Skip to content

My Vot – means a lot!

Noiembrie 25, 2010

Din 1000 de flori parfumate eu te-am cules
Din 1000 de măsti colorate eu te-am ales
Din 1000 de gânduri ce mă chinuie și nu mă lasă să dorm uneori
Cel mai tare mă doare că noi te-am ales doar de 1000 de ori. (Vank)

Când eram primul an la facultate, profesorii mereu ne felicitau că suntem anul în care vor fi alegeri. Și că ne vom putea bucura de o campanie electorală, să vedem cum se face și cum se mediatizează. Pe atunci mă simțeam special, știind că abia peste 3 generații urma ca alții din primul an să aibă electorală. Acum, acest noroc și act prin care ne făceau deosebiți ne-a fost furat. Acum profesorii vor felicita studenții că sunt într-un  an fără electorală, dacă va fi așa ceva.

Și paradox, cu cât rata participării la vot e mai mică cu atât Partide și Lenuțe Burghile apar cât mai multe, de parcă lumea nu iese la vot pentru  că nu există ofertă.

Acum nici să te îmbraci nu poți fără ca oamenii să îți atribuie coloratura vreunui partid.

Ne trezim întro poiană mare și colorată, cu diferite animale, copaci, păsări. Dacă un copil ar desena ceva la grădiniță, precis că acest desen nu va fi pus la prezentare pentru că promovează un partid sau altul.

Pentru unii deja demult cuvântul VOTează se asociază cu: aVOrTează!, VOmiTează! URiNeAză! bleVOTează!

Așa încât s-au săturat și de campanii electorale, și de ștampile în buletin, și de sărmanele buletine de vot care au fost cândva falnici copaci, și nu mai merg, atfel acestea iar se organizează, și se întâmplă un cerc atat de șiușit viicios, că nu mai știi cine, ce e, și cu ce e.

Ar fi frumos dacă candidații s-ar deosebi între ei, dar cam tot acolo în toți. Eu îi împart în 3 Categorii: a. cu barbă, b. fără barbă c. nu am idee dacă au sau nu barbă.

Acasă la Fluturaș iese la vot, pentru a ieși din compot!

Oricât de coribilă (coibil + oribil) nu ar părea situația, mie mama cândva mi-a spus. Că atunci când ai ceva al tău sau c

ând ți se dă ceva, ia! Pentru că dacă nu vei folosi ce ai sau ce ți se dă, atunci ce vei folosi? Și cum te gândești să ai și altceva. Nemulțumitului i se ia darul.

  • Eu mă duc să votez pentru a nu avea un curcubeu de candidați la următoarele alegeri, și să știu sigur pentru cine să votez.
  • Eu mă duc să votez pentru a nu mai sta în rând pe la ambasade, pentru o amărâtă de viză.
  • Eu mă duc să votez pentru ca mobilitatea academică să nu fie un lux și ca oricine să poată crede că se va duce dar că merită și să te întorci.
  • Eu mă duc să votez petru ca PayPalul să aibă încredere în orice bancă din Moldova.
  • Eu mă duc să votez ca Wizzair și Ryanair să aibă aeroport low-cost chiar și în Dondușeni sau Ceadâr-Lunga.
  • Eu mă duc să votez știind că atunci când voi vrea să mă însor să nu trebuiască să-i zic mamei să se ducă de acasă, dar să am eu unde locui.
  • Eu mă duc să votez ca să pot să-mi las bicicleta în fața blocului și s-o găsesc tot acolo.
  • Eu mă duc să votez știind că orice idee nu aș avea și cu oricine nu aș ține, voi fi respectat la fel de mult de toți ceilalți.
  • Eu mă duc să votez pentru ca vânzătoarea din alimentara de după colț să-mi zâmbească.
  • Eu mă duc să votez pentru ca să nu stau cu fundu pe geamul microbuzului când mă duc undeva dimineața.
  • Eu mă duc să votez pentru ca să întâlnesc oameni plini de viață și fericiți pe stradă.
  • Eu mă duc să votez știind că atunci când aplic pentru un job, să se uite mai întâi în CV-ul meu decât să caute vreun plic pe acolo. (Știu că se poate, știu exemple de la noi care sunt așa).
  • Eu mă duc să votez pentru ca atunci când eu zic că sunt din Moldova, să zică lumea: I know where is Moldova!
  • Eu mă duc să votez și să știu că și mâine voi avea electricitate, apă, căldură, gaz și internet.
  • Eu mă duc să votez știind că la bătrânețe voi putea să joc golf, și să umblu prin țări străine dar nu pe la ușile medicilor de la spital.
  • Eu mă duc să votez, pentru că nu îmi pasă ce rasă, sex, culoare, limbă, religie, orientare sexuală sunt la conducere, atâta timp cât eu mă voi simți liber la mine în țară și măcar ceea ce am menționat mai sus se va întâmpla, voi vota pentru cei care știu să dirijeze fonduri, să investească în ceva util și să asigure o bunăstare țării.

Eu nu votez pentru cei care aruncă vina pe ceilalți. Nu votez pe cei care prin metoda dă albul meu să pară mai alb, nu pentru că mă spăl cu Dero, da pentru că arunc cu noroi în tine. Nu votez pentru cei postează video cu Jordani sau consuli români în timpul treptei 1 a lu Maslow, nu votez pe cei ce îl dezgolesc pe alții în fața oglinzii.

Eu să fi participat la campanie electorală și să fi văzut că un oponent e murdărit gratis, le ziceam PRșișilor mei și îi contactam și pe PRșiși celorlalți concurenți să fotojopeze fotografii cu toți concurenții electorali.

Pe 28 noiembrie, voi pune bucățica aia de hârtie în urnă, știind că am încercat. Va reuși, nu va reuși, nu știu, dar cel ce nu încearcă măcar niciodată nu va reuși. Oamenii de cele mai multe ori mă întreabă: Alex, da care e secretul tău că te duci acolo și acolo, că câștigi asta și asta.

Răspunsul meu e simplu: Am avut tupeul să încerc!.

Nu mă doare-n cot. Avem compot, mergem la vot!

Da până pe 28, vă propun o un joc de Oi cu logică. Have fun >> Jocul cu Oi <<

PS: poze Vasile Rusnac

3 comentarii leave one →
  1. Noiembrie 25, 2010 01:52

    Joc cu oi) lol)

    Merita de mers la vot pe multe multe motive… si e bine cind oamenii realizeaza acest lucru punind stampila in dreptul unuia din candidati….

    • alex permalink*
      Noiembrie 25, 2010 01:55

      daca stampila ar fi nu cu votat, dar cu SUCA:)) asa votezi ca trebuie, si mai pui stampila ce te elibereaza de frustrare, in dreptul celui care crezi ca totusi nu e asa de Suca:)

Trackbacks

  1. My Vot – means a lot! - Ziarul toateBlogurile.ro

Butterfly sharing is caring

