ai dus cu riscu de a nu mai veni, așa e în revoluții, te duci să mori pentru cauza ta, te duci ca prin sacrificiul tău să poți oferi o viață mai bună. Nu o mai faci pe victima pe urmă.

Eu nu cred că m-am născut erou, și nici nu pretind la titlu de erou, dar dacă cred în ceva m-aș duce cu orice preț și scop. Pe 7, nu am crezut și nu m-am dus. Probabil că îmi veți spune că nu știu ce a fost acolo și că e ușor de a spune ceva neparticipând, dar eu nu spun asta ca să critic, doar constatez anumite paterne.

Schimbarea desigur a venit, încetul cu încetul pe cale naturală, dar nouă până nu ne zici că e schimbare și nu ne dai în cap cu o revoluție nu o conștientizăm.

Așa că, rămân la părerea că nu fusese nici un fel de revoluție, ci flash-mobul pașnic a adus schimbarea, restu ce a fost, nu au fost decât oportuniști ce s-au folosit de 7 aprilie, și ne-oportuniști care o fac pe victimele 7 aprilie.

Revoluția 2.0

Revoluția în cultură a.k.a Eurovision, a.k.a Pavel Turcu. Pentru mine a fost a doua revoluție despre care oamenii s-au împărțit în baricade, unii pe post de rebeli, alții de experți. Așa a fost, cred eu, și o altă schimbarea, schimbarea percepțiilor la ce este cultura și cu ce se valorifică, urmărim peste tot plusul de imagine și doar prin asta ne găsim valoare?

Asta ne-a îndemnat să ieșim un pic din korobșică și să gândim în afara ei, pe unii i-a ajutat, pe alții – nu. Ca și oricare schimbare.

Revoluția 3.0

Sexual Revolution a.k.a Legea Antidiscriminare, a.k.a  Ori ești homosexual, ori nu ești homosexual. Iar 2 tabere, iar unii cu pietre pe de o parte, alții cu apărare pe de altă parte. Nu știu de ce, gândim alb-negru de cele mai multe ori, parcă curentul clasicit demult a trecut, și mama naibii suntem în postmodernism, în care implicațiile sunt mult mai profunde, și tot gândim în materie pură de bine și rău, de plus sau minus, de 1 sau 0.

Moldova e o țară binară, ori ai, ori n-ai, altă cale nu e.

Cred că Dex-ul ar trebui schimbat, pentru că pentru noi, orișice schimbare sau tentativă de schimbare, e sinonim perfect cu Revoluție.

Și deci ce Revoluții mai avem. Avem Una ecologică ce va fi pe 16 aprilie, și la care vă îndemn să participați, se preconizează o Revoluție în învățământ, o Revoluție Rurală și alta Urbană, Revoluție în Economie, Revoluție Externă, Revoluție Vinicolă, Viticolă, Ridicolă!

Noi vrem revoluții!

Războaie

De când mâca a început să nu mai lucreze la războaie, acestea s-au mutat la televizor, și pentru că nime nu chiar vrea un război, ne consolăm cu războaiele inventate. Avem războaie politice ce trebuie oprite, avem războaie ale panourilor publicitare, avem războaie a brazilor, a primarilor, a străzilor, a florilor.

Ceva, ceva, și hop un nou război. În război se dau medalii, în lupte și bătălii nu se dau medalii.

De parcă toți ar alerga să-și completeze CV-ul și ca să sune mai wow, de aia și le plac lucrurile cu plus de valoare. Închipuiți-vă:

– Dublu medaliat și o cameră stricată în războiul de eliminare a păcătoșilor.

– Participant în primul rând a revoluției capacelor de la bere

– Erou național al tăierii frunzelor

– Erou de război al luptei cu maidanezii.

Sună viteaz, temerar și promotor ai schimbării, agenți ai schimbării.

Alte lucruri pompoase

Nu știu dacă ați observat, dar cele mai mici, și cele mai pierdute școli și licee au nume de parcă ar fi titani, și nime mai buni ca ei nu sunt.

Nu știu dacă ați observat dar cele mai mici și cele mai neserioase companii au cele mai mari portofolii și cei mai mulți parteneri. Ți-a zis unul o dată salut de undeva, gata îi partener.

Nu știu dacă ați observat dar cele mai de-a oaia campanii au cele mai sofisticate slogane, cu maxime și în latină și cuvinte mari și pompoase ca The Ultimate Change, Inovare prin grandoare, prosperitate prin victorii nesfârșite.

Nu știu dacă ați observat, dar oamenii ce își expun cele mai grandioase viziuni și planuri, niciodată nu le duc până la capăt. Și dacă să vorbim și de CV, iar, în CV mulți scriu ceea ce l-ar aduce valoare și nu numaidecât dacă s-au implicat sau nu în ceva.

Cei mai mari oameni îs simpli, cele mai mari lucruri ce au fost făcute sunt simple, de ce nu gândim și noi BIG da cu SMALL steps. Să vedem în perspectivă, long-term investment.

Nu, nu-i ghine, nu-i pintru Moldova

De multe ori am auzit replica asta, la chestii ce se încearcă a face la noi, micuțe, simple dar care începutul cu încetul ar putea schimba viziune, concepte, tipare. Începând chiar de la același Speed Dating, nu se va mai face pentru că nu-i pentru Moldova.

La noi dacă efectul nu e imediat, nu se merită de investit. Totul ce se face, se încearcă a fi short term, cum mai ziceam într-un post, nouă nu ne place să așteptăm, vrem totul, acum, și de-a gata. Revoluțiile surprinzător oferă perspectiva schimbării peste noapte: Ieftin, bun și mult în kilă!

Nu avem siguranța zilei de mâine, nu o avem, vrem totul azi, vrem totul azi nu lăsăm nimic pe mâine, nu lăsăm nimic pe mâine, nu avem siguranța zilei de mâine.

Un fel de prolog amestecat cu epilog și un log out

Eu cred că putem fi mai deschiși și mai receptivi cu orice ar apărea. Eu cred că putem să vedem în lucruri perspectiva și potențialul, și nu deodată erorile și greșelile. Să le acceptăm și să muncim la ele.

Să admitem că chiar și ceasurile elvețiene rămân în urmă și ciocolata belgiană poate fi expirată. Să gândim constructiv și simplu și uneori chiar naiv.

De la o bucată de timp, prea repede am devenit maturi, an oleacă de dematurizare (dedefonie). Și înainte de a ne apuca de revoluții și războaie, să ne aducem aminte că putem conlucra, să ne deschidem spre conlucrare.

Prea credem în Turnul Babel de apoi, să gândim cum era înainte de dânsu. Da până atunci, un cântecel frumos despre Sexual Revolution, care e un titlu pompos și la care să săriți în cap.

12 comentarii leave one →
  1. Cristina permalink
    Aprilie 7, 2011 10:46

    e tare bine! imi place atitudinea

    • Aprilie 7, 2011 10:58

      Ție felicitări, tu știi pt ce😛

  2. nabiyafly permalink
    Aprilie 7, 2011 10:57

    sunt de acord cu poziţia ta, chiar îmi regăsesc cuvintele mele pe aici… ar fi bine ca mai mulţi să gândesc astfel şi nu cu fantasisme cu eroi şi viteji care au dat cu buzduganul în piatra şi au construit un palat într-o secundă, totul se face prin muncă cu paşi mici, dar solizi…. nu poţi ajunge în vârf când sub tine se surpă tot

    • Aprilie 7, 2011 10:58

      În poveștile noastre populare e la fel totul așa ușor!

  3. Aprilie 7, 2011 12:09

    numai atunci când lumea o să’nveţe că LESS IS MORE! şi că nu tre de gândit doar la secunda în care trăim, o să fie posibil şi un început de schimbare.😐

    în rest.. n’ai cu cine, mă, n’ai cu cine…

    • Aprilie 7, 2011 13:44

      Indeed, trăiește clipa! Responsabil!:)

  4. Aprilie 7, 2011 14:24

    băi, şi s’ţă zâc. şetit. plăcut. nu plăcut. caroce tare confuz.
    ai dreptate în multe privinţe, mai ales în asta cu victime şi oportunişti and stuff.

    cred că vor trece mulţi ani până eu voi putea povesti ce-am văzut eu. nu mă laud amu, dar lucrurile în care am fost implicat, nu prea sunt de laudă la moment. poate pentru un rând din istorie da. şi rândul acela este într-o fotografie (în care eu nu-s, slava bogu).

    eu şi încă un prieten.

    azi eram la prezentarea cărţii. mai n-am început să plâng. de ce? o să vezi amuş pe blog😀

    • Aprilie 7, 2011 16:02

      Revoluțiile au abilitatea de a fi empatice, asta se știe, și pe mine mă emoționează anumite chestii.

      Tu Gurdilă ești ciuvak, eu jă știu asta😛

  5. Aprilie 7, 2011 15:47

    Interesant articol

  6. Aprilie 8, 2011 23:06

    „Cei mai mari oameni îs simpli, cele mai mari lucruri ce au fost făcute sunt simple, de ce nu gândim și noi BIG da cu SMALL steps. Să vedem în perspectivă, long-term investment.” – true.
    Interesant articol🙂

Butterfly sharing is caring

