Skip to content

G1N1 – Gripa Nepasarii

Decembrie 14, 2009

De mi-ar fi spus cineva ca exista un asa virus, i-as fi zis ca trebuie sa fie vreun joc politic sau o paranoie dintre oameni, si asa ca nu are sanse sa ma inhate. Ceea ce n-am stiut ca gripa asta e la fel ca persuadarea, daca e destul de buna si de eficienta nici nu observi ca o ai.

E ceva ce iti patrunde adanc, adanc, pana in mitocondrii, si te schimba, te schimbi fara sa simti ca te-ai schimbat, pana cand intr-o zi: Surprize, Surprize.

Si oricare ar fi consecintele socului cultural, orice s-ar spune, iti pierzi capacitatea de ati pasa, si ciudat e ca nime nu te preintampina. Deobicei se spune ca te vei adapta, nimeni nu iti spune ca adaptarea presupune sa nu-ti pese.

Cred ca asta te invata America in primul rand. Si interesant ca nu te impune, iti insufla, si tu ca calutul dupa zaharel te lasi prins in laturi, si in confuzii, iti crezi sistemul imunitar puternic, dar din pacate el e nefolositor.

Iti pasa, si lupti dupa o perioada, pana ajungi sa nu-ti pese ca iti pasa. Si de mai arati semne ca ai ceva acolo, esti direct transpus in Carantina nepasarii, imbuibat cu doze gigantice de pastile nepasatoare.

Nu stiu daca a observat cineva, dar aici „I don’t care” e cea mai uzuala expresie dupa mult-utilizatul „F*ck you”. Zara, armeanca de aci, deobicei imi zice, cand eu ma supar ca imi raspunde cu „I don’t care”, „Aceasta e doar o expresie, obisnuieste-te cu ea, nu e nimic rau.”

Si uite asa, tip til, tip til ajungi sa-ti pierzi abilitatea de a-ti pasa, sau iti pasa mai putin. Cred ca despre asta, My Dear Friend, Diana Raileanu, imi spunea ca ii este frica ca o sa ma schimb si n-o sa fiu la fel. Si imi e frica ca ea ar putea avea dreptate, si mii atat de tare ciuda pe mine.

Din cauza asta, ajunsei sa ma cert cu o foarte buna prietena de aici, desi e la cateva state departare, era unica mea sursa de incredere de aci, si imi parea aproape. Si imi pare rau, imi pare rau ca am faze ca ma port ca un nenorocit, unul din aia de care niciodata nu mi-a placut. Si uite, ca nu exista diferente.

Atunci cand esti tinut mult timp intr-un mediu, noi oamenii avem proprietatea de ca capata caracteristicle mediului respectiv, si eu fiind cameleon, devin nepasator. Dar oameni, e vital de a-ti pasa.

Atunci cand iti pasa te apropii de oameni, si nu doar fizic. Castigi incredere si ai incredere. Castigi afectiune si daruiesti afectiune. Dar cand esti amorf, devii de gheata. Devii un SUC femenin.

Acum nu stiu sunt doar eu, sau e America, sau poate e un pic din amandoua, si nu-mi place, sincer nu-mi place. Si obosesc mereu sa analizez la rece ce am facut. Pentru ca eu nu vreau sa fac greseli, nu atat de multe, pentru ca efectul e de bumerang, si de fiece data mai mult doare.

Vaccin nu exista, l-am intrebat pe Nenea Google, lui nu i-a pasat si nu mi-a dat nici un rezultat. Eu cred ca undeva au mai ramas sperante, si ca nu sunt infectat definitiv, dar nu stiu pentru cat timp.

Noi moldvenii, avem proprietatea asta aparte de a nu fi indiferenti, da, suntem sufletisti, si ne pasa daca ii facem pe altii sa sufere, de asta suntem asa umili, ca multi vad din asta un minus. Eu zic ca e o binecuvantare. Desi credem ca suntem indiferenti, nu suntem si ne pasa tot ce se intampla. Mamele noastre plang la telenovele, si la Surprize Surprize, si la Zdi Menea. Tatii nostri se enerveaza ca Real Madrid a pierdut. Pasarea da nastere stresului, da asta e un dezavantaj, dar daca iti pasa simti ca ai o directie, si ca nu e un automatism in care tu nu ai nici o valoare.

Si uite asa, sunt infectat, si nu vreau sa va contaminez si pe voi. Asa ca imi cer iertare ca sunt asa, ca fluturasul nu mai zboara acum, dar merge cu ghete prin zapada. Imi cer scuze ca sunt insuportabil, si imi pare rau ca gresesc. Stiu ca nu e bine, si regret. Si, oare unde e Constiinta mea Greierasul din Pinochio?

 

Oda I-potentei

Obosit de anti-mers
Prin dorinta manuala
Prefacindu-ma perves
In placere mutuala.

Indoielnica partuza
Constiinte desartate
Ce doar tac si nu acuza
Satisfaceri etajate.

Violez prin logoree
Gauri negre de consens
Masochiste crustacee
Disecindu-le intens.

Alegeri doar de dormitoare
Determina influenta
Nimerit la intimplare
Anulindu-mi indecenta.

Doar tabuurile virgine
Mai ramin neprotejate
In preludiu care tine
Trei secunde numarate.

Scump oniric este ceasul
Care ticaie-n chitanta
Departat imi este pasul
Care trage doar de clanta.

Si sedus cit as clipi
De momentul ce-mi zimbeste
Arta mea de a sopti
Ea de una ma doreste.

Prin saruturi de-a lui Iuda
Loc isi face gingasia
Ridicindu-ma la truda
Cochetarii cu prostia.

Fac abuzuri de iubire
Erogene incantatii
Excitat de ratacire
Prin frumoase aberatii.

Si culcat cu multe fetze
Prea straine dimineata
Adormit in tinerete
Promovez in lume ceata.

Inselat atat de-a des
De priviri dezbracatoare
Si de pofte ce reies
De-amintiri provocatoare.

Cu gindiri arar precoce
Mai traiesc intr-o orgie
Mai viril si mai feroce
Mai masat de-a mea magie.

Mai credul ca niciodata
Nu vorbesc de sexual
De natura sacadata
Nefiresc e anormal.

A gindi mereu orbeste
Cu „emisfera” ce se-apleaca
Reproducem omeneste
Sentimente care seaca.

~27~ 12.09.2008

7 comentarii leave one →
  1. Victoria V. permalink
    Decembrie 14, 2009 10:28

    Astazi am posibilitatea sa obtin vaccina gratis. Sa o iau sau nu?

  2. Victoria V. permalink
    Decembrie 14, 2009 10:36

    Alex, I simply love you. Si imi pare rau ca suferi. Mie la fel mi-e greu, dar am invatat sa „don’t care” about the bad stuff . Pe mine acest i dont care m-a ajutat. Am invatat sa fiu cea care „care.”

    p.s.:btw H1N1. Sa fac vaccina sau nu? Ce crezi? Am auzit de la cineva ca e posibil sa te imbolnavesti si mai tare.

    • alex permalink*
      Decembrie 14, 2009 21:37

      hmm cum vrei… sincer… eu cred ca nu mi-as face-o

  3. Rodica permalink
    Decembrie 23, 2009 09:40

    wow… exactly what i feel… I don’t care// si cel mai straniu ca de cind m-am intors, daca stau bine si analizez the IDC il folosesc foarte des…

    da pe mine in principiu nu ma tare afecteaza situatia asta.. plus e si lenea la mijloc poate.. si cu IDC mi se mai potoleste si curiozitatea.. si imi pasa strict de ce imi trebuie.. ce e mai mult.. nu e de domeniul meu anymore.. i kinda like, though not all of „us came backs” have it.. and that is what kinda worries me.. why only me?

    good blog… can I get notified somehow when a new article comes out, not only commentary? thx and good luck 😛

    • alex permalink*
      Decembrie 24, 2009 07:39

      off tu de Dillgaf ai auzit? mie mi lo recomandat o prietena si mio placut ca nu e asa categoric ca IDC, google it sa vezi ce e:)

      de articole noi, presupun ca te-ai putea abona..cred

  4. Ianuarie 15, 2010 15:25

    Intersantă introspecţie a sufletului Alex.
    Desigur omul are calitatea de a se adapta mediului şi nu e rău. Închipuieşte-ţi ce ar fi fost altfel… Nu-ţi face griji moldovean cu suflet mare şi caracter ales… intuiţia sufletului tău va prima întotdeauna. E un moment, e o bulversare a cunoaşterii altei lumi, cea de departe de noi dar pe care toţi dorim să o cunoaştem. După ce-i vei pătrunde în miez, vei alege ceea ce-ţi va place. Eu am încredere că aşa vei proceda. Educaţia ta şi multitudinea de cărţi pe care le-ai citit, sămânţa mioritică a pământului din care te tragi, nu te va lăsa să devii un american nepăsător.
    şi acum am citit destul de Alex Lebedev… pe curând.

    • alex permalink*
      Ianuarie 15, 2010 18:12

      Sa speram:)

Butterfly sharing is caring

