Skip to content

Anul acesta, Nu vreau Crăciun!

Decembrie 22, 2010

Anul acesta, eu nu vreau Crăciun. Îi dau liber lu Moș Crăciun, poate să nu treacă pe la mine, nu că nu aș vrea să-l văd, dar să se mai odihnească și el.

Anul acesta nu voi face cadouri, iar bradul va sta acolo unde a stat tot anul – în cutie.

Anul acesta nu vreau colinde, și nici certuri când e corect să sărbătorim Crăciunul, pe 25 sau pe 7. Chiar nu contează.

Anul acesta nu vreau filme de Crăciun. Știu că Grinch a furat Crăciunul, și că Moș Crăciun ori își pierde memoria ori își caută soție.

Anul acesta nu vreau felicitări de Crăciun, nici pe sms, nici pe wall pe Facebook, sau etichetări în fel de fel de poze.

Anul acesta nu vreau coarne de ren pe cap și nici zăpadă. Știu că la toți le place Crăciunul alb, dar eu nu vreau zăpadă.

Nu vreau să mi se amintească ce e Crăciunul și nici discuții că totul e prea comercial, și nime nu mai știe ce înseamnă cu adevărat Crăciunul. Nu vreau nici să mă viziteze nici fantoma Crăciunului Trecut, Prezent și Viitor.

Știu că tot ce am spus mai sus e foarte frumos, și chiar încurajez pe toți să le facă, să le aibă, să le trăiască. Deoarce se merită, viața merită a fi trăită pentru a fi fericiți.

Ziua de 25 Decembrie

Eu vreau ca această zi să fie cea mai obișnuită zi. Să sune deșteptătorul la 7 și să mă trezesc la 8.

Să pun ceainicul la fiert, și s-o trezesc pe mama să bea ceai.

Să fiu ciufulit, să aprind compul și să-mi strâng recolta de pe Farmville. Iar oamenii să-mi trimită motoare.

Să știu că am planificat ceva și să fug dintr-o parte în alta. Să scriu câte un sms și să primesc zâmbete înapoi și că totul e frumos.

Vreau ca atunci când merg în microbuz să am scaun liber și mp3-ul să nu fie descărcat.

Să vorbesc pe Facebook și să-mi aduc aminte de ceai abia când s-a răcit.

Vreau să-mi fie foame. Vreau să mă întrebe cineva subit ce fac, și să zic nimic, apoi să zică, nu vrei să ieși din casă?

Vreau să lenevesc în pat și vreau să mă uit la Social Network.

Vreau să stau și să aștep mirobuzul/troleibuzul lângă sigur-asigur și să mă gândesc de ce nu vine. Vreau să-mi uit mănușile pe undeva și vreau să bată vântul.

Vreau să merg pe stradă și să văd fețe cunoscute și oameni care nu i-am văzut demult și să ne luăm peste picior reciproc.

Vreau să mă gândesc că azi nu se întâmplă nimic, și vreau să mă apuce nostalgiile.

Vreau să beau bere și să mănânc suhariși și cipsuri și calimari. Vreau să văd fețe fericite. Vreau să văd fețe triste. Vreau ca acele triste să schițeze un zâmbet.

Vreau să nu-mi pun urechile pe urechi și să râd cu poftă. Vreau să vorbesc nimicuri, să râd despre nimicuri, vreau ca lumea să nu se rezolve în această zi. Nu vreau răspunsuri la probleme globale și nici la întrebări de ce viața e oaie. Nu vreau De ce-uri, vreau haos, un haos confortabil și care să umple de pozitivism.

Nu vreau ca a 2 zi să țin minte ce s-a discutat, ce s-a întâmplat și să mă mustre sau nu conștiința cui și ce am făcut cadouri. Ba chiar aș vrea ca această zi să-mi fie ștearsă din memorie, și să rămân un sentimentul, că Crăciunul a fost foarte frumos pentru că nu s-a întâmplat nimic,  atmosfera să fie și acum prezentă.

Vreau să nu știu ce dată este. Și chiar să nu o pot plasa undeva pe axa timpului. Vreau să-mi pun pe mâna brățara cu Fuck Off și să mă îmbrac în tricoul cu Save Trees – Use the Both sides.

Vreau ca sărutul să nu fie un tabu. Și eu să nu vreau să deschid ochii în timpul sărutului.

Crăciunul ar trebui să însemne sărut și țineri de mână, și ochi ce sclipesc și inimi ce bat și vise ce se unesc.

Mulțumiri

Mulțumesc mult lui Moș Crăciun pentru că mi-a citit scrisoarea de anul trecut și a făcut ca multe din chestiuțe utopice au devenit realitate. Și m-a făcut fericit, m-a făcut trist și mi-a demonstrat că totul e posibil. De aceea nu vreau Crăciun anul ăsta, vreau să-mi trăiesc scrisoarea scrisă Moșului.

Fiecare e Moș Crăciunul lui, un Moș Crăciun ce își caută ziua de Crăciun. Și ele sunt multe într-un an. Poate fi și 3 iulie sau 30 octombrie, sau 15 decembrie, sau 29 mai. Și ele pot să se numească diferit, să aibă diferite simboluri și chiar să vorbească diferit, sau să tacă diferit.

Dear Iisus, Felicitări cu Ziua de Naștere, dar anul acesta Im not attending your Birthday Party. Hope Ill be Forgiven. Have a good one. Best Regards, Alex Lebedev.

Apoi pe 25 decembrie mă vor arăta la Moldova 1, eu acolo o să dau un răspuns: Cel mai iubit dintre pământeni, pentru că dacă Dragoste nu e, nimic nu e. Așa că uitați-vă.

Pe 25 eu voi fi Acasă, așa că nu ezitați să intrați Acasă la Fluturaș, aici avem Ceai.

34 comentarii leave one →
  1. Cristina permalink
    Decembrie 22, 2010 21:20

    ma regasesc un pic si eu in cuvintele tale🙂

    p.s. procedeul tau stilistic este anafora😀

    • alex permalink*
      Decembrie 23, 2010 00:25

      🙂 nu doar anafora:))

      mie imi place avataru tau:)

    • Cristina permalink
      Decembrie 24, 2010 02:00

      vrei sa-ti fac si tie unu?

    • alex permalink*
      Decembrie 24, 2010 02:50

      aha:)

  2. Decembrie 22, 2010 22:13

    Aşa oleacă pesimist… Ăsta nu eşti tu. Sau poate că anume eşti tu… Iaca dilemă.
    Ei… Eu îţi doresc să fie aşa cum vrei tu să fie. Sau poate nu…? Sau poate să fie aşa cum nici nu ţi-ai închipuit să fie…? Nu ştiu. Iar dilemă.
    Oricum ar fi, să ai o zi frumoasă şi pe 25 decembrie, şi pe 7 ianuarie, şi pe 1 ianuarie… şi mâine, şi poimâne… şi în fiecare zi! :hug
    :
    Da cadouri ar fi bine să primim în fiecare zi… sub diferite forme – mulţumescuri, zâmbete, îmbrăţişări, bomboane, ceai, cărţi de împrumut… Eu vreau să primesc cadouri în fiecare zi, nu doar de Crăciun şi nu doar de la „Moş Crăciun”. Sunt cuminte şi ofer cadouri în schimb.🙂

    • alex permalink*
      Decembrie 23, 2010 00:27

      Important ce Moș Crăciun ai alături:)

  3. Decembrie 22, 2010 22:29

    E imposibil sa sari peste sarbatori, dar daca iti urmezi programul asta si mai consumi produse care „taie filmul” mai stii? poate…

    • alex permalink*
      Decembrie 23, 2010 00:27

      aici e altă chestiuță abia sesizabilă:)

    • Decembrie 23, 2010 01:11

      Care? Necesitatea unei Crăciuniţe, care să-ţi coloreze sărbătorile?😛

    • alex permalink*
      Decembrie 23, 2010 01:13

      an nu spali tu tăt aiși:))

    • Decembrie 23, 2010 02:24

      vso. tac! tsssssss!
      nimeni n-o auzit nică!😀

  4. Decembrie 23, 2010 15:59

    Am citit si mi s-a facut trist… eu vreau minuni de Craciun! macar 3. oate il rogi pe Moshul sa-mi dea minunile cele care nu-tz treb tie? a?

    • alex permalink*
      Decembrie 23, 2010 16:34

      as you wish

  5. Ianuarie 3, 2011 17:55

    iaka eu fix asa. n-am vrut Craciun si An Nou tot. n-am vrut in special sms-uri re-forwardate de la altii numai asa de forma. m-am izolat si m-am trezit ca 2 persoane apropiate s-au suparat. acum recuperez…

    • alex permalink*
      Ianuarie 9, 2011 18:43

      🙂 ele mereu se vor supăra, asta e by default, vezi deja dacă te iartă:)

  6. Ianuarie 15, 2011 00:24

    unul din cele mai frumoase articole citite la tine pe blog

    • alex permalink*
      Ianuarie 15, 2011 00:41

      Glad that you liked it:) A fost super sincer:)

  7. Ianuarie 15, 2011 11:32

    si chiar nu ai sarbatorit deloc?

    • alex permalink*
      Ianuarie 15, 2011 15:42

      de sărbătorit nu:) dar a fost cea mai dulce și cea mai frumoasă zi de Crăciun din câte îmi amintesc, o zi pe care nu cred că o voi uita, ehhh țeațea

  8. Ianuarie 15, 2011 17:54

    serios? trebuie sa incerc si eu dar sa nu fac nimic special in asa zile😀 si daca tot atit de mult tia placut, craciunul viitor tot nul vei sarbatori?

    • alex permalink*
      Ianuarie 15, 2011 19:03

      dacă o să fie ca acel de anu ăsta, aha:)

  9. Ianuarie 15, 2011 20:52

    vezi sa nu se transforme in traditie…

    • alex permalink*
      Ianuarie 16, 2011 00:52

      ar fi tare sweeet:) ehhh ehhh ehhh

  10. Ianuarie 16, 2011 12:30

    sweet? chiar nu ti se va face dor niciodata de momentele anume caracteristice craciunului?

    • alex permalink*
      Ianuarie 16, 2011 13:22

      sunt sigur că mi se va face:) și îl voi mai sărbători, dar de ce să think așă departe în viitor, dacă eu încă sunt sub impresia Crăciunului ăsta:)

      Carpe Diem, dear:)

  11. Ianuarie 16, 2011 16:25

    tu numai cind scrii folosesti cuvinte in engleza sau si cind vb?🙂 da da da,e mai bine sa traiesti cu prezentul si cu clipa de acum,citeodata ( ft des ) uit de asta🙂

    • alex permalink*
      Ianuarie 17, 2011 00:01

      depinde:) eu pot și curat una și curat alta, dar nuș parcă așa e prea după reguli…

  12. Ianuarie 17, 2011 00:17

    si regulile nus pt tine,da?

    • alex permalink*
      Ianuarie 17, 2011 00:25

      ba sunt, dar cele care le pot încălca, le încalc de fiece dată

  13. Ianuarie 17, 2011 07:59

    cred ca deja tiam facut o prea mare conversatie aici,si neam abatut de la tema prea tare😀

  14. arincik permalink
    Decembrie 21, 2011 20:45

    Eeee… da macar like la fotka mea cu iolka o sa pui cynd o sa fie gata?

Trackbacks

  1. Anul acesta, Nu vreau Crăciun! - Ziarul toateBlogurile.ro
  2. Iar trebuie titlu? « Devilteenager's Blog

Butterfly sharing is caring

