Skip to content

Introspecţie cu dereglări mintale

August 10, 2009

De multe ori aş vreau să nu mai gândesc eu, să mă transmut în gândirea cuiva, şi să observ deschis cum gândeşte persoana aia în care mă aflu, să-i ştiu adevăratele motive, adevăratele gânduri ce circulă pe acolo, să ştiu ce nu s-a spus. Sâ ştiu ce nimicuri sau ce genialităţi au mai trecut pe acolo. Da, mă incită curiozitatea, mă incită chestiile ce sunt imposibile sau aparet fiind aşa. Să fiu acolo un pieton printre gânduri, să fiu doar observator, fără să mă implic, fără să vreau să mă implic, fără să pot să mă implic dar să simt ceea ce simte şi persoana respectivă.

O dată o prietenă mi-a dat să citesc ceva, şi… mi s-a întâmplat într-un fel extrem de ciudat ceea ce am explicat mai sus, am citit ceva cu enormitate de interpretări şi subtilităţi. Lucruri ce nu sunt deloc legate cu mine şi care poate nu vor fi, dar citindu-le erau ale mele, citindu-le mă anulam pe mine şi eram ea. Cuvinte ce le citeşti şi rămân acolo. Poate vor părea foarte irelevante cu statutul pe care îl am, deasemenea spun că există oarecum tangenţe, tangenţe în gândiri, o simetrie asimetrică. O separare confundabilă cu suprapunerea şi viceversa.

Şi m-am gândit că ar fi frumos să citiţi şi voi şi să-mi spuneţi şi mie ce credeţi.

Iată articolul, prietenei mele de Santa Clarita, Zeiţa CuCului, şi Ugrada cu TOEFL de 627, Corina Vodă:

corina

Îmi place să mă cred genială. Ciudată. Irepetabilă. Vreo 3 volume de mine pe rafturile istoriei cred că o să mă satisfacă. Mimez.

Mimez. Da. Fii supărat. Hai, prefă-te că n-ai ştiut. E cel mai simplu aşa.

E la fel de simplu ca atunci când prefer lacrimile. Ochii striviţi de avalanşe irezistibile de ploaie acidă mă cuprind ca o cochilie beată ..am dorul refluxului. Mâinile tremură sacadat, cămaşa de pe mine tremură, carnea de pe mine tremură. Nu mai văd nimic altceva decât tu de la brâu în jos. Zâmbesc. Ar trebui să plâng mai des.

Femeile sunt fiicele mării, îmi spun azi dimineaţă. Azi sunt frumoasă.

Zic:” Tu m-ai învăţat să fac dragoste, mimatu’a fost lecţia unu”.

Mă priveşti uimit. Cum, azi n-o mai fac pe mironosiţa? Chiar, azi nu mai roşesc? Adică, azi sunt mai bărbat decât tine?

Tu eşti cel care are argumentul imbatabil al pantalonilor lungi. Eu doar trişez.

Îmi rod unghiile până la carne. Mă visez internată-ntr-un ospiciu. Să stau ca doamnele alea vestejite pictând sau cântând sonete la un pian defect. Să am cămăşi lungi, cu floricele mov şi cărţi cu scoarţe galbene. Să stau pe balcon, într-un balansoar scârţâind şi să număr norii. look_at_me_by_charbage

Da’ eu nu ştiu să cant la pian God Damn It, si din cauza asta eu nu o să ajung o senilă fericită înconjurată de nepoţi, gândesc bând din aceeaşi cafea nocivă.

Când o să fiu mare o să am casă cu dormitor cu vedere spre cer. Nu am hotărât exact cum vine asta, da’ ştiu sigur că o să dorm sub simfonia ploii care o să-şi joace muzicile cum joc eu degetele pe masa din bucătărie imitând o pianistă celebră şi excentrică care face de 3 ori pe zi sex cu un motociclist bine, tatuat până-n dinţi.

Ceva ireal: boyfriend-motociclist.

Când merg pe stradă, mi se întâmplă uneori să văd oamenii de lângă mine goi. Unora le las doar şosetele, unora ceasurile, unora verighetele. Mă simt bine lângă ei aşa, cu carnea lor bătrână atârnând în straturi generoase, de ţurţure congelat şi părul cu cărare pe stânga.

E un deliciu să achiţi taxa unui domn care se fâţâie prin trolebuz în fundu’ gol sau să ceri o plăcintă cu brânză unei chelneriţe rotunjoare, suculente şi neepilate.

Vreau vată de zahăr.

Îmi aminteşte de copilăria mea în care mergeam la carusel, doar de dragu’ mersului, modei sau capriciului, pentru că mereu am fost prea laşă ca să încerc ceva. Cred că perversitatea mea de după e un fel de compensaţie pentru rătările genunchilor zgâriaţi, ţipetelor isterice sau a zbenguielelor nechibzuite.

Mereu mi s-a părut mai captivant să-mi imaginez cum vin de la şcoală, mă furişez în casă şi o surprind pe maică-mea c-un amant, de exemplu. Aveam deja textul pregătit, fizionomia mutilată de stupefacţie, oroarea.. damn, n-am avut norocul ăsta.

O găseam mereu zâmbitoare, cuminte. Şi eram sincer dezamăgită. Viaţa mea nu era şi nici nu putea fi un subiect de film.

bailarinarozaCând vorbesc la telefon, mă privesc în oglindă; îmi admir ţuguirea buzelor tremurânde, arcuirile genelor ce clipesc în slow-motion ca-ntr-un film mut, schimonosesc cuvintele şi îmi pipâi sânii. Mă privesc din profil: linia nasului e dreaptă, părul se strânge ştrengar după o ureche, mâinile se mişcă graţioase. Sunt fericită. Discuţia merge uşor. Pun receptorul în furcă şi mă dezbrac. Stau doar într-un tricou lung cu 3 mărimi mai mari şi mă cred Nefertiti.

Dacă ar mai fi încă o eu lângă mine aş fi lesbiană.

Îmi place să mănânc sâmburii de măr, lămâi, portocale.

Am impresia că astfel onorezi natura mai mult decât ai face-o participând la campanii de colectare a deşeurilor (pe care mâine chiar şi tu o să le arunci “accidental”, o să scuipi o gumă, o să “scapi” un tichet cu plăcerea perversă cu care, de exemplu, fetele îşi aranjează chiloţii tanga noi, cu mâna cufundată-n jeanşi când nu se uită nimeni.)

Sunt zile în care mă plac atât de mult încât, să-mi fi zis tipul de lânga mine banalul “Domnişoară, îmi permiteţi să vă sărut?” i-aş întinde buzele fără să gândesc a doua oară, fără să-l întreb cum îl cheamă, câţi ani are şi dacă suferă de vreo boală transmisibilă. Aştept zâmbind să mă întrebe, da’ degeaba.

Widow_by_dazzle_stockFuck.

Ei nu ştiu că azi mă vând pe gratis.

Mintea mea e o cuşcă în care tragismul e bătut în cuie pe membrane, în care jaluzelele sunt mereu trase şi unde lumina nu pătrunde, suferinţa nu intră şi nici nu poate ieşi. Mi-am implorat într-o zi mintea, o fiinţă la fel de arogantă ca şi mine să mai iasă la plimbare. Mă sufocă.

“Măcar pe balcon” i-am zis. Cu promisiuni de Moş darnic, cumpărături trilunare şi fashion TV zilnic- a cedat.

Vara i se pare patetică. Viaţa- sfâşietoare.

Se întinde pe balcon la soare. E bine. E pasional. “Fac dragoste cu soarele” îşi zice. Zâmbeşte. O apuc de mâneci, o imortalizez pe o peliculă şi-o trag prin roz.

Am imaginea minţii mele într-o ramă aurită în living. E Giocconda cu zâmbetul împietrit şi capul plecat în faţa destinului.

Corinush

19 comentarii leave one →
  1. Tania Morari permalink
    August 10, 2009 18:21

    really… the best article ever read.
    chiar nu stiam ca Corina scrie atit de interesant. si nici n-am crezut-o cind imi spunea ca scrie intr-un mod asa mai necenzurat. insa oricum un 10+ pt articolul ei. super

    • alex permalink*
      August 10, 2009 18:24

      pey…cest genial;)

  2. sperantsa permalink
    August 10, 2009 19:14

    „Îmi place să mă cred genială. Ciudată. Irepetabilă. Vreo 3 volume de mine pe rafturile istoriei cred că o să mă satisfacă.”

    cred ca merita m mult de 3 volume… honestly… super interesant… chiar te atrage in text si nu te lasa pana nu citesti ultima propozitie si te intrebi „unde e butonul pe care ar trebui sa scrie PAGINA URMATOARE?”… too bad there is no such button… mi-a placut… desi ma regasesc doar in faza cu mancatul samburilor de mar😉

    • alex permalink*
      August 10, 2009 21:47

      ashey ca e asha, Sperantza, articol irepetabil, si nu conteaza cat de mult de identifici, conteaza cat de mult citesti:)

  3. August 10, 2009 19:21

    AMAZING…OMFG,asta merita publicare…poate chiar o carticica …hmm ,poate s-ar intitula : „Visarile unui adolescent pervers” ,daca sa-l parafrazez pe Eliade😀

    • alex permalink*
      August 10, 2009 21:47

      bey. ma gandeam ca o sati placa, ma bucur ca am avut dreptate’_

  4. Victoria V. permalink
    August 10, 2009 19:49

    Azi am trait o revelatie. Se numeste Corina. In sfarsit, te-am descoperit. Tu si gandurile tale. Superb.

    • alex permalink*
      August 10, 2009 21:48

      Victoria, iti zic si tie ca Tanei, eu je vam zis ca Corina scrie amaizin;)

  5. Victor Popovici permalink
    August 10, 2009 19:58

    SUPER!

  6. Igor permalink
    August 11, 2009 09:58

    Corinush… aiurit-o :-)))

    • alex permalink*
      August 11, 2009 10:45

      de ce aiurita?

  7. Corinush permalink
    August 18, 2009 18:13

    Aiurita e unul din cele mai frumoase lucruri care mi s-au zis!

    Merci tuturor!!🙂

    • alex permalink*
      August 19, 2009 10:59

      Roma o mai zis ca lai pus pe ganduri..dupa ce a citit de 2 ori articolul si tot nusi putea ridica mandibula;)

  8. monika permalink
    August 25, 2009 20:06

    superb.”Ei nu ştiu că azi mă vând pe gratis.”…fraza asta trezeshte in mine culori…
    n-am idee cum sa ma exprim.genial de sincer..

    • alex permalink*
      August 25, 2009 23:07

      merci dear monica ca nu uiti de blogu meu:)

  9. Floribella permalink
    Iulie 17, 2011 17:26

    e… ca si cind m-am transmutat in gindirea Corinei, e genial, atit curaj, trebuie sa recunosc perversitatea o am si eu si cred ca fiecare, insa nu toti recunoastem asta de teama vorbelor. Si fraza „Sunt zile în care mă plac atât de mult încât, să-mi fi zis tipul de lânga mine banalul “Domnişoară, îmi permiteţi să vă sărut?” i-aş întinde buzele fără să gândesc a doua oară, fără să-l întreb cum îl cheamă, câţi ani are şi dacă suferă de vreo boală transmisibilă. Aştept zâmbind să mă întrebe, da’ degeaba.
    Fuck.

    Ei nu ştiu că azi mă vând pe gratis.” e atit de reala si atit de des intilnita mai ales la virsta in care ti-e capul mai mult la dragoste…Recunosc…🙂 ma regasesc si eu.Sunt yile in care uiti de mindire si mergi inainte numai pt ca vrei si te simti bine, restul ce va fi nu mai conteaza nimic…

    • Iulie 17, 2011 23:43

      fix asha m-am simtit si eu cand am citit prima data articolul

  10. Septembrie 16, 2011 14:55

    omg, genial scris.

    • Septembrie 16, 2011 16:04

      eu am avut aceeași reacție

Butterfly sharing is caring

