Skip to content

5 oameni interesanți din Ziua 1 #ictmoldova 2012

mai 17, 2012

Summit-ul e mai  mult pentru IT-ișniși, adică pentru o persoană din afară poate fi interesant dar nu atât de util. Pentru o persoană din IT e interesant sesiunele de Soft as Craft și Soft as Craft workshop. Eu am asistat la unul din ele și C++ și Websokets chiar nu-mi ziceau nimic, dar am văzut că oamenii din jur se pricep și asta e bine. Carieră în IT sună bine. Mai ales că în aceste clipe se vorbește despre Strategia Națională Moldova Digitală 2020.

Mi-a plăcut că sesiunile se încep la timp și discuțiile nu deviază mult de la temă. Mi-a plăcut că Moldtelecomul a creat rețea de wifi special pentru Summit, doar că la 17.30 subit totul s-a stins.

Persoanele care au vorbit au fost destul de interesante, de treabă ți diferite.

Ieri s-a vorbit și despre proiectul alerte.md, și se spunea că s-au avut 900 apeluri. Apoi au urmat întrebări de ls speakerii străini câte din acestea au fost făcute manual pe site, ce populație are Chișinăul și cum primarul Dorin Chirtoacă promovează acest proiect, el a răspuns că nu prea că el îl va promova când alerte.md va fi pe deplin funcționabil și ușor de folosit.

Oameni

1. Florin Cardașim, Endava

Foarte simplu și foarte deschis cu oamenii, am început să vorbim în timp ce căutam o priză. Asta demonstrează că nu contează unde ești și cum ești rămâi așa cum erai.

Doar pentru asta am fost și am ascultat ce a vorbit despre web sockets (căutați pe google ce înseamnă asta) și mi-a plăcut cum interacționează cu publicul și cum e atent la întrebările care vin din partea lor. Eu când eram în sală mă gândeam că ar fi fost interesant să am așa prof la facultate. Așa că îl găsiți și pe Facebook dacă vreți.

Și recomand speech-urile și trainingurile lui.

2. Al Kags din Kenya

Citeam eu o carte de cum se fac prezentări, și acolo se spunea că acum nimeni nu face prezentări foarte bune, așa încât dacă un pic te deosebești vei avea succes garantat. Așa Al Kags și-a început prezentarea cu un spot comercial Coca Cola Africa unde era și un cântecel ce transmitea spiritul Africii.

Apoi a vorbit despre Open Data, despre cum este tiparul generațiilor de acum, faptul că toți știu cum să găsească informația mai ușor, adică Google e prietenul lor, au mai mult încredere în ceea ce citesc pe Facebook decât ceea ce spun persoanele oficiale, că niciodată nu se opresc doar pentru că cineva le spune că e imposibil.

Tot în această sesiune se vorbea că a fi de succes trebui să suferi eșec, doar că societatea nu va tolera un efec de nici un fel din partea autorităților, așa încât ce facem? Nu eșuăm dar nici mai sus de mediu nu ne ridicăm?

3. Giuseppe Maggiore

El a vorbit despre educație, și despre felul cum bazele de cele mai multe ori sunt puse greșit, s-a axat pe Computer Science și spunea că ar trebui de interzis de denumit acest obiect așa pentru că copii cresc cu atitudinea că știu ce-i asta și de fapt nu știu. Iar asta îi face lui munca cu oamenii mai grea, pentru că e greu să reînveți pe cineva care crede că știe deja totul.

El am mai spus că programarea trebuie să aibă numaidecât 3 componente: Logică + Matematică + Creativitate, așa cum ca o relație să fie frumoasă trebuie să fie Chimie, Comunicare și Sex.

4. Helene Speight

Ea a vorbit despre Educație și Talent Management, nu prea știu ce a vorbit, dar eu cred că ea e cea mai sexy speaker care este de aceasta e interesantă. Căutați-o pe Google dacă vreți să aflați mai multe.

5. Dawn Haig-Thomas

Aici, ea cu alți 2 oameni: Jon Shamah și Sergiu Cibotaru, au vorbit despre cum poți face lucruri cu telefonul mobil, de la a semna un document, până a cumpăra ceva de la magazin sau doctorii să poată accesa istoria ta medicală atunci când te duci la cineva nou.

Au mai menționat că totuși oricât de digitali vom fi, această identitate mobilă nu poate fi un pașaport.

Cam ceea ce vorbeam eu o dată pe Bloguvern despre Babușka.

Tot ieri când oamenii îl atacau pe Chirtoacă cu întrebări acesta a mai spus că atunci când o informație devine publică pe rețelele de socializare sau blog, administrația nu are unde fugi și trebuie să rezolve problemele ce apar.

Azi este ICT4Business trebuie să fie interesant așa că vă aștept, eu voi fi pe aci pe undeva.

Pe Twitter vedeți ce mai scriu despre eveniment #ictmoldova

Surse fotografii: Moldova ICT Summit

4 comentarii leave one →
  1. mai 18, 2012 00:03

    Cu locul 1. sunt total de acord!

    • mai 18, 2012 00:07

      eu n-am făcut top :) dar dacă aș face eu tot aș fi de acord

Trackbacks

  1. 5 oameni interesanți din Ziua 1 #ictmoldova 2012 « VOXPUBLIKA| Platforma de comentarii, bloguri si analize a Publika.md
  2. să citim de dimineață! « blogul lui eugen

Butterfly sharing is caring

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,295 other followers

