Skip to content

Lecţii despre studenţime!

Ianuarie 11, 2009

Se apropie al doilea semestru din viaţa mea de student aşa că până a începe din nou să alerg pe holurile universităţii, să stau la coadă să-mi cumpăr ceai şi să mă bucur că stau în picioare în microbus fără a mă ţine, mă întreb ce am învăţat eu.

Îmi aduc şi acum aminte primele zile din USM, totul era îngrozitor de nou, fiece cabinet era un univers neatins, un univers care avea forţa de a ne atrage în cîmpul să de gravitaţie. Lista cu grupa C.083L, apoi grupa însăşi, acea dorinţă de afimare şi de îndoială. Număram încă din septembrie cît timp mi-a mai rămas pînă la sesiune.

Şi aşa cum se întîmplă mereu cînd ajungem într-un loc nou, ceea ce era străin devine a nostru, ceea ce părea ciudat devine normal, ceea ce înspira teamă înspiră acum încredere. Şi aşa nu noi devenim parte a locului respectiv ci locul devine parte de vieţii noastre, ceva ce mereu laşă urme deşi felul în care se cuplează cu noi e aproape insesizabil.

Îmi amitesc primele seminarii, cu cîtă groză ne duceam la primele pe urmă aveam cîte 3 pe zi şi ni se părea atît de firesc. Îmi amintesc prelegerile, cum fiecare încerca să nu piardă nici un cuvînţel. Îmi amintesc cum prima dată după 15 minute nu a venit proful şi ne era groază să ne ducem. Însă pe urmă am realizat că toate acestea fac parte din ritualurile studenţesti, ceva ce trebuie ca să trăieşti ca să ştii. Ţin minte primul examen. Îl ţin minte şi pe ultimul ceva de genul am venit, am zîmbit, am scris şi m-am dus.

Sunt multe lucruri pe care le poţi observa în timpul unui semestru, lucruri ce ajută să te adaptezi şi lucruri pe care le poţi transmite generaţiilor următoare.

student01

Am învăţat că:

  • sunt situaţii când s-ar putea deloc să nu înveţi tema dar totuşi asta nu-ţi garantează o notă joasă
  • sunt situaţii când poţi să nu dormi noaptea pentru a finisa un proiect însă nici asta nu-ţi garantează o notă mare
  • am învăţat că nu nota contează ci relaţiile pe care ţi le creezi
  • am învăţat că termene-limită nu există, şi asta oricât de serios nu ar spune profesorul că până pe 1 decembrie să-mi aduceţi un anumit studiu
  • am observat că sunt profesori ce se simt încă studenţi şi sunt studenţi care deja par profesori, sau lectori ( eu încă spun la univeristate scoală şi la lectori profesori şi la perechi lecţii)
  • sunt profesori care îşi întind ei mîna pentru a te saluta şi sunt care nici nu te observă, dar asta nu înseamnă că nu te socoate o personalitate
  • am învăţat că oricît de mult nu ar avea de învăţat studentul, mereu reuşeste, ba chiar reuşeste să facă 5 fişe de lectură într-o nopate şi să fie calificate ca excelente
  • am învăţat că examenele nu sunt un test şi o catastrofă ci o confirmare
  • am observat că fiecare te respectă pentru ceea ce eşti, chiar dacă vii la universitate cu coarne de ren
  • atîta timp cît există unitate şi colaborare între colegi orice e posibil
  • am observat că viaţa de student îţi oferă tot de ce ai nevoie, doar că trebuie să deschizi ochii şi să îndrăzneşti să iei
  • am simtit cum e să te duci cu 5 fete la disco însă am observat cum să nu fie nici o fată pe care o ştii în preajmă
  • nu trebuie să fii cel mai deştept, atîta timp cît ai motivaţie totul e posibil
  • 80 minute o pereche nu e chiar aşa de mult, acum mă întreb cum oare 45 de minute îmi păreau mult
  • sesiunea nu înseamnă examene ci o vacanţă unde din 3 în 3 zile ai cîte 3 ore la universitate, e o perioadă cînd poţi să dormi cît vrei că oricum fiece studnet ştie că tot se învaţă cu o noapte înainte de examen, şi oricît ai încerca mai devreme pur şi simplu nu îţi reuşeşte.
  • examenele le poţi scrie fără să copiezi însă deobicei mulţi o fac din adrenalină sau de ajuta pe alţii.î
  • am observat că nu există coleg care să nu încerce să te iniţieze în arta transcrierii chiar dacă unul şi altul ştie că nu are nevoie că totul ştie

Poate că multe lucruri nu se deosebesc de liceu, însă par mai conturate aici, simţi o oarecare libertate şi o flexibilitate de program. Tu decizi ce e bine pentru tine şi unde vrei să pui accent. Dacă eşti sociabil şi deschis şi ceilalţi vor fi aşa cu tine. Într-o facultate toţi sunt o fmailie, cel puţin aşa văd eu facultatea mea, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării.

A fi student e super, a fi student înseamnă a avea ce povesti celor ce vor fi studenţi!

4 comentarii leave one →
  1. monika permalink
    Ianuarie 11, 2009 20:50

    nice+)) akum nu mai privesk ku atita neincredere la viitor shi fakultate))))

  2. Jenika permalink
    Ianuarie 19, 2009 16:39

    mmm…..mi-ai trezit si mai mult dorinta de a ajunge cit mai repde pe bancile facultatii….:)

    si cind ma gindesc ca pina atunci mai am de dat un banal bac….ufff….sux….:((

  3. Andrey's Live Travel Journal permalink
    Septembrie 1, 2010 13:28

    Stai stai..eu tot pot sa mai adaug….asta deja dupa ce am terminat

    – universitatea te prageteste expert in „ciosologie” sa poti vorbi mult despre toate
    – universitatea in Moldova e asa o gluma ca nu merita sa iti faci griji de note, examene…sau sa te stresezi pe oricare tema cu mult e mai stresant a doua zi dupa ce primesti diploma

    – voluntariatul nu e atit de important pentru gasirea unui „job” cum parea in anii universitari..angajatorul se uita la experienta de munca….

    – Daca ar fi un muzeu al universitatilor atunci USMul ar fi fost un exponat in sala „istoriei sovietice”
    – USMul e atit de funny…si profesorii si decanii…si intreg sistemul..e atit de funny ca e ca un live show
    – nu merita sa mergi sa pierzi jumate de zi la biblioteca pentru o carte care nu are nici o importanta pentru un curs unde profesorul singur nu stiu ce preda
    – cu cit mai mult reusesti sa copii cu atit mai descurcaret devii in viata – paradox

    • alex permalink*
      Septembrie 1, 2010 17:43

      Cam asa e:(

      Se petrece parca totu in slow motion intr-un film alb-negru

Butterfly sharing is caring

