Skip to content

Dacă nu aş fi voluntar aş fi vrut să fiu

Iunie 29, 2009

S5006488În filosofia comunicării se spune că orice discuţie începe din tăcere şi are ca destinaţie tot tăcerea. Ce aţi spune dacă binele la fel începe dintr-un bine pentru a face alt bine? Nu ştiu câţi aţi văzut filmul Pass It Forward cu băieţelul acela din Inteligenţă  Artificială ideea lui de a schimba lumea era simplă începi a face un bine şi să le spui oamenilor cărora le-ai ajutat la rândul lor să ajute pe alţii trei oameni fără nici un fel de răsplată dar ca recunoştinţă. Poate părea minor lucrul şi chiar simplist dar dacă l-ar face fiecare atunci am trăi într-o lume mai bună.

Cam acelaşi lucrul îl fac şi voluntarii, ajută deoarece cred în binele comun. În lumea asta materialistă în care trăim, unde dacă cerem ajutorul prima replică ce o primim e „Dar eu ce am din asta?”. Avem prietenii din interes, unde dacă nu mai eşti necesar eşti înlăturat. Nu fabulez când zic asta, câţi dintre voi când prima dată au văzut şi vorbit cu o persoană nu s-au gândit, e bine să o ştiu că niciodată nu ştii când am nevoie de el?

Păcat că mulţi nu înţeleg că atunci când ajuţi obţii mai mult decât bani. Obţii confirmarea că eşti util şi că cineva se bazează pe tine. Deci faptul că exişti contează iar prin existenţa ta poţi face pe cineva să zâmbească.

Da, eu sunt voluntar. Mulţi mă întreabă de ce nu lucrez aşa cum se cuvine pe bani nu mai ştiu eu ce făcând acolo. Dar cine nu e voluntar nu înţelege că nu efemeritatea banilor contează ci ceea ce laşi în urma ta. Şi mai important că prin a fi voluntar înveţi multe alte lucruri importante în viaţă, atunci când nu ai mania unui câştig apropiat înveţi să vezi lucrurile mai profunde. Înveţi ce este responsabilitatea şi a-ţi păstra cuvântul. Înveţi să fii printre oameni, printre ei aşa cum sunt ei şi să fii acceptat ca un om. Înveţi ce e respectul şi înveţi să apreciezi ceea ce faci. Înveţi să iubeşti ceea ce faci până când devii dependent de asta. Oricare ar fi direcţia ta în viaţă, profesională mă refer, prin a face voluntariat te dezvolţi şi fără a fi un scop în sine obţii şi un CV bun. Aţi putea spune că mulţi voluntari se ocupă cu aceasta în primul rând pentru CV, dar nu-i puteţi condamna, contează că ei activează şi ajută la schimbarea lumii. Dar vă asigur, odată intrat în circuit percepi totul din perspectivă umană. Înveţi că sentimentele au valoare şi că timpul e folosit cum se cuvine. Dar mai presus de toate ai experienţa şi amintirile plăcute.

Eu sunt voluntar din 2007 şi văd că deja e 2009 şi tot activez. Am început-o ca ajutor la o tabără de vară moldo-engleză la Centrul AC Agape de la Ialoveni, apoi i-am învăţat pe copii de la Tânărul Antreprenor limba engleză, mai bine zis i-am îndrumat căci într-un fel învăţam şi eu împreună cu ei. Sincer, atunci când înveţi pe cineva descoperi minusurile tale astfel prin practica asta te dezvolţi şi creşti. Apoi din relaţiile apropiate dintre AC Agape şi Oastea Domnului, am ajuns să fac parte din clubul Freedom Fighters cu care am făcut multe lucruri minunate şi prin care pe lângă experienţa şi relaţii socio-umane am crescut şi spiritual. Atunci când faci parte dintr-o echipă de voluntari îţi descoperi calităţile tale cele mai importante şi ţi le dezvolţi cum poţi tu mai bine. Eu scriam versuri, mai şchiopătând, mai fără formă dar scriam şi nu de puţine ori am fost rugat să fac versuri cu dedicaţie sau să caut vre-un slogan interesant şi prin asta am crescut. Până mi-am publicat primele poezii şi altele stau la coadă. În cadrul Oştii Domnului am fost şi ajutor de lider la tabără de vară. Vara trecută am făcut-o iarăşi pe profesorul la grupa mică de începători. Prima oră a fost îngrozitoare căci nimic nu corespundea planului ce îl făcusem dinainte dar cu ajutorul lor am învăţat să fiu flexibil şi după următoarele ore când îmbinam utilul cu plăcutul, adică învăţam prin jocuri. Copii de la grupa mică se credeau mari deoarece ştiau culori şi nuanţe de culori pe care nu le ştiau cei mari. Înălţător e atunci când ţi se mulţumeşte din suflet şi se adaugă că fără ajutorul tău nu aş fi reuşit.

În toamna lui 2008 am aplicat la Centrul Internaţional pentru promovarea Drepturilor Femeii şi Combaterea Traficului de fiinţe umane „La Strada”. Şi aici am cunoscut o echipă extraordinară iar când intru în centru mă simt ca acasă şi simt că sunt într-o familie. Căci a fi voluntar e ca şi cum ai fi un frate mai mare. Ai grijă de ce este în jur, ai responsabilităţi dar asta nu te împiedică să dăruieşti şi să primeşti dragoste. Şi poate mă simt şi eu că ajut la combaterea a ceva şi sunt util.

Atunci când eşti voluntar niciodată nu vei trece cu privirea când cineva îţi cere ajutorul sau te vei face că nu-l auzi. Admit că uneori voluntariatul mănâncă mult timp şi griji. Admit că uneori poate părea dificil şi obositor dar pentru asta există liniştea cu care te culci noaptea şi satisfacţia că uite a mai trecut o zi unde am lăsat o amprentă în viaţa cuiva.

Poate că voluntariatul nu e plătit dar oferă mult mai multe decât dacă ai primi banii ăia pentru ajutor. Aşa că vă încurajez, vă îndemn să încercaţi voi căpşuna asta. Vedeți gustul ei şi poate vă va placea (de fapt sunt sigur de asta) şi veţi crea şi voia propria voastră grădină de unde puteţi să dăruiţi căpşune.

Articol publicat pe civic.md si revista intersectii

9 comentarii leave one →
  1. Madlen permalink
    Iunie 29, 2009 17:22

    Voluntariat 4ever :*************
    heh daca n-as fi facut voluntariat, as zice ca am pierdut o buna parte din viata: (emotii, sentimente, prieteni, cunostine etc etc etc [sir pina la nesfirsit])

    p.s. alex mi-ai furat tema pentru articol tocami scriam despre voluntariat :)))

    Un voluntar vede alt voluntar de departe :)))

  2. Andreew permalink
    Iunie 29, 2009 21:06

    right, am vazut poza pe alt site, dar nu mai stiam care😉
    pai tu Alex, numai unde nu ai fost voluntar:D sunt sigur ca experienta la maximmm s-a acumult, dar in primul rind, friends😉
    so…tine-o tot asa:)

    • alex permalink*
      Iunie 30, 2009 10:47

      multzam andrew:)

  3. Iulie 8, 2009 23:20

    Stii, esti un fel de pioner pentru RM, insa oricum prima randunica FACE primavara caci incolo merge.

    Iata in Canada, unde locuiesc de ceva timp, benevolatul este una din valorile Fundamentale si unul din principiile functionarii societatii.

    Aici exista o multime de oameni, care fac benevolat si am fost placut surprins cand am venit cu sotia la spital sa fac analize de sange am vazut si acolo niste mosnegei de vre-o 65-70 de ani cum faceau benevolat (distribuiau mancare la bolnavii din saloane, curatenie, scoteau vasele cu fecalii etc. etc.)

    Benevolat se face peste tot si spre exemplu daca te angajezi undeva la lucru si ai in CV indicat ca faci sau ai facut benevolat xx ore, atunci patronul iti face preferinta celorlalti candidati – este verificat deja pe propria experienta…

    Bafta,

    • alex permalink*
      Iulie 9, 2009 00:25

      adevarat, la noi inca se uita lumea suspect la lucrul asta:(

  4. Adriana permalink
    Iulie 12, 2009 23:06

    Am vrut sa zic ca si eu am inceput voluntariat de apoximativ jumatatea de an.Sunt de acord cu tine, volunatriatul te face sa te simti util, primesti o placere atunci cind ajuti pe cineva care are nevoie de sfaturi, de ajutor.Pe linga asta te manifesti, cunosti noi oameni, te cunosti mai bine pe tine insuti.In fine, am putea vorbi la infinit despre voluntariat🙂
    P.S Mi-a placut articolul.Bravo!

    • alex permalink*
      Iulie 12, 2009 23:08

      mesc:)..si Viva Voluntarii!!!

  5. Iulie 12, 2009 23:18

    meeeyyyy, bravoo, u really are un baiat de treaba:) hmmm intotdeauna am admirat voluntariatul, so keep going on this way…its a great thing:)

    • alex permalink*
      Iulie 12, 2009 23:27

      mesc mesc mesc

Butterfly sharing is caring

