Sări la conţinut

Autarhia știrilor în online-ul din Moldova

august 17, 2012

Știți de ce bloggerii îs mai corecți decât jurnaliștii? Pentru că vor pune link-uri în articolele lor spre ”concurenții” lor sau spre cineva care nu tocmai spun ceea ce gândesc ei. Fără a le fi frică precum cititorul o să se ducă dincolo și gata n-o să mai revină.

Eu înțeleg că este nevoie de trafic pentru ca prețul bannerelor pe portaluri să-și merite banii. Eu înțeleg că fiecare vrea să fie citit și să păstreze mai mulți oameni pe pagină. De asemenea mai înțeleg și războiul SEO care se duce. Dar am impresia că pentru orice portal Autarhia e soluția optimă.

Dă-o naibii de calitate, dă-o naibii de corectitudine sau de prezentarea a mai multor puncte de vedere. Importat ca literele noastre să fie mai citite ca literele lor.

De câte ori ați văzut ca Unimedia/Publika/ProTV/Jurnal/Adevărul să-și dea link-uri între ele. Să convingă cititorul prin comparație nu prin nu mai există altă sursă de informație. Mulți vor spune că ” … nu punem link-uri că iaca nici ei nu pun … , apoi vom pierde vizitatorii.”

Eu înțeleg să fii un portal mic sau de care nimeni nu știe, dar așa cei care i-am numit mai sus, toți știu că ei există, fiecare deja intră în dependență de cum cred ei că informația e mai bine prezentată.

La fel când se scriu știri. Dacă scrii despre cineva și persoana dată are pagină personală, blog, website care e relevant cititorului atunci bagă link-ul în știrea aia (da apăsați open in new blank dacă nu vreți să se ducă cu totul de pe știrea voastră).

Cazul Papergirl.

Da Papergirl a muncit, și Papergirl încearcă să facă ceva frumos. Acum lansăm Banca prieteniei, proiect interesant și după care nu tu trebuie să umbli după jurnaliști da ei după tine. Partea bună a atunci când tu umbli după ei, precis că se va transmite ceea ce tu vrei, dacă ei vin după tine, mai bine să nu citești ce scriu ei.

Deci ce a scris PROtv: Niște organizatori, fără nume, fără link, plus că au mai încurcat toate datele despre Banca prieteniei sau despre Papergirl.

Jurnalul: A scris despre un anumit grup de inițiativă, și gata și desigur denumirea Băncii, dar detalii?

Adevărul a scris bine, indicat și nume și nu a încurcat datele. Dar fără link spre pagina de facebook sau blogul Papergirl.

Social.moldova.org a scris bine, dar iar fără link-uri.

PS: Iată Blogul Papergirl și iată Pagina de Facebook.

Întrebarea mea e: Dar de ce nu se pune link? Publicitate? E o chestie socială, un proiect care nu face doar un lucru și gata, ne-am spălat pe mâini, plus că nu e nici ONG. Deci pentru interesul social (că asta e una din funcțiile jurnalismului), ar fi bine oamenii să găsească mai multă informații despre proiect, dacă tot vrei să dai o știre bună.

Plus am observat că numerele de telefon se găsesc ușor pentru a contacta pe cineva dar atunci când să dai o informație e greu a găsi surse pe net.

Și nu vorbesc doar de Papergirl, când mă documentam să scriu articolul cu vize pe Bloguvern, tot citeam în știri Raportul Comisiei Europene, dar vreun link spre el, pe naiba. L-am găsit doar scriind combinații de cuvinte relevante pe google.

Eu înțeleg că în ziare nu se pot pune link-uri, dar totuși online-ul e online. Trebuie la facultate să-i înveți asta?

PS: Merci Doina, pentru poza cu mine.

 

13 comentarii leave one →
  1. august 17, 2012 13:17

    oh, come on. post bazat pe emoții de moment.
    tu doar știi că e vorba de publicitate nu pentru că s-ar duce la altcineva, ci pentru că nu-i plătiți pentru asta. publicitate se plătește. și nu puțin. def. you should know that

    • august 17, 2012 13:28

      da, dar nu totul e publicitate. există covered articles, există banere există multe feluri, dar unele chestii treb redate, eu asta mă refer la jurnaliști. și să nu mai bată capu de libertatea de exprimare

    • august 17, 2012 13:35

      even that. we cant do that.
      știu, sunt metode mai eficiente de publicitate decât menționarea numelui, dar asta e considerată metodă de publicitate și you cant do anything about it.

    • august 17, 2012 13:54

      eu vb de legăturile spre a oferi o informație, nu doar despre papergirl. dacă vei cita Primăria nu vei da link spre primărie pt că e publicitate?

    • august 17, 2012 14:48

      e instituție de stat. e altceva

    • august 17, 2012 15:31

      e proiect social, e cam tot aceeași. dar chestia e că ei nu tăgguiesc primăria.

    • august 17, 2012 17:37

      tot nu înțelegi :D
      hai să zic altfel:
      proiectele sociale/ nesociale, ong-uri, asociațiile primesc bani/granturi, finanțări, fac vânzări. în ideea noastră tre să aveți bani și pentru publicitate, dacă aveți bani pt toate activitățile voastre.
      instituțiile publice asta-i altă poveste. și banii lor vin din bugetul statului, în care intră și impozitele, pe care tot noi le plătim, dar din care ne revine și salariu.
      aici e un cerc vicios pe care tre să-l vezi cu ochii tăi dinăuntru ca să-ți dai seama cum stau lucrurile.

      eu înțeleg perfect indignarea ta. dar that is just the way things are done.

    • august 17, 2012 17:53

      chestia care e. link-urile să fie relevante, atâta tot, care ar da mai multe informații decât o știre suptă nuș de unde.

      plus eu mai spuneam și de linkurile ca sursă, și de linkurile care să explice unele chestii sau să trimită spre ceva mai informativ. dar nu e.

      iar de ppg, necesită și un pic de informare și gata.

      și no, the things could be done different.

    • august 17, 2012 20:17

      poi, tu începi altceva.
      sunt de acord, de ex, că jurnalul ar fi fost bine să dea sursă pe cineva din organizatori. dar știu, dacă aceștia ar fi menționat ”paper girl” or oarecare sponsor- editorii ar fi tăiat :(

      vezi că eu nu zic nimic de încărcătura informaâională seacă de care nu mi-a plăcut nici mie

  2. august 17, 2012 13:55

    eu cam +1 cu dezamagirea faţă de jurnalismu de la noi.. şi DA! pe noi ne-au învăţat la facultate, şi link-uri (care, cum şi unde să le punem), şi sursele, şi opiniile personale, şi tot..
    păcat că goana e după cât mai multe litere într-un timp cât mai scurt.. da’ la conţinut nu se gândeşte nimeni..
    aşa şi ajungem la articole despre cum să înmuiem în vagin struguri sau ananas, iar apoi să le consumămcu plăcere :|

    • august 17, 2012 13:59

      Prima funcție a jurnalismului e cea de informare. distractivă e a 4 undeva. Plus că de multe ori informația e denaturată, incompletă, etc. și cu nume greșite.

  3. august 17, 2012 17:54

    Corect spus

  4. august 17, 2012 20:17

    Alex, depinde de post.

Butterfly sharing is caring

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,203 other followers

%d bloggers like this: