Skip to content

Geamuri mişcătoare

Iunie 13, 2009
tags:

Autostrăzile sunt făcute pentru a ne face să nu ne mişcăm. Drumurile sunt făcute pentru a le intersecta. Amintirile sunt acelea care ne intersectează şi ne mişcă.

Vreau să citiţi postu asta ascultând cântecul din link, sincer nu m-am uitat la Twilight, dar cântecul acesta mi-a fost partener în seara asta, m-a luat de mână şi m-a plimbat prin străfundurile amintirilor făcându-mă frate cu luna.

Sunt nostalgic. Visez. Am vise. Şi-mi pierd privirea în orice aş privi.

Oare de câte ori, când vin acasă în transportul public la geam. Visând şi petrecând totul cu ochii, văd ce se întâmplă dincolo de geam, oare de câte ori nu mi-am dorit ca această scenă să fie una din film.

Un film în care eu să fiu scenaristul şi producătorul. Film unde să am eu loc central şi să mă duc prin orice peripeţie dar să mă întorc. Un film în care ştiu începutul şi ştiu cum va sfârşi. Un sărut, sărut prelung şi The End, lăsând un sentiment în urmă de au trăit până la adânci bătrâneţi.

Ştiu că am mai vorbit de filme, dar aceasta se vrea special pentru că e filmul unde eu nu schimb ferestrele. Nu schimb draperia, şi mereu e aceeaşi sticlă. Poate veţi crede că e plictisitor să vezi aceeaşi imagine. Vă zic eu că am învăţat că nu e, şi chiar vreau să stau la geamul acela. Să scriu ceva, sau să-i supraveghez pe copii jucându-se afară. Să iubesc după geamul acela. Lumina să vină de acolo şi să ştiu că-i geamul meu. Geamul prin care văd lumea.

Sunt o fiinţă bio-regretabilă pentru că regret. Nu regret clipele frumoase, clipele ce au fost şi care se mai aşteaptă să vină. Regret că nu am văzut totul prin acelaşi geam şi mă doare când ştiu că şi geamul la care stau acum se va schimba. Nu, eu nu vreau termopane. Eu îmi iubesc geamul ce îl am acum şi-mi place cum se vede totul prin el. Iarna erau mici fulgi cristalizati acolo iar eu lipeam fulgi de hârtie în formă de inimioare acolo. Primăvara geamul îmi arăta copacii înfloriţi şi cerul curat de primăvară. Prin geam vine soarele ce mă mângâie dimineaţa şi tot pe acolo îmi zâmbeşte luna. Puterea lunii!

Nostalgia geamurilor trecute m-a învăţat că un geam se poate strica datorită unor sunete, se poate strica dacă cineva aruncă cu pietre. Poţi săruta geamul lăsând în urmă două buze mici, una mie şi alta …Ţie.

Am învăţat că niciodată dacă ştergi geamul şi încerci să-l faci curăţel-curăţel tot nu scapi de ceea ce a fost o dată acolo şi mai ales de ce-ai văzut prin el.

În spatele la un geam, sărutul a fost scurt şi apoi nepăsător. În spatele la altu, rece, crud şi plicitsitor. Alt geam ţi-a zis Noapte Bună şi a tras jaluzelele să nu m-ai priveşti prin el. Altul a greşit ortografia unor priviri ce păreau deja banale şi totuşi geamul ţine minte ceea ce ţii tu minte.

Acum stau la geamul meu şi el se mişcă. Eu nu mă mişc eu sunt lăsat dus. Dus cu gândul, amintirea, sufletul. Sunt furat de cioburi de sticlă. De nisipul din care e făcută sticla  şi poate de plaja care a fost gazda acestui nisip.

Calc pe nisip şi doare căci cioburile îmi sfâşie inima, geamul încă e întreg dar zice că în curând va exploda şi ar trebui să plec. Să nu sufăr eu, şi geamul să nu sufere. Dar eu sunt dispus să rămân şi dacă trebuie să-mi fac şi eu inima de sticlă şi dacă e să ne spargem. S-o facem amândoi iar dacă e să vină lumina, lumina să fie pentru amândoi.

Geamul microbusului e extraordinar, e cel ce te linişteşte când geamul ce îl ai e undeva departe, geamul microbusului îţi arată realitatea mişcătoare. Şi te face să realizezi că tu vrei, că unicul lucru cel vrei e să Votezi stabilitatea de la Geamul tău.

Eu te văd şi mă văd în  tine…Tu?

boy_window

18 comentarii leave one →
  1. Monica permalink
    Iunie 13, 2009 00:34

    Its just… superb… tangent cu ceea ce feel eu acum.. Felicitari si as always, respect pentru felul de a scrie!!!

  2. Alina :P permalink
    Iunie 13, 2009 10:37

    simbolul geamului/a ferestrei desemneaza receptivitatea ochiului si constiintei … iar prin aceasta realitate miscatoare mi-ai readus un dor atit de profund…atit de nostalgic…descrierea ta cu trairi atit de similare m-a facut sa realizez cit e de frumoasa viatsa….shi draga fluturash..nici eu nu vreau termopan :-*
    continua sa faci ce faci, caci faci foarte bine!!!!

    • alex permalink*
      Iunie 13, 2009 10:45

      mesc….humble plecaciune:)

  3. irka2stardust permalink
    Iunie 13, 2009 10:40

    amazing…
    Alex, te invidiez pentru aşa sentimente. La o adică, nu ştiu dacă un om normal ar vrea să simtă tot cea ce ai simţit şi tu, dar tu, într-adevăr, ai scris aşa, încât ţi-e mai mare pofta să te confunzi cu „eul liric”.
    te-ai descurcat de minune cu expunerea celor „văzute” în geam🙂

    • alex permalink*
      Iunie 13, 2009 10:45

      hey ircik….eu la randu meu te invidiez cand iti citesc blogul….si da..vreau si eu sa ma confund cu eul tau liric:)..hugs:)

    • irka2stardust permalink
      Iunie 13, 2009 10:57

      kisses))

  4. irka2stardust permalink
    Iunie 13, 2009 10:47

    p.s.: „Şi-mi pierd privirea în orice aş privi.”
    „Poţi săruta geamul lăsând în urmă două buze mici, una mie şi alta …Ţie.”
    „S-o facem amândoi iar dacă e să vină lumina, lumina să fie pentru amândoi.”
    Moooor.😀

    • alex permalink*
      Iunie 13, 2009 10:50

      mesc….eu iak treb sa incep sa comentez si posturile tale..caci vad ca au efect asupra mea…asa k..nu vreau sa te lipsesc si pe tine de „moreala” mea:)

    • irka2stardust permalink
      Iunie 13, 2009 10:55

      hai hai))) aşteptăm, eu şi blogu’ meu :DD

  5. Gigolo!! permalink
    Iunie 13, 2009 10:52

    Superb alex !!!
    M-am regasit si eu in geamul tau,si inteleg ce simti acuma!

  6. oliya permalink
    Iunie 13, 2009 13:42

    mă regasesc in fiece cuvânt, mă regăsesc in fiece punct, mă oglindesc în „geamul aceleeaşi rutiere”, simt lumina ce se reflectă prin geamul meu… lumina vine de la tine! eşti simplu & genial ;)))

    • alex permalink*
      Iunie 13, 2009 13:43

      mesc, dar nu cred ca sunt genial…iubesc…doar atat:)

  7. Madlen permalink
    Iunie 13, 2009 15:44

    amazing,
    as mai comenta dar ma uit prin geam si ma iau gindurile departe..

    felicitari >:D<
    merg sa ma pierd :*

    • alex permalink*
      Iunie 13, 2009 15:50

      ai grija sa te gasesti:)

  8. Jenika permalink
    Iunie 22, 2009 15:31

    Alex, cit de frumos scrii… de la un timp imi e incomod sa intru pe blogul tau ca mi se face rusine de al meu…ei dar un viitor jurnalist tre sa fie la inaltime fata de un viitor economist, acest gind ma consoleaza…:D:D:D

    • alex permalink*
      Iunie 22, 2009 20:26

      ei Jenea…nici chiar asha, eu simt ca scriu mediocru…pe bune….si citesc alte bloguri…la care mi/e rusine sa comentez….Blogul tau e bun, e m/a determinat sa mi/l fac pe al meu:)

  9. Irina Kaiser permalink
    Iunie 24, 2009 09:35

    amush o sa ma indragostesc de tine nna!

    perfect. melodia perfecta pt asha text!
    text perfect pentru dispozitsia mea de acum. thanx

    • alex permalink*
      Iunie 24, 2009 20:54

      ei irincik:)….mesc pt apreciere:)..i love tht song the same;)

Butterfly sharing is caring

