Skip to content

Deja Vu: UGRAD Application

Decembrie 20, 2010

Într-o dimineață de noiembrie am primit un e-mail de la o prietenă care învăța în state. La e-mail erau atașate câteva documente, descrieri, formulare. Era mult de citit, așa că mi le-am printat și nu știam cu ce să încep și cu ce să termin. Aveam nevoie de indicații, de genu aici scrie așa, dincolo așa, dar aveam setată o țintă, un scop. Un mision și vision cum ați găsi în descrierile companiilor.

Pe cât de entuziasmat eram, pe atât și îmi era frică. Frică că nu voi fi acceptat, frică că există cineva mai bun ca mine, frică că o voi da în bară și pe urmă îmi voi reveni cu greu. Pe urmă am realizat, că această frică e normală și ea dispare cu timpul, pentru că cel mai important nu e această frică de ceilalți, dar curajul de a te convinge pe tine că vei reuși. Altă cale fiind inadmisibilă.

Mă legam de orice frântură de vești bune care le auzeam pentru că curajul nu e absența fricii ci înfruntarea ei. Auzeam de la unii Alumni, că anul ăsta s-ar putea să nu aplice mulți. Mă mai îmbărbătam prietenii spunându-mi că cu un background ca al meu ar trebui să fiu cel mai sigur și alții să se teamă de mine că aplic.

Dar eu îs om ca toți oamenii, optimist pentru ceilalți, și cel mai pesimist pentru mine.

Asta se întâmpla când eram anul 1 de facultate. Noiembrie 2008.

Acum e Decembrie 2010, și am un sentiment de Deja Vu, dar de această dată nu pentru mine, dar pentru cei ce vor aplica anul ăsta, și pentru persoanele care la PDO le voi strânge mâna și le voi spune Bun Venit în Familia Alumni.

Application for IREX Undergraduate Program 2011-2012

Unii dintre voi care citiți, mă știți și ați fost alături de mine anul cât am fost în USA, urmărindu-mă pe blog, și știți ce experiență de viață e acest program. Nu doar că înveți lucruri nemaipomenite, întâlnești oameni nemaipomeniți, și vezi lucruri la care nici nu sperai să le vezi vreodată.

Acest program e în primul rând o cunoaștere a tine însuți. A ceea ce vrei, a ceea ce ești, a ceea ce vrei să fii. Să îți spulberi limitele proprii și să știi să fii tot tu în orice împrejurare, cu aceleași valori și principii dar să vezi deja lucrurile din mai multe perspective.

Să încerci lucruri noi, să le demonstrezi la toți că tu poți chiar dacă puțini cred în tine, și ca în final să fii un model pentru alții. Un model care e alături de toți cei care sunt și vor fi ca tine, în aceeași barcă.

Acum fără multă apusoară vă spun parametrii aplicării:

Perioada:

20 Decembrie 2010 – 14 Ianuarie 2011. Atenție DEADLINE pe data de 14 ianuarie la ora 17.00. Faceți-vă un cadou pe stil vechi.

Unde:

Aplicațiile se pot face și online aici ->>>>> Ugrad Application, sau în formă materială la Biroul IREX Moldova, deasupra Andysului de la Kentford, etajul 2.

Persoană de contact Natalia Dubencu: ndubencu@irex.md

Eligibilitate:

Student anul 1 sau 2 (pentru cei de la Drept și anul 3) de la orice Universitate din Moldova.

Să nu fi fost cu un alt program finanțat de Ambasada Statelor Unite în Moldova și US Department of State, în ultimii 2 ani.

Motivația de a învăța în USA.

Ce include programul:

Masă + casă + bilet avion + bani de buzunar + asigurare medicală + test toefl gratis + pre departure orientation (training de pregătire pentru viața din USA) + workshop în Washington DC.

La fel trebuie să faceți în USA: 25 ore de voluntariat, și 40 ore de internship, și să nu aveți media generală GPA de 2.0 (asta undeva 6 de-a nostru).

Ce trebuie să faceți ca să aplicați:

  • Uitați-vă peste formulare și completațile pe toate.
  • Scriți 3 eseuri (Ce ce vreau să învăț în USA/ Ce înseamnă pentru mine Leadership/ Cum mă prezint eu familiei gazdă sau colegului de cameră).
  • Gășiți 2 oameni care să vă scrie recomandări.
  • Dacă aplicați fizic, mai faceți 2 copii la toate materialele.

Câte etape are concursul de aplicație:

1. Aplicarea propriu-zisă: Dosar + eseuri+ recomandări

2. Dacă treceți de prima veți fi contactați pentru interviu

3. Dacă treceți, urmează testul Toefl

4. Uraaaaa – câștigători!

Întrebări:

Dacă aveți orice fel de nedumeriri, orice întrebări mă puteți întreba pe mine, informația mea o găsiți aici: Curtea Vieții, sau oricare alumni care îl aveți prin preajmă, dar nu înainte de a vedea mai multe informații pe www.irex.md

Amintiri UGRAD 2009-2010

Locuri care le-am văzut datorită la IREX: Chicago, New York, Miami, Washington DC, Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Solvang, San Francisco, Kansas City, Minneapolis, Beatrice-Nebraska, Wausau etc.

Ghid de Dus în USA și Ghid de Călătorie în USA, pot să vă prindă bine.

Credeți-mă, o dată cu aplicarea începeți cea mai frumoasă aventură din viața voastră!

7 comentarii leave one →
  1. Speranta permalink
    Decembrie 20, 2010 17:46

    fain… atatea amintiri…;)

    • alex permalink*
      Decembrie 20, 2010 19:35

      priceless amintiri:) la tine cred că e același lucru:)

  2. Skorpia permalink
    Decembrie 21, 2010 00:02

    Așa bine scris că mai n-aș mai aplica odată..😀

    • alex permalink*
      Decembrie 21, 2010 00:32

      :Blush: & Hugs🙂

  3. Decembrie 25, 2010 17:47

    Doar un colind, Alex…

    • alex permalink*
      Decembrie 25, 2010 18:02

      Ce sweet:)

Trackbacks

  1. Deja Vu: UGRAD Application - Ziarul toateBlogurile.ro

Butterfly sharing is caring

