Skip to content

Vis de bal – Bal de vis!

Martie 16, 2009

Se spune că dacă nu reuşeşti să faci ceva într-un anumit punct al timpului e prea târziu, nu că ar fi imposibil ci doar că deja nu reuşeşti. Întorcându-te pierzi ceea ce ar trebui să trăieşti acum, creând un cerc vicios. Fenomen de parcă ai trăi totul în reluare. Deja ce toţi ştiu, vorbesc, îşi amintesc numai tu nu eşti pe frecvenţa lor undeva suspendat între două timpuri. Atunci când se întâmpla asta ajungi să ai amintiri pe care nu le-ai avut însă din dorinţa majoră ce arde în tine, imaginaţia le produce. Cam aici ar fi limita din ce a fost şi ceea ce ai crezut că a fost. Periculos e că de cele mai multe ori de conformăm cu această iluzie şi aşa o lăsăm. Povestim, ne bucurăm de ceva ce nu a fost niciodată propriu nouă.

Am fost, duminică la centru La Strada să ne fotografiem pentru Buletinul Voluntarului. Fiecare a venit atât de elegant, cu atâd de multe emoţii de cum va fi perceput şi cum va percepe, emoţii festive, emoţii ce într-un fel sau altul devin amintiri emotive. Am fost, am fost şi eu în costum, cămaşă orange, cravată ce am primit-o de ziua mea şi totuşi …sesiunea asta fotografică a trezit mai mult decât ceva emoţii curioase şi ceva fotografii ce le-am pune în ramă a amintiri. A stârnit amintiri pe care nu le am, o experienţă ce niciodată nu am trăit-o părându-mi atunci când ar fi fost posibil s-o trăiesc aproape irelevantă, dar care acum e mai mult decât  o necesitate, o dorinţă, un vulcan ce sa trezit după milenii pentru aş cere şi partea sa de existenţă.

Am ajuns să concluzionez că ..N-AM AVUT BAL DE ABSOLVIRE!

prom-corsage

Nu am trăit emoţia acelei seri, nu imi amintesc nici costumul ce aveam să-l port nici rochiile colegelor. Nu-mi amintesc privirea lor şi nici exclamaţiile lor. Nu-mi amintesc fotografiile festive, fotografii ce ţin o viaţă de om în ceea ce privesc încărcătura sentimentală. Degeaba răsfoiesc albumul, degeaba caut poze pe CD-uri, ele pur şi simplu nu există.

Iar această existentă mă face să uit cum ar fi fost privirile profesorilor care deja ne văd oameni mari, căci deşi am fi fost până la bal, mereu se cere o confirmare, un punct din care să spui, uite aici s-a sfârşit şi aici a început. Uit ce mi-au spus profesorii în acea seară memorabilă. Uit cum mama chiar închiriase o cameră de luat vederi, şi cu lacrimi în ochi văzându-şi băiatul mare, fără măcar a şti să se folosească de acea cameră fuge după mine pentru a păstra cât mai multe amintiri ce să-i demonstreze că nu a trăit în zadar.

Uit fiece cântec, uit fiece dans, ba chiar uit cum am călcat pe cineva pe picior că nu prinsesem dansul cum trebuie. Uit să dansez vals şi…acum chiar nu pot dansa…şi mă întreb dar oare am putut vreodată.

Uit răsăritul, uit clipele ce voiam să suspende căci exista fericire, împlinire şi poate chiar feţe infantile dar încărcate de o maturitate extraordinară.

Le uit pe toate şi nu mi le amintesc, le uit şi totuşi VREAU, VREAU să deschid albumul şi să-mi amintesc de acea zi, acea seară, acea seară când am devenit mare.

Ar fi inutil, nu ştiu!

Ar fi necesar, nu ştiu!

Dar ştiu că am sărit peste ceva în goana treptelor de a ajunge sus, păşind peste una,păşind peste două dar în această goană am piedut şirul şi am păşit spre maturitate fără confirmare, fără a şti şi a-mi aminti când am făcut-o.

Şi sincer îmi pare rău, dar vreau ca să nu repetaţi ce am făcut eu şi trăiţivă- BALUL, căci deşi e omenesc e chiar de poveşti!

Poveşti în vis, vise cu bal, bal de vis…mă invită cineva să-mi trăiesc visul?…deşi în reluare?

6 comentarii leave one →
  1. Pussy Mussy permalink
    Martie 16, 2009 13:57

    Sunt clasa absolventa dar daca sa fiu sincer nu mam gindit la bal!!
    Cred ca la strada ti sa parut minunat ca iti erau persoane dragi,cu scopuri si vise,care le plac povesti!!Dar la school sunt multi degradati cu nivel redus de intelectualitate care nu inteleg esenta balului!!! ):

  2. vica permalink
    Martie 16, 2009 15:15

    Nici eu nu am avut bal, adica nu am mers la bal. Cel mai aiurea a fost cand am privit mai tarziu inregistrarea:(. Da eu nu pot sa regret tare mult pentru ca alegerea pe care am facut-o atunci in defavoarea balului mi-a adus alte momente speciale.
    Asa ca imi amagesc amintirile cu „un fel de bal” sau cu „in loc de bal”🙂

  3. irka2stardust permalink
    Martie 16, 2009 15:19

    Alex.. daca e sa fiu sincera, kiar nu vroiam sa ma duk la bal…
    de ce? e prea complicat sa raspund pt ka nu am ideee care argument sa’l aleg, kare nu ar parea aiurea sau stuff… [probabil apropierea nemijlocita a balului se va reflekta intr’un artikol pe blogu’ meu deja)))]

    dar iata ka tu’mi propui o alta viziune… la kare kred ka ma voi gandi zilele astea…
    😉
    sankiuu, dear)

  4. DSI permalink
    Martie 17, 2009 20:44

    Cel mai important e ca intodeauna exita o solutie😀
    Credca, cineva te-a invitat pina acum, si de acea sper ca pe 27 iunie te vom avea printre noi😛 Nu e acelas lucru, insa emotiile vor fi acelias, promit🙂
    Eu de exemplu nici de gind n-am sa ratez balul tocmai din cauza ca sunt constienta ca nu voi avea posibilitatea de a retrai acest moment! Deci Alex sper ca in curind voi vedea articolul „Atunci cind visele devin realitate”😛

  5. Iunie 27, 2009 05:21

    Balul de absolvire este intr-adevar o experienta unica si merita de-o trait. Din acest pdv, imi pare rau pt tine dar te sfatui sa aplici principiul „carpe diem” si sa nu pierzi alte ocazii pe care le vei avea in viata…. De exemplu, eu am putut sa invat in RO, dar nu m-am dus si regret, desi in principiu aici nu mi-a fost rau…

    • alex permalink*
      Iunie 28, 2009 09:00

      pay….mesc…..maybe intro zi…..mai stii..intr/o alta viatza

Butterfly sharing is caring

