Skip to content

Eu votez Stabilitatea!

Martie 22, 2009
tags:

banner_topmd53

Mereu tindem spre ceva, ceva să atingem, ceva să avem, ceva despre care să se vorbească. Mereu vrem să simţim ceva. Uneori unele lucruri ne par, alteori vrem să pară. De multe ori ne minţim că ceva aşa e. Ne ducem aşa cum bate vântul, din uşă în uşă, din floare în floare. Atât cât să nu zicem că nu am avut sau trăit ceva.

Trece un timp şi ceea ce era alb e negru, ceea ce iubeam acum detestăm. Ciudat că lucrurile astea le acceptăm ca fiind normale. Mereu când apare ceva spunem că tot ce apare dispare şi de multe ori nu profităm de ceea ce ni se oferă. E ca şi cum atunci când la TV abia apare Compania Producătoare căci deja spunem sau intuim sfârşitul sau întrebăm şi cât ţine filmul?

Azi un film, mâine altul, un film preferat transformat în plictisitor. Un film doar pentru că nu ai ce face altul doar pentru că ţi l-a recomandat cineva. Şi aşa trăim in film căutând sau construind ceea ce numim viaţa noastră. Căci şi ea începe şi se sfârşeşte şi puţini sunt cei ce aşteaptă până ultimul nume din distribuţie e prezentat. Ba chiar mulţi ce promovează filmele intenţionat sar peste asta.

Dar ce facem atunci când apare un film, te captează cu primele imagini, te face să urmăreşti chiar de la început distribuţia încercând să nu uiţi nici un detaliu. Coloana sonoră te face să te întrebi cum de nu am mai auzit sunetele astea, şi vreau numaidecât să le păstrez. Un film care nu anunţă sfârşitul şi care după două ore te face să te simţi că abia te-ai aşezat în faţa ecranului. Şi peste alte două ore la fel, peste altele aceeaşi poveste, un film ce nu plictiseşte şi ideea te uimeşte prin simplitate dar te face să te întrebi cum de nu am mai văzut astfel de filme.

Un film în care nu contează ce actori sunt, o fi Brad Pitt sau Jessica Alba, Marusea Kotiletz sau Ilarion Bitonovici, dar care prin naturaleţe şi prin acţiune pare real şi dacă cineva ţi-ar spune că-i ficţiune ar fi greu de crezut. Un film care poate l-ai ales la întâmplare, un film care poate acum era timpul să-l găseşti. Unele filme sunt cu acordul părinţilor, unele au buline roşii, verzi, portocalii. Eu mereu spun că fiecare film are un anumit timp când trebuie să-l vezi, de aceea nu-mi place să mă uit la jumătăţi de filme şi dacă acesta a început şi eu nu am fost prezent de la început pur şi simplu îl amân.

De multe ori suntem influenţaţi în privinţa filmului de cei din jur iar dacă ai spune că prefer un anumit gen ai putea fi marginalizat şi totuşi eu iubesc filmul meu, căci deşi nu a fost proiectat de scenarist şi regizor cu multe efecte speciale, e filmul ce mă face să gândesc, filmul ce mă face să caut în interiorul meu descoperind filmul, film ce mă face să zâmbesc fără motiv şi film care poate oferi părţi mai dureroase dar filmul e film şi nu e bătut de viaţă. Viaţa doar îl limitează.

Cei ce privesc şi ei filme spun că ele se termină, căci toate până la al meu s-au terminat şi toate care vor mai fi create se vor termina şi ele. Se mai spune că simţi cu adevărat impactul filmului când acesta se termină şi că un film bun e cel ce te impresionează. Eu nu cred, un film bun e cel ce te ţine mereu în suspans şi în confort pe tot parcursul lui. Un film foarte bun e cel ce nu se termină. Ieri nedormind acasă am ajuns la concluzia că îmi place să adorm în timpul filmului căci aşa el continuă şi în vis, versiunea mea,şi apoi să mă trezesc cu filmul ce e mai proaspăt în fiece dimineaţă.

Eu cred că fiecare îşi caută filmul, film ce l-ar putea marca şi film în care să se regăsească doar că diferenţa dintre majoritatea e că: Mulţi caută cu certitudinea că acesta e finit, iar alţii, unde sunt şi eu, caută filmul ce nu se sfârşeşte, şi vreau să cred că l-am găsit şi surprinzător pentru unii, acesta nu e Forest Gump.

Eu pur şi simplu în privesc, îmi place şi mai ştiu că nu rulează numai pentru mine, eu ştiu şi de aia eu votez Stabilitatea! Mai ştiu că filmul acesta va primi şi Oscarul şi Globul de Aur şi Palm D”or, şi că filmul îmi este cu adevărat preţios.

Tu ce film priveşti?

7 comentarii leave one →
  1. Madlen permalink
    Martie 22, 2009 18:20

    Fluturash pentru prima data m-ai lasat confuza ca nam mai intels despre ce scrii, film=film, fictiunea real, actori, scenaristi, regizor, sau film=viata, viata fiecaruia,caruia ii este si actor si scenarist si regizor.
    Fie, stabilitatea atit in viata cit si in perceptii chia in cele al filmului?
    Prima intrebare care imi apare cind incepem sa fim stabili, si sa mentinem aceasta stabilitate? Pina a forma, a forma fixa a principiilor si a parerilor omul trebuie sa guste din multe, astfel se capata si experienta, odata cu care vin si Raspunsuri si intrebari. Nush de ce dar mie stabilitatea asta suna cam nu chiar bine? pt mine stabilitatea este flexibiltatea omului intre anumiti parametri(limite) care ii permite sa evolueze, sau sa regereseze spre binele lui. Un film care nu s-ar termina nicodata? pt mine o catastrofa ;)) eu chiar astept sfirsitul, eu vreau sa vad morala, eu vreau sa fac comparatia si sa string roadele..
    mai am idei dar cred ca revin mai tirziu cu ele, bafta, place noul design >:D<

    • alex permalink*
      Martie 22, 2009 18:34

      :)…din pacate Viata nu poate sa bata viata..iar un „film” sfarsit…e cum ar spune….calea de fund a sensului:(

  2. Andrei Fornea permalink
    Martie 22, 2009 18:36

    Da eu ma bucurasem deja ca e vorba de comunisti:D
    pina la urma Forest Gump-ul recomandat de tine ma impresionat enorm;)

    interesant blogul;)

  3. Madlen permalink
    Martie 22, 2009 19:01

    alex eu ma prind tot mai des la idee, ca treb sa mai recitesc filsofii. Daca sa luam drept filmul-dragostea, odata ce te implici intr-o relatie ii faci un pronostic ( cel putin eu asa fac) va merge, dar va avea un sfirsit, nu va merge, dar incercarea vina n-are, va merge si n-ai vrea sa se termine. Dar pronosticurile nu sunt axiome, nu sunt adevaruri stricte. deci totul ramine in miinile cuplului. >:D:D<

    • alex permalink*
      Martie 22, 2009 19:09

      pay da….dar de ce sa incepi ceva cu ideea fixa ca orikum asta se va sfarsi?….desigur k nu intri in ceva dak nu esti sigur k va merge….dar dak deja esti intrat de ce te gindesti la final?

  4. Monica permalink
    Aprilie 6, 2009 21:07

    Uite a si castigat stabilitatea… Filmul continua… =)

    • alex permalink*
      Aprilie 7, 2009 05:51

      perioada de REDuceri continua!!!!!!!!!!!

Butterfly sharing is caring

